Gå til innhold

Fuktighetskrem til fuktfattig hud

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har tips til en krem som gir veldig mye fukt? Har kombinert hud, men nå som det er vinter suger huden til seg alt som er. Er veldig acne prone, så kan ikke ha noe med fett i.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg bruker REN Hydra Calm (dagkrem). Helt grei krem som jeg ikke får kviser av. Jeg savner dog solfaktor, men man kan ikke få alt (eller?) :)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Hva har apotek 1 med spørsmålet å gjøre egentlig :klo:

Jeg bruker en fuktighetskrem fra Lush som heter "Skin drink", synes den er veldig god for tørr hud, selv om den lukter litt rart med en gang man smører den på ;)

Skin drink

• Liker 1
Gjest uAnonymBruker
Skrevet

Hva har apotek 1 med spørsmålet å gjøre egentlig :klo:

Jeg bruker en fuktighetskrem fra Lush som heter "Skin drink", synes den er veldig god for tørr hud, selv om den lukter litt rart med en gang man smører den på ;)

Skin drink

Den bruker jeg på vinteren, helt super!

Og i tillegg så bruker jeg fuktmaske når huden min er helt ute og kjøre:)

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ikke for å avspore tråden, men hvilken fuktmaske bruker du uanonym?

Skrevet

Beklager å måtte skuffe alle dere som lever i troen på at apoteket har gode hudpleieprodukter...slik er det som oftest desverre ikke. Men de er dog bedre enn de fra parfymeri.

Anbefaler ELIXIR moisturizing facial cream - Den er overlegen til fuktfattig uren hud :)

Hilsen hudterapeuten

• Liker 2
Skrevet

Begge de som er anbefalt her er jo fulle av olje. Det er ikke det beste å smøre på fuktfattig acne prone hud.

Skrevet

fortsettelse fra forrige- dere som gir råd om at TS bør bruke noe for en tørr hud,dere er helt ute å kjører. Tørr og fuktfattig hud har HELT forskjellige behov!

Tørr hud trenger fett og olje

Fuktfattig hud er ofte litt uren og fet, produserer mer enn nok olje av seg selv og skal KUN ha fuktighet, IKKE olje!

HUDTYPER:

- FET

- TØRR

- KOMBINERT

- NORMAL

HUDTILSTANDER:

- FUKTFATTIG

- SENSITIV

- ALDRENDE

- SOLSKADET

TS har en FET hud som er i en FUKTFATTIG tilstand ( dvs at man kan gjøre noe med at den er fuktfattig,- ved å tilføre fuktighet. Hun vil for alltid ha en fet hud, men den kan reguleres med de rette produktene)

• Liker 4
Skrevet

REN selges på apotek, og den fuktighetskremen jeg nevnte er jeg fornøyd med, uten at jeg ser meg blind på det, for det er ikke alle RENprodukter som er like bra.

Jeg er også skeptisk til apotekvarer, men om man sliter med dårlig hud så må man nesten bare prøve seg litt frem. Det nytter ikke å utelukke noe, for da er sannsynligheten der for at man aldri får et produkt som passer perfekt ;)

Skrevet

Begge de som er anbefalt her er jo fulle av olje. Det er ikke det beste å smøre på fuktfattig acne prone hud.

ELIXIR mousturizing facial cream er OLJEFRI

ELIXIR rich mouisturizing facial cream inneholder derimot olje og er for en TØRR hud

• Liker 1
Skrevet (endret)

ELIXIR mousturizing facial cream er OLJEFRI

ELIXIR rich mouisturizing facial cream inneholder derimot olje og er for en TØRR hud

Jeg mente de to andre som er anbefalt over ditt innlegg, den fra REN og den fra Lush.

Har forresten aldri hørt om Elixir før, og alt jeg finner er reklame, ingen ekte anmeldelser. Finner heller ingen ingrediensliste. Og så var den fryktelig dyr. Men kan jo hende den er bra :)

Endret av Lilu
Skrevet

Jeg bruker Akrem og Canoderm. Eneste som funker på meg, da jeg har ekstrem sensitiv hud pga eksem. Canoderm fåes på 500 g dunker, noe som passer meg ypperlig siden jeg må ofte smøre store deler av kroppen.

Gjest Wolfmoon
Skrevet

Ooops, jeg leste nok litt raskt, og ble egentlig mest provosert over "googe-it" linken :fnise:

Skrevet

Jeg bruker Akrem og Canoderm. Eneste som funker på meg, da jeg har ekstrem sensitiv hud pga eksem. Canoderm fåes på 500 g dunker, noe som passer meg ypperlig siden jeg må ofte smøre store deler av kroppen.

Du har en helt annen hudtype enn TS, dette vil bare gjøre huden hennes verre. Det som passer for deg passer ikke nødvendigvis for andre. I og med at du har eksem bør du ikke bruke den orginale A-kremen, det vil gjøre at du lettere utvikler allergi.

Hold deg langt unna apoteket, TS. Det eneste som er OK, der er REN-serien, men den er ikke annet enn OK, spesielt med tanke på den høye prisen. Gå for hudpleiemerker, det er det eneste som funker.

Skrevet

Du har en helt annen hudtype enn TS, dette vil bare gjøre huden hennes verre. Det som passer for deg passer ikke nødvendigvis for andre. I og med at du har eksem bør du ikke bruke den orginale A-kremen, det vil gjøre at du lettere utvikler allergi.

Men hva gjør jeg når Akrem er det eneste som fungerer?

Er så lei denne huden, omtrent ikke noe som fungerer utenom akrem og kortisonkrem (som også er fyfy, men når jeg ikke gikk på kortison måtte jeg til behandling på sykehus)

Beklager OT, måtte bare ta en liten utblåsning :fnise:

Skrevet

Er så lei denne huden, omtrent ikke noe som fungerer utenom akrem og kortisonkrem (som også er fyfy, men når jeg ikke gikk på kortison måtte jeg til behandling på sykehus)

Har du vært hos hudlege? Ellers anbefaler jeg deg det, der får du gode og sikre råd :) Evt ta turen til en dyktig hudterapeut:)

Skrevet

Drikk mer vann.

Skrevet

Jeg kan hvertfall si at jeg reagerer med kviser på det meste, og REN Hydra Calm er en jeg hvertfall ikke har fått uren hud av. Prisen er helt ok om man handler på nett.

Mat og vann spiller mer inn enn man tror. Ikke så direkte, men det påvirker hormonproduksjonen.

Skrevet

Har du prøvd Critical Care fra MD?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...