AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #1 Skrevet 22. februar 2012 Hei! Jeg trenger hjelp med en sak ang. barnepensjon, håper noen av dere har peiling Jeg 18 år gammel og mistet faren min for under et år siden. Siden da har jeg fått utbetalt barnepensjon (den kommer til min konto siden jeg er over 18), på nesten 3500 i mnd. Denne blir utbetalt frem til jeg er 21. Men har avtale med moren min om å føre over disse til henne, og at hun bruker de på meg. Jeg bor hjemme, men han aldri betalt noe for å bo her før, og det har ikke vært snakket om heller. Moren min vil gjerne at jeg skal bo hjemme i flere år til. Men det jeg lurer på, er det ikke egentlig jeg som har rett på disse pengene? Jeg betaler så og si alt jeg kjøper av klær, ting, mobilregning osv selv. Greit nok at det skal dekke for maten jeg spiser og sånne ting, men jeg spiser jo ikke for 3500 i mnd! Synes det er urettferdig om det er penger til overs som jeg kunne spart til senere.. Nesten så jeg lurer på om det lønner seg at jeg flytter ut. Hva er egentlig rett i denne situasjonen tror dere?
Glitnir Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Tja, det er flere måter å se det på. På den ene siden ville det kostet deg mer enn 3500 i måneden om du skulle dekke både mat og husleie selv. På den annen side ville jeg dersom jeg var i din mors situasjon aldri finne på å be om disse pengene såfremt hun ikke trengte dem for å betale mat eller tak over hodet til dere - i alle fall så lenge du går på skole. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå