Ulva Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Jeg er på utkikk etter nye joggesko, er nettopp begynt å jogge litt, men føler jeg trenger bedre sko. Jeg er overvektig (har kanskje noe å si på valg av sko?)og har normal pronasjons fot og har litt bred fot. Noen som har tips til sko?
Gjest Spinell Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Når man er tung trenger man god støtdemping. Nike Vomero har svært god demping og passer til brede føtter og normalpronasjon. Jeg er veldig fornøyd med den skoen, i alle fall. Den er slett ikke billig, men er det noe man bør legge penger i når man skal løpe, så er det bra sko. Pass på: tunge folk som begynner med løping har risiko for å pådra seg belastningsskader! Skogsunderlag er bedre å løpe på enn asfalt (Og sykling og svømming kan være gode supplementer til løpingen.) Endret 22. februar 2012 av Spinell
Ulva Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Takk for tips! Skal sjekke ut den skoen Jeg driver med spinning, styrke og går en del tur både i skog/traktorveier og på fjellet, så jeg er ikke utrent selv om jeg er overvektig (selv om jeg ikke er supertrent heller), joggingen føles bare som en naturlig fremgang på de raske gåturene mine, går fort og løper stykker for å få opp pulsen skikkelig. Går sjelden på asfalt men er en del grus, men jeg kunne jo alltids funne meg noen stier å løpe på i begynnelsen. Endret 22. februar 2012 av Ulva
Gjest Spinell Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Da går det sikkert fint. Jeg har gjort det på samme måte selv, og med min jogging har det i alle fall gått bra. Tenkte det var greit å advare om belastningene, da man ikke bestandig kjenner spørsmålsstillerens bakgrunn. Selv leger og annet helsepersonell (som burde vite bedre) sier jo så enkelt at jogging er en rimelig og grei treningsform som de aller fleste kan drive litt med, uten tanke for at det krever litt ekstra hensyn for den som er tung.
isbiten. Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Jeg ville tatt meg en tur på løplabbet, om du har det i nærheten av der du bor. Der analyserer de steget og foten din, og de har et bredt utvalg av sko. Analysen koster ikke noe om du kjøper sko der. Ellers så synes jeg at Nike sine sko er litt mer romslig/brede enn Asics og Adidas.
Ulva Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 22. februar 2012 Ja jeg vet, helt horribelt egentlig, for jogging er jo billig og noe folk tror alle kan gjøre, så ender de opp med vonde knær, hofter og rygg og mister hele trenings gleden og slutter ofte å trene. For de tramper ofte i vei på asfalt første gangen også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå