Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ingen trenilgsnarkoman, men har innsett at det må til. Kort fortalt, skal ned fem til syv kilo i vekt- stramme opp rumpe og lår. At magen blir flatere er et pluss også,men ikke målet.

Jeg hater å trene, men har som mål å være påbtreningsstudioet to ganger i uken. Jeg lurer da på, siden vekta skal ned og noe oppstramming er målet er dette bra plan:

15 min intervall sykling.

15 - 20 min rask gange i oppoverbakke - på tredemølle vel og merke.

15 min trappe/stepp.

Så noen øvelser på apparater.

Det er mest fokusert på kondisjonsapparater da jeg føler dette tar mest, samt at kondisjonen min trenger forbedring og da kjenner jeg virkelig at jeg jobber. Men, jeg klarer ikke løpe på tredemølle. Klarer det rett og slett ikke. Derfor tar jeg meget rask gange i oppoverbakke. Har da gange på 7 og stigning på 10. Ser at de fleste løper uten stigning, men er min metode effektiv også?

Trenger virkelig tips.

Ps kostholdet mitt er bra.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du klarer å løpe på mølla(om du ikke har noen skader da), men det tar litt tid. Å starte med powerwalking er supert, men etterhvert bør du starte med jogging og intervaller. Det BRENNER fettet raskt! ;)

Skrevet

Gange i stigning er svært undervurdert. Det styrker store deler av kroppen samt kondisjonen. Det eneste tipset jeg kan komme med er å øke fra 15-20min til 60min. Lykke til!

Skrevet

Gange i stigning er svært undervurdert. Det styrker store deler av kroppen samt kondisjonen. Det eneste tipset jeg kan komme med er å øke fra 15-20min til 60min. Lykke til!

Joda, i startfasen er det supert. Startet selv med powerwalking, men på et punkt vil ikke powerwalkingen gi deg nok motstand. Kondisen vil også på et punkt ikke bli bedre. Da må en starte med jogging for at kondisen og formen skal få progresjon. Intervaller er det mest effektive måten å få den progresjonen. Powerwalket i mange måneder selv før jeg startet med jogging.

Økte så med lengre og lengre distanser og deretter med fart og så med intervaller. Fra å ikke ha løpt siden ungdomsskolen har jeg på 1 1/2 år klart å ta mila på 52 minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...