AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #161 Skrevet 22. februar 2012 Enig med deg Portvinpiken, å bli husket for brudekjolen har aldri engang slått meg. Jeg ville ha en enkel, romantisk og litt prinsesseaktig kjole. Det var for min egen del og det var også derfor jeg valgte den kjolen jeg valgte. Mvh Yvonne Vel og bra at man velger kjole for sin egen del, men man bør faktisk velge en som man ser kler.... 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #162 Skrevet 22. februar 2012 For en vanvittig krenkende tone du bruker, vitner om menneskeforakt ovenfor folk du oppfatter som feil. traffe jeg et ømt punkt? man skulle da tro at folk (både feite og tynne) har lyst til å kle seg i noe som faktisk passer dem.
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #163 Skrevet 22. februar 2012 Det er fullt mulig dere er en samling med unike personligheter, men på bilder ser dere jo klin like ut! Hva skal man svare på en sånn flåsete bemerkning da Er det ikke nettopp dette som er temaet for tråden da? Det at så mange bruker nesten like kjoler. 1
Anglofil Skrevet 22. februar 2012 #164 Skrevet 22. februar 2012 Vel og bra at man velger kjole for sin egen del, men man bør faktisk velge en som man ser kler.... Ja, og hvis man synes man kler den kjolen og føler seg vakker i den så er det nettopp det som teller. Mvh Yvonne
Samsulla Skrevet 22. februar 2012 #165 Skrevet 22. februar 2012 Man må visst være brud for å se forskjell på bruder. For "ikke-bruder" ser alt likt ut! 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #166 Skrevet 23. februar 2012 Ja, og hvis man synes man kler den kjolen og føler seg vakker i den så er det nettopp det som teller. Mvh Yvonne men det er en stor forskjell mellom det å selv føle seg vakker og det å faktisk kle kjolen.. Som sagt av andre i denne tråden: det er ufattelig mange som ikke kler denne type kjole, men som likevel tror de kler den, ergo er det å selv føle seg vakker ikke ensbetydende med å faktisk være det. 2
Anglofil Skrevet 23. februar 2012 #167 Skrevet 23. februar 2012 men det er en stor forskjell mellom det å selv føle seg vakker og det å faktisk kle kjolen.. Som sagt av andre i denne tråden: det er ufattelig mange som ikke kler denne type kjole, men som likevel tror de kler den, ergo er det å selv føle seg vakker ikke ensbetydende med å faktisk være det. Nå er faktisk slikt høyst subjektivt. Hva som regnes som passende/fint/kledelig vil variere fra person til person. Ergo tenker jeg: hva så? Det spiller ingen trille hva andre måtte mene, for det er ikke de som skal gifte seg. Hvis man hele tiden skal tenke på hva andre måtte mene og tenke kommer man virkelig ingen vei. Man må rett og slett skjære gjennom og velge det som er riktig for seg selv. Så får andre bare synes at man ikke kler kjolen, det får være deres sak. Mvh Yvonne 5
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #168 Skrevet 23. februar 2012 Nå er faktisk slikt høyst subjektivt. Hva som regnes som passende/fint/kledelig vil variere fra person til person. Ergo tenker jeg: hva så? Det spiller ingen trille hva andre måtte mene, for det er ikke de som skal gifte seg. Hvis man hele tiden skal tenke på hva andre måtte mene og tenke kommer man virkelig ingen vei. Man må rett og slett skjære gjennom og velge det som er riktig for seg selv. Så får andre bare synes at man ikke kler kjolen, det får være deres sak. Mvh Yvonne Nåja, hva man synes er fint, er subjektivt, men hva som er kledelig er langt mindre subjektivt. Det handler jo ikke om smak, det handler om linjer, vinkler, balanse, osv. Det finnes kriterier for hva som er godt sydd, for eksempel, og det har mye å si. Det er som med bøker; hva man liker er helt opp til en selv, men det finnes fortsatt en lang rekke relativt objektive kriterier for hva som er god litteratur. Helt enig i at man skal velge det man liker, synes bare det er synd at mange ikke ser så bra ut som de kunne ha gjort, selv om det er helt opp til dem selv. 5
Mynona Skrevet 23. februar 2012 #169 Skrevet 23. februar 2012 Det er egentlig to diskusjoner her. Om feite kler tubetopp og hvorfor er alle brudekjoler like. 3
