Gå til innhold

Hjelp - tilbehør Roastbiff.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har 1 kg mørbrad som jeg tenkte jeg skulle lage Roastbiff av til helgen, men jeg er litt usikker på hva jeg skal ha til den.

Normalt pleier jeg å bare bruke den som pålegg med masse sølvløk, sylteagurker, majones og pepper...*smatte*... men nå tenkte jeg å ha den til middag... Hva skal man da ha til? Hvilke grønnsaker er best?

Jeg må ha en eller annen saus til... er det noen som har oppskrift på en saus som passer til?

Skrevet

Du får masse deilig kraft som du lager sauen av.

De fleste grønnsaker passer bra, men jeg pleier og steke grønnsakene når vi har Roastbiff. Bruker da: blomkål, rødpaprika, grønn paprika, gul paprika, squash, rød løk, vanlig løk og champ.Deler alt opp i passe store stykker og lar de surre en stund i jernpannen, er vi mange bruker jeg en jerngryte. Har du wook kan du bruke denne, men du får best smak hvis den er av jern.

Lykke til.

Skrevet

Elsker roastbeef! :briller:

Jeg syntes det er veldig godt med stekte asparges til jeg. Og masse champinjon.. Mmmmmmm. *drømme*

Gjest gjesta
Skrevet

Stekt sopp eller soppstuing, rosenkål, fløtegratinerte poteter og peppersaus eller bernaisesaus.

Skrevet

Tusen takk for gode tips - jeg ser for meg nydelig roastbiff med kaskader av stekt sopp, asparges og sjalottløk :smile:

Jeg tenkte å lage en god rødvinssaus til, men har akkurat "slått opp" med den oppskriften jeg har, den funker bare ikke. Noen som har en god oppskrift på lager?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...