cindarella Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Det har seg slik at jeg og kjæresten skal flytte sammen i hans leilighet, noe som er en veldig fin leilighet, bortsett fra veggene på badet. Aner ikke hva de kalles, men håper noen vet hva jeg mener ved å se på bildet. Jeg ser jo da for meg at disse kan males? Noen som vet?
cindarella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 21. februar 2012 Bilde? Herregud, klikket helt her.. HVORDAN setter man inn bilde??
Mynona Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Hvis du bruker full editor kan du legge ved filer med den blå knappen under det bildet hvor du skriver
cindarella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Haha, er ikke lett... Sånn! Endret 21. februar 2012 av cindarella
cindarella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #7 Skrevet 21. februar 2012 Jeg glemte selvsagt "legg ved denne filen", trodde jeg hadde løst et verdensproblem, men dengang ei
Mynona Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Oi, sånn vegg vet jeg ikke hva man kan gjøre med. Den er "blank" ikke sant? Ser for meg at maling lett vil flasse av. Går det an (er det lov) å sette fliser over?
cindarella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #9 Skrevet 21. februar 2012 Ja, glatt liksom. Det er det jeg også tenker, om malingen vil sitte. Veggen/badet ser absolutt ikke bra ut, synd når leiligheten er kjempefin ellers. Han eier leiligheten, så fliser er vel lov ja. Men vil ikke det koste mye? Har ikke så mye til rådighet, da vi samtidig tenkte å kjøpe dusjkabinett eller dusjhjørne. Nå henger dusjen bare på veggen med dusjforheng rundt. Vil tippe badet er 10 kvm.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 På bildet ser det ut som respatexplater og de kan males med våtromsmaling men de trenger en supergrundig salmiakkvask først og en totalt grundig puss så malingen sitter. Så dette bli gjort på Tid for hjem på TV2. 1
Labello Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Hva med å fjerne platene, og legge fliser ordentlig ifra bunnen av? Hvis det går an.... 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Jeg hadde ikke kostet på fliser så sant dere ikke renoverer hele badet. Mal du. Det er billigeere og dere får et ok bad for små kroner. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Baderomsplater er den enkleste måten å fikse dette på. Mange fine varianter.
cindarella Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #14 Skrevet 21. februar 2012 Tusen takk alle sammen, nå ble jeg veldig mye klokere!
kalinka85 Skrevet 24. februar 2012 #15 Skrevet 24. februar 2012 Hva med å vaske og skrubbe med salmiakk, pusse ned og male på heftgrunn? For deretter å male med våtromsmaling. Har ikke prøvd selv, men hør i en fargehandel. Men bruk hodet, det kan godt hende de prøver å prakke på deg både det ene og det andre du kansje ikke trenger :-) Skulle tro det kunne bli bra med heftgrunn og våtromsmaling. Det er mye som kan få nytt liv med ett strøk maling 1
Eirie Skrevet 24. februar 2012 #16 Skrevet 24. februar 2012 Hei! Som flere har nevnt over her går det ann å male platene. Jeg prøvde dette senest for et år siden og malte hele badet vårt, MYE billigere enn å totalrenovere, og resultatet blir helt ok - Vask veggen grundig med salmiakk - Ta på deg støvmaske og puss veggen. Flere ganger. - Vask av alt støver fra pussingen. - Mal 2-3 strøk heftgrunn - Mal 2-4 strøk med våtromsmaling (vårt bad var blått, så vi trengte mange strøk, kanskje dere trenger færre) Nå er det et år siden jeg malte, og det er ikke noe avflassing noe sted. Badet blir brukt daglig og vi er fornøyd
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå