Gå til innhold

babyen tisser "krystaller"


viwi

Anbefalte innlegg

MIn søsters lille gull tisser krystaller. DVS når han tisser så ser det ut som små krystaller som legger seg på huden. HVa er dette for noe?? Noen som vet? Babyen er 4 mnd gammel...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Det er neppe fra barnets urin disse krystallene kommer, men snarere fra bleien. Dagens bleier er slik at det er 1000'vis av små kapsler inni den, ser ut som sukker/salt korn. Når urinen kommer i kontakt med disse små kornene, utvides de og suger til seg urinen og stenger den inne i disse.

Be moren ta en ny bleie, helle vann i den, vente litt også kutte den opp med en saks og tømme ut innholdet. Da vil hun se de samme krystallene som hun nå tror barnets inneholder.

Jeg vet ikke dette 100% sikkert, men antar det. Verd å sjekke sikkert.

Hilsen en Mann

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må si meg enig med siste innlegg. Hvis en av guttene mine har gått for lenge med bleia, kommer disse krystallene ut av bleia og legger seg på huden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp! Blir bleia full av tiss kommer krystallene krypende ut av bleia! Lurte på dette lenge selv, men kom fram til at det måtte være bleiene(og nå ser det ut som jeg har fått teorien min bekreftet! icon_smile.gif )

Har forresten bare opplevd dette hos libero bleier, men ikke slutt å kjøpe libero fordi, for det er de som er de beste bleiene når bebin er større en 2-3 måneder!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

jada de kommer fra bleia.

Jeg hadde faktisk en lignende opplevelse med et blomsterbed, som ga meg en "aha" opplevelse, jeg kjøpte jord som skulle holde ekstra på vannet, og det endte med at jeg hadde bedet fullt av disse krystallene dere snakker om....da forsto jeg hva krystaller i bleia var icon_smile.gif

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...