Anglofil Skrevet 23. februar 2012 #170 Skrevet 23. februar 2012 Nåja, hva man synes er fint, er subjektivt, men hva som er kledelig er langt mindre subjektivt. Det handler jo ikke om smak, det handler om linjer, vinkler, balanse, osv. Det finnes kriterier for hva som er godt sydd, for eksempel, og det har mye å si. Det er som med bøker; hva man liker er helt opp til en selv, men det finnes fortsatt en lang rekke relativt objektive kriterier for hva som er god litteratur. Helt enig i at man skal velge det man liker, synes bare det er synd at mange ikke ser så bra ut som de kunne ha gjort, selv om det er helt opp til dem selv. Vel, da må vi bare være uenige, og for meg finnes det heller ingen objektive kriterier for god litteratur, like lite som det finnes objektive kriterier for god film. Og det er min mening. For hvem setter egentlig disse "objektive" kriteriene? Det er litt som man diskuterer hvem som er pene/kjekke og ikke. Mange mener at Brad Pitt er kjekk, selv synes ikke jeg det. Det hjelper da ikke hvor symmetrisk hans ansikt er, for slikt går ikke an å måle objektivt etter min mening. Vi vektlegger også ulike kriterier, ergo blir valgene vi tar vidt forkjellige. Og igjen: hvis man selv synes man ser fantastisk ut så spiller det ingen rolle hva du eller andre mener. I deres øyne kunne de ikke sett flottere ut og da spiller det som sagt ingen rolle om du eller andre mener de kunne sett flottere ut i en annen kjole. Det er jammen meg ikke lett å være brud heller. På én side får man altså beskjed om at man må velge selv hvordan man ønsker å legge opp sitt eget bryllup, men på en annen side skal man aller helst oppfylle alle krav som stilles. Det er virkelig ikke mulig å tilfredstille alle, ergo bør man egentlig bare blåse i hva andre mener. Mvh Yvonne 4
Gjest alille Skrevet 23. februar 2012 #171 Skrevet 23. februar 2012 Men det er da helt OK, jeg sier simpelthen at om man ønsker at bryllupsantrekket skal gå inn i minnet til andre enn brudens mor, brudgommen og muligens forloveren, så bør man naturlig nok velge en kjole og en styling som skiller seg ut fra den store massen. Men hvis alle hadde gjort dette, prøvd å skille seg ut fra massen, så hadde det plutselig ikke vært så unikt likevel. Ærlig talt, dere må innse det, dere som har gått i hauger av bryllup - om brudene trykker på seg den samme kjolen, eller hver brud kler seg i en unik kjole, så kommer dere ikke til å huske de (u)like kjolene uansett! Det er fordi de fleste kler seg i relativt like kjoler at dere greier å huske de få unike. Hadde alle vært unike hadde dere ikke gått rundt og husket hver og en kjole. For uansett hva man sier og gjør - hvite brudekjoler vil aldri skille seg drastisk ut hva andre. Skal man skille seg ut og sørge for at kjolen blir husket (noe jeg tror de færreste bryr seg om) får man gifte seg i rødt. Folk maser om at man må bruke unike kjoler, men veldig få greier å gi eksempler på hva som er unikt (og samtidig ligner en brudekjole og ikke en hvit aftenkjole). Det skal mer til en et par stropper for at en brudekjole skal være unik, for å si det sånn! Brudekjoler er som regel ikke unike, nettopp fordi det finnes visse standarder nesten alle forholder seg til (den skal være hvit, og helst lang...). Selv kommer jeg fra en kultur hvor få gifter seg i brudekjole, men i folkedrakta. Ingen bryr seg om å skille seg ut på grunnlag av den drakta, men alle bryr seg om å se flottest mulig ut, fordi man har innsett at når man skal forholde seg til noen standarder blir det uansett vanskelig å skille seg ut. At man skal kle seg i en kjole som passer kroppsfasongen er jeg enig i, men det er jo strengt tatt en helt annen debatt? 3
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #172 Skrevet 23. februar 2012 traffe jeg et ømt punkt? man skulle da tro at folk (både feite og tynne) har lyst til å kle seg i noe som faktisk passer dem. Ikke for min del, men akkurat som man ikke bruker n-ordet på sorte, så kaller man ikke overvektige feite. Jeg er enig i hva du sier, synes bare ordvalget ditt er vanvittig støtende ovenfor de som evt måtte falle i kategorien overvektig. Selv om jeg ikke føler meg truffet, så synes jeg ikke mobbing er noe særlig greit. Og det fjerner vel også fokus fra trådens egentlig tema. 4
Lyra Skrevet 23. februar 2012 #173 Skrevet 23. februar 2012 Dere som sier at overvektige ikke kler den standard stroppeløse a-line kjolen, jeg syns denne bruden var kjempevakker med store overarmer og det hele. Den gir henne en flott figur syns jeg. 4
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #174 Skrevet 23. februar 2012 TS her. Veldig kult at så mange ble så engasjert av mitt lille spørsmål Var vel ikke helt meningen å starte krig her inne, men gjort er gjort! Vil bare understreke at jeg ikke var ute etter å diskutere tynne vs tykke bruder, men kjolene i seg selv. Etter å ha lest alle svarene, spesielt de som faktisk svarer på det jeg spør om, har jeg blitt litt klokere. Takk for meg!
Gjest Adriane Skrevet 23. februar 2012 #175 Skrevet 23. februar 2012 traffe jeg et ømt punkt? man skulle da tro at folk (både feite og tynne) har lyst til å kle seg i noe som faktisk passer dem. Skal du kalle overvektige folk for feite, bør du i samme setning kalle tynne mennesker for magre - da er det i det minste en slags balanse i måten du uttrykker deg på. Slik du uttrykker deg nå, skinner det veldig godt igjennom hva du mener om overvektige mennesker på et generelt grunnlag, og det hører ikke hjemme i denne diskusjonen. 2
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #176 Skrevet 23. februar 2012 Dere som sier at overvektige ikke kler den standard stroppeløse a-line kjolen, jeg syns denne bruden var kjempevakker med store overarmer og det hele. Den gir henne en flott figur syns jeg. Helt enig med deg! Denne bruden syns jeg er vakker 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #177 Skrevet 23. februar 2012 Skal du kalle overvektige folk for feite, bør du i samme setning kalle tynne mennesker for magre - da er det i det minste en slags balanse i måten du uttrykker deg på. Slik du uttrykker deg nå, skinner det veldig godt igjennom hva du mener om overvektige mennesker på et generelt grunnlag, og det hører ikke hjemme i denne diskusjonen. jeg synes det hører helt hjemme, da mange brukere på forumet er overvektige og svært mange av dem legger ut bilder av seg selv i brudekjoler de overhode ikke kler. Og flere av disse deltar i tråden og sier at de så fine ut. Men som en annen Ab tidligere har skrevet, det er forskjell på å selv synes at man er fin og det at andre synes du er fin og kler kjolen din. Og det må være kjempe kjedelig å selv synes man er fin, når alle andre synes du så fæl ut fordi du ikke kledde kjolen din, uansett om du er tykk eller tynn. 1
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #178 Skrevet 23. februar 2012 Dere som sier at overvektige ikke kler den standard stroppeløse a-line kjolen, jeg syns denne bruden var kjempevakker med store overarmer og det hele. Den gir henne en flott figur syns jeg. Nettopp fordi hun ikke hadde en kjole som var snørt til slik at fettet tøt ut. Det kan fint skje på jenter som er både tykke og tynne, fordi de har på seg en kjole som ikke passer til kroppsfasongen. 2
Mynona Skrevet 23. februar 2012 #179 Skrevet 23. februar 2012 Og det må være kjempe kjedelig å selv synes man er fin, når alle andre synes du så fæl ut fordi du ikke kledde kjolen din, uansett om du er tykk eller tynn. Skal man heller gå i en kjole man ikke selv synes man ser så bra ut i for å gjøre andre til lags? Det viktigste er da at man selv er fornøyd. Når jeg kler på meg om morgenen, så driter jeg vel i om andre synes jeg er fint kledd. Jeg synes jo at jeg er det. (neida, ikke alltid )
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #180 Skrevet 23. februar 2012 Og det må være kjempe kjedelig å selv synes man er fin, når alle andre synes du så fæl ut fordi du ikke kledde kjolen din, uansett om du er tykk eller tynn. Ærlig talt, hun får leve i lykkelig uvitenhet, da. Eller tror du at bryllupsgjestene vil komme til henne i etterkant og si at de synes hun så helt fæl ut på bryllupsdagen?
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå