Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har hatt en PP med pergotime som "endte" i TR. Nå er jeg i neste PP, men denne skal være en pause fra pergo da pergo (sannsynligvis) virker i to sykluser av gangen. I PP med pergo kjente jeg en del indikasjoner på EL(vondt i eggstokkene, positiv EL-test), men nå er det ingenting. Noen som har erfaringer fra dette? Hva er erfaringene deres med pausemånedene når dere er på pergotime?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Personlig har pergo ingen virkning på meg uten eggløsningssprøyte, så pausemåned for med betyr ingen El.

Men, det er fjerne normalt å kjenne litt mer når en er på pergo enn i pausen. Trenger ikke nødvendigvis å være negativt:)

Lykke til !:)

Skrevet

Jeg får eggløsning på dobbelt pergo, men som regel ikke eggløsning i pausemåned. Tok derfor pergo hver måned da vi brukte dette.

Trur de fleste vil få eggløsning i pausemåneden, det kommer ann på hva problemet er, og hvor godt man responderer på hormonbehandling. Det er like greit å prøve med pausemåned først. Det gir to fordeler: En "gratis" måned der du slipper hormoner, og at livmorslimhinnen ikke blir like svekket.

Skrevet

Enkel pergo hadde ingen virkningn på meg annet enn å kødde til syklusen min enda mer enn før. Dobbel pergo funket fint og jeg ble gravid i pausemnd.

Skrevet

Takk for erfaringer! :)

I går sjekket jeg med EL-test likevel og jammen så den ikke positiv ut! Så da kan det hende pausemåned funker for meg! Krysser fingrene!

• 9 måneder senere...
Gjest roseduft
Skrevet

Takk for erfaringer! :)

I går sjekket jeg med EL-test likevel og jammen så den ikke positiv ut! Så da kan det hende pausemåned funker for meg! Krysser fingrene!

Gammelt innlegg men, hvordan gikk det for deg i din første pause mnd på pergo? :)

Skrevet

Det gikk ikke den første måneden med pause. Heller ikke den neste med og den neste uten deretter. Men i den 5 måneden (med pergo) var det klaff og nå er jeg 28 uker på vei.

Jeg testet med EL-tester hele veien og det så ut som om jeg hadde EL i pausemånedene også, men bare tilfeldig at det ikke skjedde noe da.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...