Sovefugl Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har hatt en PP med pergotime som "endte" i TR. Nå er jeg i neste PP, men denne skal være en pause fra pergo da pergo (sannsynligvis) virker i to sykluser av gangen. I PP med pergo kjente jeg en del indikasjoner på EL(vondt i eggstokkene, positiv EL-test), men nå er det ingenting. Noen som har erfaringer fra dette? Hva er erfaringene deres med pausemånedene når dere er på pergotime?
nummer 2 Skrevet 22. februar 2012 #2 Skrevet 22. februar 2012 Personlig har pergo ingen virkning på meg uten eggløsningssprøyte, så pausemåned for med betyr ingen El. Men, det er fjerne normalt å kjenne litt mer når en er på pergo enn i pausen. Trenger ikke nødvendigvis å være negativt:) Lykke til !
Athene Skrevet 22. februar 2012 #3 Skrevet 22. februar 2012 Jeg får eggløsning på dobbelt pergo, men som regel ikke eggløsning i pausemåned. Tok derfor pergo hver måned da vi brukte dette. Trur de fleste vil få eggløsning i pausemåneden, det kommer ann på hva problemet er, og hvor godt man responderer på hormonbehandling. Det er like greit å prøve med pausemåned først. Det gir to fordeler: En "gratis" måned der du slipper hormoner, og at livmorslimhinnen ikke blir like svekket.
Gjest Marmot Skrevet 22. februar 2012 #4 Skrevet 22. februar 2012 Enkel pergo hadde ingen virkningn på meg annet enn å kødde til syklusen min enda mer enn før. Dobbel pergo funket fint og jeg ble gravid i pausemnd.
Sovefugl Skrevet 22. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 22. februar 2012 Takk for erfaringer! I går sjekket jeg med EL-test likevel og jammen så den ikke positiv ut! Så da kan det hende pausemåned funker for meg! Krysser fingrene!
Gjest roseduft Skrevet 27. november 2012 #6 Skrevet 27. november 2012 Takk for erfaringer! I går sjekket jeg med EL-test likevel og jammen så den ikke positiv ut! Så da kan det hende pausemåned funker for meg! Krysser fingrene! Gammelt innlegg men, hvordan gikk det for deg i din første pause mnd på pergo?
Sovefugl Skrevet 27. november 2012 Forfatter #7 Skrevet 27. november 2012 Det gikk ikke den første måneden med pause. Heller ikke den neste med og den neste uten deretter. Men i den 5 måneden (med pergo) var det klaff og nå er jeg 28 uker på vei. Jeg testet med EL-tester hele veien og det så ut som om jeg hadde EL i pausemånedene også, men bare tilfeldig at det ikke skjedde noe da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå