Gå til innhold

Bryllupskake.....?

Fremhevede innlegg

Skrevet

Vi har ombestemt oss en del ganger, men nå regner jeg med at det blir 3 eller 4 etasjers marsipankake, med masse blå roser på.

Vi vil gjerne ha den øverste etasjen selv til 1 års bryllupsdagen.

Pris på 4 etasjers tror jeg var 2150;

Fyll blir bringebær og vanniljekrem.

:D :D

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi må ha en ganske original bryllupskake, for kjæresten er allergisk mot meieri-produkter. Den må derfor være uten marsipan og krem. Mamma skulle spørre ei lokal dame som tar imot slike bestillinger privat og høre hva hun kunne få til. Jeg tipset om at det hadde vært godt med frukt og gele. Det blir spennende å se hva hun får til...

Skrevet
Jeg skal også lage kaken selv, og det ser ut til at det blir to sjokoladekakehjerter med bro mellom (som Camie beskriver) Pynt blir litt hjerter og snøkrystaller i hvit sjokolade, kanskje noen hvite roser av sånn sukkermasse eller noe... Må eksprimentere litt i forkant tror jeg... Om de to hjertene blir samme type kake har jeg ikke helt bestemt ennå.

Også sjokoladepasta er fint å bruke, litt lettere enn marsipan å jobbe med og kleber seg ikke like mye til hendene. Sukkerpasta har jeg ikke jobbet med enda så det vet jeg ikke hvordan fungerer, men har veldig lyst til å prøve.

Vår kake blir tre etasjer i hjerteform, men den øverste etasjen blir ikke satt frem. Den skal fryses ned og spises på vår første bryllupsdag:D Kaken blir i nøttebunn med fromasj eller noe på. :nam: På toppen av stativet blir det pyntet med blomster som går igjen i buketten min, i hvert fall etter det min forlover har sagt.

Skrevet
Vi skal ha kake i tre etasjer (syv etasjer shygirl :o hvor mange gjester har dere?)  Den skal ha kritthvit marsipan utenpå (smaker ikke som vanligmarsipan) pynten legger jeg meg ikke i. Fyllet skal være bringebær og vaniljekrem.

:o Ooopsie...

Hehe... Glemte kanskje å få med at vi ikke skal ha en sju etasjers kake, men at prisen for sju etasjer var iallefall maxmax hva kaken kom til å koste....

Skrevet

Ca., Hvor får jeg kjøpt sjokoladepasta? Det har jeg aldri vært borti, må definitivt prøves!!

Skrevet

glem det, fant oppskrift jeg! :D

Skrevet

Tror ikke man får kjøpt det Engel... Men det er jo superenkelt å lage. Hvis du har mulighet til å dra til sverige så kan du få kjøpt helt lys (nesten hvit) sirup der og bruke sammen med hvit sjokolade. Det blir kjempestilig og veldig godt. Lett å jobbe med også.

Husk bare å røre jevnlig mens den står til stivning ellers kan det bli sjokoladeklumper innimellom og det vil man helst ikke. Altså smelt sjokoladen, ha i sirupen og rør det godt sammen. Sett det i kjøleskapet og ta ut innimellom for å røre godt sammen igjen, og tilbake i kjøla. Vær nøye med forholdene mellom sjokoladen og sirupen, og du er nesten garantert et bra resultat.

Så er det bare å kose seg med å forme og ordne.

Skrevet
Vi hadde 5 etg. kake, pris kr 2800,-. Den var fylt med jordbær og vaniljekrem, glasuren og rosene var av sukkerpasta. Grunnen til at vi valgte sukkerpasta var fordi marsipan er veldig gult, og jeg ønsket en mer hvitaktig kake med pynteroser i farge som matchet fargen på kjolen min.

Vi kunne velge, til samme pris, forskjellig fyll samt forskellige typer kaker i de ulike etagene, men valgte lik kake i alle etagene.

Vi skal ha nesten lik som denne, bare vår kake blir pyntet med støkrystaller av melis og noe annet :D

Skrevet

Oj, dette har jeg så langt ikke ofret én tanke :o Men, hm, *tenke, tenke. Sjokolade høres alltid bra ut. Jordbær/bringebær er jeg ikke veldig glad i (som fyll i alle fall). Marsipan er godt. Hvor mange etasjer?! I forhold til antall gjester?! Pynt! Uæææ! Dette tror jeg må delegeres :sjarmor:

Skrevet

En vanlig treetasjers kake holder til femti biter. Der vi har forhørt oss sier de at det er vanlig å bestille til halvparten av gjestene, hvis man skal ha flere kaker i tillegg til bryllupskaken. Så skal du ha hundre gjester er tre etasjers kake perfekt.

Skrevet

Hummm... Hva med oss da? Vi blir et lite bryllup... Maks 50 personer... Har tenkt tanken på å ha hjerter med bro imellom, men kanskje to forskjellige, for da blir det greiere om det er noen som ikke liker den ene eller den andre... (Eller, om noen vil ha av begge. :wink: )

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...