AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hvor mye må jeg tjene, og hvor mye EK må jeg ha for å kunne kjøpe en bolig til 8,5 mill? Ja, det er i Oslo ja, på 200 kv.m. Jeg kommer aldri til å ha råd til det, med mindre jeg vinner noen mill i lotto, men jeg tenker sånn hytotetisk..
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 10% egenkapital krever de fleste bankene, og da må du 850.000,- i egenkapital, og de fleste banker gir max 3xinntekt i lån, så da bør du tjene ca 2,5 millioner i året. Lykke til. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 10% egenkapital krever de fleste bankene, og da må du 850.000,- i egenkapital, og de fleste banker gir max 3xinntekt i lån, så da bør du tjene ca 2,5 millioner i året. Lykke til. Hehe, tror jeg får se meg om etter noe billigere
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Gitt at noen hadde 6 millioner på sparekonto, og tok opp et lån på 2,5 mill, hvem er det egentlig som vil bruke alle penga sine på en bolig til 8,5 mill? For noen år tilbake var ikke boligen mer verdt enn 2,5 mill... Har disse menneskene som kjøper bolig til 8 mill og dyrere flere titalls millioner på bok? Overhørte to unge gutter som pratet sammen på t-banen i Oslo, der han ene forteller at han og søskene hans, og søskenbarna hans, skal arve 30 mill hver av bestemoren sin! Lurer virkelig på hvem denne bestemoren er som skla gi 30 mill til sine 10-12 barnebarn?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #5 Skrevet 22. februar 2012 Gitt at noen hadde 6 millioner på sparekonto, og tok opp et lån på 2,5 mill, hvem er det egentlig som vil bruke alle penga sine på en bolig til 8,5 mill? For noen år tilbake var ikke boligen mer verdt enn 2,5 mill... Har disse menneskene som kjøper bolig til 8 mill og dyrere flere titalls millioner på bok? Overhørte to unge gutter som pratet sammen på t-banen i Oslo, der han ene forteller at han og søskene hans, og søskenbarna hans, skal arve 30 mill hver av bestemoren sin! Lurer virkelig på hvem denne bestemoren er som skla gi 30 mill hver til sine 10-12 barnebarn?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #6 Skrevet 22. februar 2012 Jaja, noen har mye penger, de som ikke har mye penger sitter og lager tråder på kvinneguiden.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #7 Skrevet 22. februar 2012 Det handler bare om å stå på, spare penger og jobbe hardt. Jeg og mannen gikk ut med toppkarakterer fra videregående, og flyttet hjemmefra som 18 åringer med noen få tusenlapper på bok. (før vi traff hverandre.) Deretter tok vi to tunge studier, der vi jobbet hardt både med skolen, og med å jobbe ved siden av, og la til side en god del penger selv om vi studerte. Deretter fikk vi hver vår jobb, der vi jobbet knallhardt i 3 år, mens vi bodde i en billig leieleilighet. Det tok ikke lang tid før vi hadde brutto årslønn på nærmere 3 mill, og 1-2 millioner i egenkapital, og vi bor nå i en bolig til 9 millioner og har det romslig økonomisk, og har kun lån på 5 mill som vi betaler raskt ned på. Og vi har aldri fått en krone hjemmefra. Jeg begynner å bli lei av alle syterne her inne, som aldri har jobbet hardt, spart mye, og forventer å leve på NAV, og likevel vil eie egen, dyr bolig. Og trur at alle vi som har det godt økonomisk har fått med oss millioner hjemmefra. 4
slask Skrevet 22. februar 2012 #8 Skrevet 22. februar 2012 Det handler bare om å stå på, spare penger og jobbe hardt. ... knallhardt i 3 år, mens vi bodde i en billig leieleilighet. Det tok ikke lang tid før vi hadde brutto årslønn på nærmere 3 mill, og 1-2 millioner i egenkapital, og vi bor nå i en bolig til 9 millioner og har det romslig økonomisk, og har kun lån på 5 mill som vi betaler raskt ned på. ... Dere har nok vært langt mer heldige enn gjennomsnittet, men kanskje langt mer arbeidsvillige enn snittet også. At dette bare handler om å stå på, spare penger og jobbe hardt tror jeg ikke noe på. 1.4 mill brutto i lønn er ikke vanlig annet enn i div. toppskikt... 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Dere har nok vært langt mer heldige enn gjennomsnittet, men kanskje langt mer arbeidsvillige enn snittet også. At dette bare handler om å stå på, spare penger og jobbe hardt tror jeg ikke noe på. 1.4 mill brutto i lønn er ikke vanlig annet enn i div. toppskikt... Sier ikke at alle kan klare det samme, men at alle kan klare noe lignende. Om man velger riktig utdannelse, er villig til å flytte på seg geografisk og i tillegg tar på seg masse overtid og forhandler hardt på lønna, er det ikke vanskelig å tjene over en million. Ikke alle kan være medierådgivere i Oslo.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Det handler bare om å stå på, spare penger og jobbe hardt. Forsåvidt enig,men du må huske at alle har ikke samme forutsetninger for å få det samme som det dere har fått til. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 Forsåvidt enig,men du må huske at alle har ikke samme forutsetninger for å få det samme som det dere har fått til. Hvis du tenker på oppfølging hjemmefra har vi ikke fått noe ekstra, vi kommer fra familier uten akademisk utdannelse. Det var lite leksehjelp og forventning om utdannelse hjemme. Med tanke på intelligens har vi vært heldige. Men jeg trur fortsatt at mange gir opp for lett, og ikke klarer å hente ut sitt potensiale. Det er ikke slik at jeg har så mye lettere for å tilegne meg stoff enn mange andre, jeg har lagt ned mange timer på lesesalen. Terpet om igjen og om igjen på ting jeg ikke forstår. Og stått på for jobben til langt over midnatt dersom jeg ikke produserer fort nok eller godt nok. Jeg slet også med telefonskrekk og mild sosial angst da jeg begynte på studiene. Jeg løste det med å melde meg frivillig for å ringe rundt og be om bidrag for en frivillig organisasjon, jeg gruet meg og grein de første gangene jeg skulle møte opp, men etterhvert lærte hodet at det ikke var farlig i det hele tatt. Jeg har også kastet meg på de sjangsene jeg har fått for å snakke høyt i forsamlinger. Jeg har grudd meg slik at jeg ikke får sove i dagesvis før. Men når man først har gjort det får man en enorm mestringsfølelse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #12 Skrevet 22. februar 2012 Hvis du tenker på oppfølging hjemmefra har vi ikke fått noe ekstra, vi kommer fra familier uten akademisk utdannelse. Det var lite leksehjelp og forventning om utdannelse hjemme. Med tanke på intelligens har vi vært heldige. Men jeg trur fortsatt at mange gir opp for lett, og ikke klarer å hente ut sitt potensiale. Det er ikke slik at jeg har så mye lettere for å tilegne meg stoff enn mange andre, jeg har lagt ned mange timer på lesesalen. Terpet om igjen og om igjen på ting jeg ikke forstår. Og stått på for jobben til langt over midnatt dersom jeg ikke produserer fort nok eller godt nok. Jeg slet også med telefonskrekk og mild sosial angst da jeg begynte på studiene. Jeg løste det med å melde meg frivillig for å ringe rundt og be om bidrag for en frivillig organisasjon, jeg gruet meg og grein de første gangene jeg skulle møte opp, men etterhvert lærte hodet at det ikke var farlig i det hele tatt. Jeg har også kastet meg på de sjangsene jeg har fått for å snakke høyt i forsamlinger. Jeg har grudd meg slik at jeg ikke får sove i dagesvis før. Men når man først har gjort det får man en enorm mestringsfølelse. Nå er det jo sjeldent yrkene som krever enormt mye lesing og terping samt intelligens som gir høyest lønninger da.... De fleste yrker med høy lønn krever bare at man drives noe enormt, på grensen til sykelig av økonomiske incentiver fremfor faglige/sosiale/kollektive. Det er jo supert at du har stått på, jobbet hardt og kjempet mot nervøsitet(som de aller fleste har på ulike områder), men det har ingenting med inntektsnivået ditt å gjøre. De færreste jobber kan ha så høyt lønnsnivå, ergo det er et fåtall som kan oppnå det du har. Jeg var også frivillig, var på lesesalen, har møtt X antall veldig ubehagelige stresssituasjoner, kjempet meg opp fra ingenting blablabla - men jeg kommer aldri til å få lønn på det nivået. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #13 Skrevet 22. februar 2012 Nå er det jo sjeldent yrkene som krever enormt mye lesing og terping samt intelligens som gir høyest lønninger da.... De fleste yrker med høy lønn krever bare at man drives noe enormt, på grensen til sykelig av økonomiske incentiver fremfor faglige/sosiale/kollektive. Jupp. Den mest boksmarte personen jeg kjenner som har tilbrakt mest tid av alle jeg vet om på lesesalen, mer enn alle ingeniører og økonomer og jurister jeg har vært borti, holder på med doktorgrad i nordisk. Han har ikke akkurat 3 millioner i årslønn. Har han jobbet like hardt som denne anonyme brukeren og mannen hennes? Absolutt. 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 10% egenkapital krever de fleste bankene, og da må du 850.000,- i egenkapital, og de fleste banker gir max 3xinntekt i lån, så da bør du tjene ca 2,5 millioner i året. Lykke til. Ugh, hvorfor må folk uttale seg om ting de ikke har greie på? 3x inntekt er ikke noe en bank må følge slavisk. Selv fikk jeg langt over 3x inntekten min når jeg skulle søke lån, rundt 5x faktisk. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå