Gå til innhold

DAGBOKEN MIN??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei :D

Jeg har vært borte herifra lenge nu :(

Mista nettet oi november 2002.. ogfant aldri sidene igjen... hehe

men nu e æg her, men lurte på noen ting..

Husker æg pratet med masse folk og hadde det kjempearti..kor e dokker???? huske ik noen navn..:(

og det viktigste.. kor e dagboka mi :o æg har funnet den første som ble feil og ba om å bli slettet.. men kor e den som æg hadde lagt inn bilde av dattern min å sånn??

Mvh ms.sofie :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at det var på KG du hadde den dagboken?

Jeg finner ikke noen annen dagbok som du har skrevet i blant dine innlegg og det er ikke tillatt å legge inn bilder i innleggene her.

(Annet enn i albumet selvfølgelig).

HER er forresten alle innleggene du har skrevet i forumet. :wink:

Skrevet

ops, e visst ik så me enda...

laget et nytt innlegg :oops:

kanksje lurt å slette d...

men ka d va æg sku si....

ja, e d noen linker til noe som har med barn å gjøre.. vet æg hadde en dagbok her.. eller noe som knytter til disse sidene,,,

Gjest Anonymous
Skrevet

Kjære Sofie.

Kan du være så snill å prøve å skrive norsk?

Jeg forstår du er fra nordnorge og ønsker å beholde dialekt og alt det der, men er det nødvendig å vri i stykker hele språket. Jeg får grøssninger av å lese innlegg fra personer som skriver som deg.

Et lite tips.

Man mister fort poenget ditt når folk må først lete etter meningen i alle bokstavene du prøver så fjongt å sette sammen.

Det er godt ment. Men det finnes et muntelig språk og et skriftelig..

Skrevet

Jeg leste en undersøkelse som var laget her, det er ei stund siden men tror ik den er mindre aktuell... der viste det seg at en god del av prosentandelen var fra nord-norge...

Hvorfor kan ikke jeg skrive på dialekt da?

og det spørsmålet som jeg stilte, fik jeg ik svar på fra deg.. bare frekkheter...

Syns ikke noe om det...

Jeg har vært på utallige forum/chattesider her på nettet og du er faktisk den første som reagerer på d :wink:

Gjest Anonymous
Skrevet
Kjære Sofie.

Kan du være så snill å prøve å skrive norsk?

Jeg forstår du er fra nordnorge og ønsker å beholde dialekt og alt det der, men er det nødvendig å vri i stykker hele språket. Jeg får grøssninger av å lese innlegg fra personer som skriver som deg.  

Et lite tips.

Man mister fort poenget ditt når folk må først lete etter meningen i alle bokstavene du prøver så fjongt å sette sammen.

Det er godt ment. Men det finnes et muntelig språk og et skriftelig..

Jeg må si meg helt enig i denne gjesten. De innleggene som er skrevet på dialekt, slik som Sofie sitt, gidder jeg ikke å lese. De forsvinner jeg fort ut av.

Her bør vi skrive enten bokmål eller nynorsk, ikke dialekt.

Skrevet

KG har ingen regler for hva slags dialekt eller hvilket av de norske språkene man skal eller bør bruke. Dette er fritt opptil hver enkelt bruker.

På samme måte som det er fritt opp til hver enkelt bruker å velge ut hvilke innlegg h*n vil lese.

Gjest Zalomine
Skrevet

Jeg har vært på utallige forum/chattesider her på nettet og du er faktisk den første som reagerer på d  :wink:

Da har du ikke vært noen steder jeg har vært.... Det er en vanlig mening blandt MANGE at dette med dialekt og sms-språk er fjortisspreget og irriterende. Men selvsagt, om du ikke kan skrive på et av de to srkiftspårkene du har lært på skolen fordi du vil være spesiell, så er det ingen regel mot det. aksepter da at enkelte ikke orker lese innleggene dine. Men, det er jo ditt, og vårt, valg :)

Skrevet

sitat: Fredagsbarn

Men selvsagt, om du ikke kan skrive på et av de to srkiftspårkene du har lært på skolen fordi du vil være spesiell,

Det har da abselutt ingenting med å være spesiell :o

Jeg skriv(skrev) bokmål fordi det er en del av meg, min identitet... Men joda, bokmål er jo å min identitet, og som dere ser så skriver jeg på bokmål..

(kanskje best å holde seg inne med de fleste når man er ny :tunge1: hehe, bare tuller.. har alt for lite søvn i det siste)

Gjest Zalomine
Skrevet

Vel, fint at du skriver på et norsk skriftspråk. Jeg mente det mer generelt, for enkelte mennesker VIL nemlig skrive på sin dialekt, "for å være spesiell". For de de forklarer at "jeg er fra trødenlag/nordnorge/etc" og derfor kan de visst ikke skrive sånn som oss andre. For de har en sånn spesiell dialekt at de MÅ skrive den, for de MÅ det, for sånn ER det, for de er ikke sånn som oss andre.

Slike mennesker treffer man daglig på f.eks irc. De som er så spesielle at de ikke lærte noe på skolen, for det gjaldt ikke dem. Slike synes jeg er irrierende, barsnlige og en anelse patetiske i sin oppførsel.

Men ta det ikke personlig, helt flott at du ikke er en av disse :) Langt lettere å lese, og lettere å ta det seriøst, når folk skriver på en skikkelig/seriøs måte :)

Velkommen, kos deg, og.... sov godt :)

Skrevet

Er det noe å henge seg opp i da, hvilken dialekt det skrives på???

Hopp over innlegget hvis det plager deg vel? :wink:

Gjest Zalomine
Skrevet

Bryr meg ikke om HVILKEN dialekt det er skrevet på nei, hopper over det dersom det er dialekt, uansett hvilken. Funker utmerket for meg :)

Ha en fin dag da :)

Gjest Fighter
Skrevet

Da har du ikke vært noen steder jeg har vært.... Det er en vanlig mening blandt MANGE at dette med dialekt og sms-språk er fjortisspreget og irriterende. Men selvsagt, om du ikke kan skrive på et av de to srkiftspårkene du har lært på skolen fordi du vil være spesiell, så er det ingen regel mot det. aksepter da at enkelte ikke orker lese innleggene dine. Men, det er jo ditt, og vårt, valg :)

:enig:

Det blir slitsomt å irriterende når man først må prøve å tyde hva som står skrevet før man eventuelt kan mene noe. Vi har to skriftspråk i Norge. Det bør holde. Jeg liker dialekter, men dialekter er MUNTLIGE språkvarianter. Skriver du et brev til en god venninne kan du selvsagt skrive dialekt, det blir mer personlig. Men generelt mener jeg man bør enten skrive bokmål eller nynorsk!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...