AnonymBruker Skrevet 26. februar 2012 #21 Skrevet 26. februar 2012 Jeg har nettopp kommet hjem fra Goa, og tro meg du må ha visum som er en helvetes prosess. Selv var jeg helt nord i Goa, men traff på flere som var i sør bla. i Agonda og Palolem. Onsdagsmarkedet i Anjuna er verdt å få med seg, men selv likte jeg aller best lørdags nattmarkedet, masse liv og røre! Det er latterlig billig i India, men anbefaler deg og ta med indisk valuta fra Norge (ekstremt mange steder tar de ikke kort, og det kan være langt til nærmeste minibank). Av steder å bo på i Nord er: Riverside, Mandala (telt), Ashiyana (eneste stede hvor de ikke har beach hut som det omtrent bare har i Goa).
Vegg1 Skrevet 27. februar 2012 Forfatter #22 Skrevet 27. februar 2012 Hvis vi reiser 30.Mars er det for sent å begynne emd visum nå? Vet hva jeg skal gjøre, men vet også at det sår at det tar minimum 10 dager. Vurderer å droppe vaksine når jeg har tatt det før. Føler det ikke er nødvendig å "fylle på" igjen, at dette er overflødig?
Gjest Badabing Skrevet 27. februar 2012 #23 Skrevet 27. februar 2012 Det kommer jo helt an på hva du tok sist og når du tok det. Noen vaksiner varer lenger enn andre. Det kan du sikkert finne ut på nettet. Ville begynt med visum så fort som mulig. De er kjent for å bruke lang tid, men nettopp pga dette har de hentet inn hjelp til visumbehandlingen. Tror det tok oss ca 10 dager, men med postgang tar det jo litt lenger tid.
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2012 #24 Skrevet 28. februar 2012 Jeg hadde også begynt med visum fort som mulig. Det er ofte lang ventetid hos ambassaden, og de svarer ikke på mail eller telefon. Print ut skjemaet og les nøye på hjemmesidene hva de trenger.
amalie_n Skrevet 28. februar 2012 #25 Skrevet 28. februar 2012 Vi ble anbefalt å ta rabies vaksine, noe jeg absolutt anbefaler med tanke på alle løshundene som går der nede, det er også anbefalt med japansk encephalitt. Jeg betalte vel ca 4000-5000 for alle vaksinene, og med påfyll av barnevaksinene og dukoral.
sequin Skrevet 28. februar 2012 #26 Skrevet 28. februar 2012 Jeg har vært goa på langs to ganger, og det første som blir nevnt her Yab Yum er det fineste stedet i hele goa ^^
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #27 Skrevet 28. februar 2012 Sequin: Helt enig :0) Amalie_n: Det skal ikke være nødvendig å betale 4000-5000 for vaksinene. Det hørtes veldig mye ut, mulig rabiesvaksine fordyrer noe voldsomt. Til ts, dra ned på ambassaden til uken så går det fint. Vi fikk visum på en uke i 2010. Så ringer du reiseklinikken, de er eksperter på vaksiner og vil gi deg nøyaktige og oppdaterte råd på vaksiner, fastleger er ofte ikke oppdaterte på det. Derfor anbefaler noen for mye vaksiner og andre for få. Rabiesvaksine f.eks skal du ikke måtte trenge om du ikke skal jobbe med dyr eller kose med løshundene(og det bør du jo ikke). 2
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #28 Skrevet 28. februar 2012 Websiden til Reiseklinikken sier at for turistreiser til turiststeder og storbyer med dagsutflulkter 3-4 uker bør du ha: Dtp som er difteri-stivkrampe-kikhoste, Polio og Hepatitt A + dukoral. Skal du reise til områder med dårlige hygeniske forhold og langvarig og nær kontakt med lokalbefolkningen. Arbeidsopphold, backpacking nevnes som eksempel trenger du disse: Samme som nevnt over, men med Tyfoidfeber i tillegg. Japansk B Encefalitt står i parantes. På min tur til India i 2010 som inkluderte Goa, Delhi, Varanasi og Agra ble jeg anbefalt å følge de første rådene.
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #29 Skrevet 28. februar 2012 Og da kom jeg frem til 1600,- for del 1 inkl konsultasjon og evt resepter og 1725,- for del 2.
Vegg1 Skrevet 28. februar 2012 Forfatter #30 Skrevet 28. februar 2012 (endret) Websiden til Reiseklinikken sier at for turistreiser til turiststeder og storbyer med dagsutflulkter 3-4 uker bør du ha Men da er det vel strengt tatt ikke nødvendig å ta vaksine hvis vi skal være der i ca 10 dager på ferie, og ikke rundreise? TS Endret 28. februar 2012 av Vegg1
CathFoto Skrevet 28. februar 2012 #31 Skrevet 28. februar 2012 Men da er det vel strengt tatt ikke nødvendig å ta vaksine hvis vi skal være der i ca 10 dager på ferie, og ikke rundreise? TS Jo, inntil 3-4 uker er del 1. Dukoral bør du ta for å slippe å tilbringe ferien på wc. Vaksinene varer en stund, så det er ikke sånn at du må fylle på til hver tur. Reisevaksine er mye hyggeligere enn sykdommene du kan få uten.....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå