AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #122 Skrevet 22. februar 2012 La nå bermen vralte rundt i sine stroppeløse ukledelige standardkjoler mens junkfoodarmene disser. De vet ikke bedre, stakkars. Så kan heller vi litt høyerestående (bokstavelig talt, jeg er 1.78 - og sylslank attpåtil) individualister med sans for hva som skjuler og fremhever de rette tingene glitre i bryllupsseksjonen i avisen 1
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #123 Skrevet 22. februar 2012 Aha. Da misforstod jeg deg også Flott - da er vi enige om å misforstå hverandre
Gjest mari kontrari Skrevet 22. februar 2012 #124 Skrevet 22. februar 2012 Syns i grunnen alle kan få ha den kjolen de selv føler seg finest i, enten den er erketypisk for tiden eller er sokkrosa. Selv har jeg valgt utradisjonelt (om man kan si det om en vintagekjole), og gleder meg til utradisjonell feiring uten bryllupsstress også PS: Er noen fine kjoler her, bla: http://www.fashionhousevintage.com/shop/vintage-designer-dresses/ 4
Gjest BettyBoop Skrevet 22. februar 2012 #125 Skrevet 22. februar 2012 La nå bermen vralte rundt i sine stroppeløse ukledelige standardkjoler mens junkfoodarmene disser. De vet ikke bedre, stakkars. Så kan heller vi litt høyerestående (bokstavelig talt, jeg er 1.78 - og sylslank attpåtil) individualister med sans for hva som skjuler og fremhever de rette tingene glitre i bryllupsseksjonen i avisen Syns det der var noe frekt å si, men det er litt sant. overvektige jenter burde ikke bruke strapless brudekjoler. Ting tyter liksom ut da. 1
Gjest mari kontrari Skrevet 22. februar 2012 #126 Skrevet 22. februar 2012 ...med sokkrosa mener jeg altså den fargen alt det hvite får om en rød sokk er med i vaskemaskinen. Evt. var det et forsøk på å skrive sjokkrosa. 2
bobbi Skrevet 22. februar 2012 #127 Skrevet 22. februar 2012 ...med sokkrosa mener jeg altså den fargen alt det hvite får om en rød sokk er med i vaskemaskinen. Evt. var det et forsøk på å skrive sjokkrosa. Hi hi Hater når det skjer
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #128 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har sett FLOTTE store damer i kjoler (ikke bare brudekjoler) uten stropper. Synes overhode ikke det er noe i veien med det bare størrelsen passer. Det er vel det som er cluet - at klærne er i riktig størrelse. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #129 Skrevet 22. februar 2012 Syns i grunnen alle kan få ha den kjolen de selv føler seg finest i, enten den er erketypisk for tiden eller er sokkrosa. Selv har jeg valgt utradisjonelt (om man kan si det om en vintagekjole), og gleder meg til utradisjonell feiring uten bryllupsstress også PS: Er noen fine kjoler her, bla: http://www.fashionhousevintage.com/shop/vintage-designer-dresses/ Selvsagt kan de få ha kjolen de liker best, de kan få ha de tre kjolene de liker best og en feierhatt på toppen for alt jeg bryr meg, og jeg tror det går for de fleste i tråden. Men det må da gå an å diskutere brudekjoler og brudekjolevalg sånn generelt for det? Vi kan jo diskutere alt annet om hvilke valg folk gjør når de har flere mulige, og jeg skjønner ikke hvorfor brudekjole skal være fritatt?
