Gå til innhold

Bryllupskake.....?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvilken bryllupskake skal dere ha/hadde dere...? Hvordan ser/så den ut, hvor mange etasjer, hvilken smak og hvilken pris...?

*nysgjerrig*

:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Skal lage kaken selv, så da blir det enten etasje kake eller to hjerte som står mot hverandre med en selv-laget icing bro imellom.

Blir "standard bryllupskake", marsipankake med andre ord.... :lol:

Om det blir samme fyll i alle kakene vet jeg ikke, men den skal iallefall pyntes med røde og kremfargede roser med en dæsj av gull og noe grønn pynt.

Skrevet

Så tøft. Camie...! :)

Skjønner ikke hvordan dere får til å lage slike kaker selv...

Utrolig stilig!

Vi må nok ta til takke med bestilt kake...

Prisen for 7 etasjer var 2600, uansett smak og utseende...

Vet ikke hvor tidlig man bør bestille kaken.. Når bestiller dere...? Hun på konditoriet sa at det holdt å bestille en uke før man skulle ha den, men jeg liker å være tidlig ute..

Skrevet

Jeg synes den ene halvdelen til Tristas kake var fin, den som ikke var i sjokolade..Men jeg vil ikke ha marsipankake, aller helst vil jeg ha sjokoladekake. Samtidig vil jeg har den skal være lys utenpå, men jeg tror ikke det blir noe godt med hvit sjokolade(blir ikke det litt kvalmende?)..Så jeg aner ikke hva slags kake vi ender opp med..Skal ha en marsipankake formet som en utbrettet bok som er til brudgommen fra meg, med utdrag fra dagboken min måneden etter vi ble sammen! Hadde jeg bare hatt like klare idèer om bryllupskaken :roll:

Skrevet

Mamma skal bake vår og jeg skal pynte den. Gleder meg til å stå på fredagen før og kose meg med å lage marsipanroser...

Kjæresten min elsker marsipan så her var det aldri noe alternativ. Dessuten syns jeg egentlig selv også at det skal være marsipan. Hva mamma putter inni bryr jeg meg ikke så mye om, det skal hun og min kjære få bestemme.

Skrevet

Jeg skal også lage kaken selv, og det ser ut til at det blir to sjokoladekakehjerter med bro mellom (som Camie beskriver) Pynt blir litt hjerter og snøkrystaller i hvit sjokolade, kanskje noen hvite roser av sånn sukkermasse eller noe... Må eksprimentere litt i forkant tror jeg... Om de to hjertene blir samme type kake har jeg ikke helt bestemt ennå.

Skrevet

Vi skal ha to hjerter med en bro i melleom..Og vi skal ikke ha marsipan,liker ikke det noe særlig jeg..

Så vi tenekr på sukkerbrød med vaniljekrem inni...Høre med de som skal bake den

Skrevet

Vi skal ha sjokoladekake med hvitt trekk utenpå. Dette trekket er så vidt jeg vet et slags sukkertrekk eller noe i den duren og altså ikke så kvalmende som hvit sjokolade. :)

Dessuten skal jeg undersøke muligheten for å putte tørket frukt og andre godsaker inn i kaken! Den skal bli gooood! Sånn utseendemessig vil den vel bli ganske standard med etasjer (antageligvis 3 eller 4).

Har ikke en gang bestilt den enda, men har snakket med den konditoren som skal lage den så jeg har fått fremsatt ønskene mine.

Skrevet

Vi skal ha kake i tre etasjer (syv etasjer shygirl :o hvor mange gjester har dere?) Den skal ha kritthvit marsipan utenpå (smaker ikke som vanligmarsipan) pynten legger jeg meg ikke i. Fyllet skal være bringebær og vaniljekrem.

Skrevet
Vi skal ha kake i tre etasjer (syv etasjer shygirl :o hvor mange gjester har dere?) Den skal ha kritthvit marsipan utenpå (smaker ikke som vanligmarsipan) pynten legger jeg meg ikke i. Fyllet skal være bringebær og vaniljekrem.

Hvor mange gjester har dere, Arwen? Vi har 100 (hvis alle kommer så... Det blir vel nærmere 80-90 da det er noen jeg tviler på kommer.) og jeg lurer på hvor mange etasjer en trenger til så mange...

Skrevet

Vi har rett over 70 gjester hvis alle kommer (gjestelisten er ikke 100% enda) Har bare tippet at vi skal ha tre etasjer, ha rikke bestillt enda. Håper åat de på hotellet lager etter ønske, så slipper vi å bstille den fra et annet sted.

Skrevet

Mannen til min kusine er konditor, så han skal lage vår.

Men min kjære spiser ikke marsipan kake, så vi skal ha tre etasjes kake med to marsipan og en meed sjokolade. Tror det blir veldig dtilig og annerledes! Håper jeg :-)

Skrevet

Hvor mange gjester har dere, Arwen? Vi har 100 (hvis alle kommer så... Det blir vel nærmere 80-90 da det er noen jeg tviler på kommer.) og jeg lurer på hvor mange etasjer en trenger til så mange...

Etter det jeg har hørt lønner det seg ikke å bestille kake til det ant. man har på gjesteliste for da pleier det visst å bli igjen masse...Hos noen har kun 1. etasje blitt tatt av og da er det jo litt kjedelig å bruke mye penger på det! Vi blir ca. 80 gjester og jeg tenkte kanskje på å ta en kake til 50 pers. Vi skal jo ha andre kaker også..

Skrevet

Ingenting er bestemt enda, avgjør ingenting før vi har vært og snakket med kjøkkensjefen, men takk for tips - skal huske å spørre henne om det med antall :D

Skrevet

Vi hadde 5 etg. kake, pris kr 2800,-. Den var fylt med jordbær og vaniljekrem, glasuren og rosene var av sukkerpasta. Grunnen til at vi valgte sukkerpasta var fordi marsipan er veldig gult, og jeg ønsket en mer hvitaktig kake med pynteroser i farge som matchet fargen på kjolen min.

Vi kunne velge, til samme pris, forskjellig fyll samt forskellige typer kaker i de ulike etagene, men valgte lik kake i alle etagene.

Skrevet
Den var fylt med jordbær og vaniljekrem' date=' glasuren og rosene var av sukkerpasta. Grunnen til at vi valgte sukkerpasta var fordi marsipan er veldig gult, og jeg ønsket en mer hvitaktig kake med pynteroser i farge som matchet fargen på kjolen min. [/quote']

Den hørtes god ut.. :roll:(Junibrud er på slanker`n)

Hvordan smaker denne sukkerpastaen?

Skrevet

Sukkerpasta er veld det samme som jeg kaller kritthvit marsipan. Smaker himmelsk (litt mer som melis)

Skrevet

Okay..Kanskje dette hadde vært noe for meg! Tror jeg får snakke med en konditor snart jeg...Liker å være ute i gooood tid!! :sjarmor:

Skrevet

Sukkerpasta er veld det samme som jeg kaller kritthvit marsipan. Smaker himmelsk (litt mer som melis)

Det er nok helt sikkert det samme. Veldig vanlig i USA sa konditoren jeg brukte, og den kan farges ikke alle ønskelige farger.

Sukkerpasta smaker forøvrig søtt! Det er søtere enn marsipan, litt som melis slik Arwen beskrev den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...