Gjest BettyBoop Skrevet 22. februar 2012 #130 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har sett FLOTTE store damer i kjoler (ikke bare brudekjoler) uten stropper. Synes overhode ikke det er noe i veien med det bare størrelsen passer. Det er vel det som er cluet - at klærne er i riktig størrelse. Joa. Problemet er vel at korsettet ofte blir for trangt
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #131 Skrevet 22. februar 2012 Å ja... nå misforstod jeg deg litt. Beklager :-) Jeg sikter også til at det er det vide skjørtet som har fått tilnavnet "prinsessekjole", og da på bakgrunn av "prinsessene" i alle eventyrene - spesielt Disney. Ihvertfall er det slik jeg har forstått det i alle disse år :-) Jeg har også tenkt på skjørtet, men også at hele kjolen skal være prinsesseaktig for å leve opp til navnet. Å gå med bare skuldre var i gammel tid utenkelig for en dannet dame. 1
Gjest BettyBoop Skrevet 22. februar 2012 #132 Skrevet 22. februar 2012 Jeg har også tenkt på skjørtet, men også at hele kjolen skal være prinsesseaktig for å leve opp til navnet. Å gå med bare skuldre var i gammel tid utenkelig for en dannet dame. brudekjole som dekker til alt fra topp til tå slik som de brukte for 100 år siden er jo stygt da.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #133 Skrevet 22. februar 2012 La nå bermen vralte rundt i sine stroppeløse ukledelige standardkjoler mens junkfoodarmene disser. De vet ikke bedre, stakkars. Så kan heller vi litt høyerestående (bokstavelig talt, jeg er 1.78 - og sylslank attpåtil) individualister med sans for hva som skjuler og fremhever de rette tingene glitre i bryllupsseksjonen i avisen 1.78, sylslank, individualist med sans for hva som skjuler og fremhever de rette tingene... ... og (tilsynelatende) en usmakelig personlighet. Er ikke sikker på om det er du som "vinner" 6
Mynona Skrevet 22. februar 2012 #134 Skrevet 22. februar 2012 Syns i grunnen alle kan få ha den kjolen de selv føler seg finest i, enten den er erketypisk for tiden eller er sokkrosa. Selv har jeg valgt utradisjonelt (om man kan si det om en vintagekjole), og gleder meg til utradisjonell feiring uten bryllupsstress også PS: Er noen fine kjoler her, bla: http://www.fashionhousevintage.com/shop/vintage-designer-dresses/ Jeg har en kjole som ser veldig lik ut som nr. 3 på den siden. Jeg bruker den på jobb og på sommern som sommerkjole. Kunne aldri falt meg inn å ikke pynte meg mer på bryllupsdagen. Men det er jo individuelt hva man ser på som pyntet da. Og nok pyntet.
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #135 Skrevet 22. februar 2012 brudekjole som dekker til alt fra topp til tå slik som de brukte for 100 år siden er jo stygt da. Man trenger jo slettes ikke bruke det! Mente hvis man refererer til eventyr og prinsesser refererer man også til en tider hvor skikk og bruk-reglene for klær var annerledes enn nå. Eventyr er jo selvsagt oppdiktet og foregår ikke i noen bestemt tid, men de har oppstått mange generasjoner før oss. Tilbake til temaet: Igjen mener jeg at man bør ta hensyn til figuren når man skal velge kjole. Jeg er selv i størrelse 44 og vet hvor viktig det er med riktige klær som passer kroppen. Klær som sitter bra kan få meg til å se ti kg lettere, mens klær som passer dårlig tilsvarende kan få meg til å se minst 10 kg tynge. Det er slettes ikke alle klær jeg kan gå med, det må jeg innse. Slik er det forøvrig for de aller fleste, også dem som er slankere enn meg. Det er knapt noen andre dager hvor det betyr like mye å se bra ut som på bryllupsdagen. Hvorfor må mange da presse seg inn i kjoler de ikke kler? Hva er vitsen med å velge stroppeløse kjoler for dem i størrelse 48+ når de hadde sett så utrolig mye flottere ut i andre typer? Dere som er bruder stråler av glede og det gjør dere vakre uansett. Med en mer kledelig kjole blir dere enda flottere noe som blir særlig synlig på bilder.
Samulita Skrevet 22. februar 2012 #136 Skrevet 22. februar 2012 Syns i grunnen alle kan få ha den kjolen de selv føler seg finest i, enten den er erketypisk for tiden eller er sokkrosa. Selv har jeg valgt utradisjonelt (om man kan si det om en vintagekjole), og gleder meg til utradisjonell feiring uten bryllupsstress også PS: Er noen fine kjoler her, bla: http://www.fashionhousevintage.com/shop/vintage-designer-dresses/ Herregud, så mye fint det var der!
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #137 Skrevet 22. februar 2012 Man trenger jo slettes ikke bruke det! Mente hvis man refererer til eventyr og prinsesser refererer man også til en tider hvor skikk og bruk-reglene for klær var annerledes enn nå. Eventyr er jo selvsagt oppdiktet og foregår ikke i noen bestemt tid, men de har oppstått mange generasjoner før oss. Tilbake til temaet: Igjen mener jeg at man bør ta hensyn til figuren når man skal velge kjole. Jeg er selv i størrelse 44 og vet hvor viktig det er med riktige klær som passer kroppen. Klær som sitter bra kan få meg til å se ti kg lettere, mens klær som passer dårlig tilsvarende kan få meg til å se minst 10 kg tynge. Det er slettes ikke alle klær jeg kan gå med, det må jeg innse. Slik er det forøvrig for de aller fleste, også dem som er slankere enn meg. Det er knapt noen andre dager hvor det betyr like mye å se bra ut som på bryllupsdagen. Hvorfor må mange da presse seg inn i kjoler de ikke kler? Hva er vitsen med å velge stroppeløse kjoler for dem i størrelse 48+ når de hadde sett så utrolig mye flottere ut i andre typer? Dere som er bruder stråler av glede og det gjør dere vakre uansett. Med en mer kledelig kjole blir dere enda flottere noe som blir særlig synlig på bilder. Jeg beklager, men jeg vil ha meg frabedt å tilhøre en gruppe kalt "oss bruder" som om vi er en gjeng tullinger som ikke vet hvordan vi skal kle oss (eller oppføre oss som det er påpekt i flere andre tråder) Jeg vil bare påpeke at "vi bruder" er helt normale, vanlige mennesker som dere andre, bortsett fra at vi holder antageligvis på å planlegge å gifte oss i nær fremtid. Vi kommer fra ulike steder i landet, har ulik bakgrunn, noen er unge og noen er godt voksne, noen er tynne og noen er litt større PS. sånn for sikkerhetsskyld er dette innlegget skrevet med en god porsjon humor for de som skulle være usikre på det ;-) 3
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #138 Skrevet 22. februar 2012 Hvorfor må mange da presse seg inn i kjoler de ikke kler? Hva er vitsen med å velge stroppeløse kjoler for dem i størrelse 48+ når de hadde sett så utrolig mye flottere ut i andre typer? Dere som er bruder stråler av glede og det gjør dere vakre uansett. Med en mer kledelig kjole blir dere enda flottere noe som blir særlig synlig på bilder. Dette er en flott brud i str 52. 6
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #139 Skrevet 22. februar 2012 Jeg beklager, men jeg vil ha meg frabedt å tilhøre en gruppe kalt "oss bruder" som om vi er en gjeng tullinger som ikke vet hvordan vi skal kle oss (eller oppføre oss som det er påpekt i flere andre tråder) Jeg vil bare påpeke at "vi bruder" er helt normale, vanlige mennesker som dere andre, bortsett fra at vi holder antageligvis på å planlegge å gifte oss i nær fremtid. Vi kommer fra ulike steder i landet, har ulik bakgrunn, noen er unge og noen er godt voksne, noen er tynne og noen er litt større PS. sånn for sikkerhetsskyld er dette innlegget skrevet med en god porsjon humor for de som skulle være usikre på det ;-) Det er fullt mulig dere er en samling med unike personligheter, men på bilder ser dere jo klin like ut! 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #140 Skrevet 22. februar 2012 Jeg vil si for tusende gang at fasong er viktigere enn vekt, det er ikke alle tynne jenter som kler tubetopp heller. 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå