CathFoto Skrevet 22. februar 2012 #101 Skrevet 22. februar 2012 Derfor er det også viktig å la den enkeltes kroppsfasong og utseende være med på å bestemme valget av kjole slik at man kan finne noe som ser kledelig ut også når moten har skiftet. Selvsagt påvirkes vi av trender, det er ikke til å komme utenom. Imidlertid bør de som jobber på brudesalonger kunne gi gode råd om hva som passer til den enkelte. Helt enig med deg, og det nevnte jeg høyere opp også, fasong er veldig viktig. Jeg tror at de som jobber i brudesalong sannsynligvis kan jobben sin veldig godt, men de lever trossalt av salg og mtp hvor mange som prøver i butikk for å så bestille fake-versjonen på Internett så blir det jo enda større kamp om kundene. Og hva sier man til en vordende brud som insisterer på at hun kler standardkjolen tiltross for at fasongen hennes tilsier at hun burde hatt en annen type? 2
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #102 Skrevet 22. februar 2012 synes jeg ikke. det er et kompliment. og den var fin. Takk, det er drømmekjolen min Det er så utrolig billige kjoler i usa. 1000 kroner koster denne, uten frakt og toll da. Kommer velpå under 2000 kroner. Noen som vet hvordan de kan selge dem så billige? Sydd i kina?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #103 Skrevet 22. februar 2012 Damer/jenter med markerte skuldre kler stroppløse kjoler - dere som ikke har dette kan argumentere alt dere vil med hvor fine dere ser ut, blablabla, men dere kler ikke stroppløse kjoler. 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #104 Skrevet 22. februar 2012 Dette er nok en hårsår tråd for mange kgere, da jeg vet om flere brukere her inne som har lagt ut bilder av seg selv i brudekjoler de overhode ikke kler! Det er lov å tenke at når man er litt småfeit, så bør man ha noe som skjuler fett på armer, etc og da er faktisk ikke stroppløse kjoler en god ide. Det er selvsagt vanskelig å si til en brud som har funnet "den perfekte kjolen" at hun virkelig ikke er fin i den, men samtidig er det leit når folk ser på bildene og gjør narr av dem/legger ut bilder av dem som eksempler på bruder som ikke kledde kjolene sine. Da ville jeg heller foretrukket å bli fortalt det før jeg kjøpte kjolen og av forlover/annen nær venn/familie, enn å lese om det på internett - for det må være sårt! 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #105 Skrevet 22. februar 2012 Noen ganger virker det som om de standard-stroppløse kjolene er mest populære hos dem som kler dem minst - de med litt for mye ekstra. Og da er det hvertfall noen som gjør en dårlig jobb med guiding ift. hva som kler bruden best!! 1
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #106 Skrevet 22. februar 2012 Noen ganger virker det som om de standard-stroppløse kjolene er mest populære hos dem som kler dem minst - de med litt for mye ekstra. Og da er det hvertfall noen som gjør en dårlig jobb med guiding ift. hva som kler bruden best!! Jeg skal ikke gifte meg i løpet av den nærmeste framtida så for meg bygger uttalelsene på dem jeg har sett live, eller særlig på alle de utallige brudebildene i avisene. Når min kjære og jeg en gang gifter oss, vil jeg mest sannsynlig bruke bunad.
Mynona Skrevet 22. februar 2012 #107 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Samme her perleandra. Jeg er ikke gift, og ser ikke for meg noe bryllupp de nærmeste 10 åra (er singel), så mine uttalelser er også objektive, og jeg er ikke hårsår. Har en venninne som er av den store varianten, hun hadde spaghettistropper, og det var ikke pent. Kjolen var nok kanskje en str eller to for liten også. Jeg synes ikke jeg kunne si noe til hun ang dette når jeg så kjolen 1 uke før brylluppet. Men hun hater alle bilder av seg på brullypsdagen dessverre. Selv kunne jeg gjerne brukt tube ser jeg for meg. Bruker jo det til vanlig også. Men hvem vet hva jeh velger til slutt. Hvis jeg kommer til å gifte meg. Endret 22. februar 2012 av Mynona-83
Samsulla Skrevet 22. februar 2012 #108 Skrevet 22. februar 2012 Da jeg var og prøvde Brudekjole for litt siden opplevde jeg å stå sammen med 3 andre bruder i totalt forskjellige kjoler. De hadde til felles at alle var brudekjoler. Jeg ble overrasket over hvor lett det var å finne unike kjoler. Jeg er ikke enig i at alle ser like ut. Men jeg var nok litt av den oppfatningen før jeg hadde vært og prøvd.
Biel Skrevet 22. februar 2012 #109 Skrevet 22. februar 2012 Det er nok sant som noen skriver at det er et skille mellom de som er/har vært på brudekjolejakt og de som ikke har vært der. Det er når man begynner å se etter kjoler at en finner ut av hvilken verden det er av brudekjoler, som faktisk er veldig forskjellige! Før jeg begynnte å se etter kjole tenkte jeg at jeg ville ha en enkel og elegant kjole uten noe dill dall greier. For jeg er virkelig ikke noe "dolledame"! Jeg prøvde kjole etter kjole, som passet meg, men som ikke føltes helt riktige. Fann derfor ut at jeg måtte prøve å finne ut hvilken kjole min kjære liker, og det kom da fram at han elsker prinsessekjoler! Hjelp! Da fann jeg ut at jeg fikk ta å prøve en da, selv om jeg var skeptisk. Og det var bare helt fantastisk- med en gang jeg hadde den på visste jeg at denne kjolen skal jeg gifte meg i. Følelsen kan best beskrives som forelskelse. Så nå gleder jeg meg til å gifte meg i en skikkelig prinsessekjole, uten stropper, med A-fasong og langt slep. 4
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #110 Skrevet 22. februar 2012 Hvorfor omtales stroppeløse kjoler som prinsessekjoler når ingen av de ekte prinsessene har giftet seg i det? 4
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #111 Skrevet 22. februar 2012 Hvorfor omtales stroppeløse kjoler som prinsessekjoler når ingen av de ekte prinsessene har giftet seg i det? Eventyrene :-). Askepott osv. 3
Gjest BettyBoop Skrevet 22. februar 2012 #112 Skrevet 22. februar 2012 OK, her kommer et spørsmål som jeg har ønsket svar på ganske lenge: Hvorfor vil "alle" ha den samme brudekjolen? Da mener jeg korsett, snøring i ryggen, stort skjørt osv. Personlig synes jeg de er helt horrible, men det er faktisk ikke poenget her. Grunnen til at jeg lurer er rett og slett fordi jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor alle vil se helt like ut?! Noe som bringer meg til det andre spørsmålet: Hvordan kan man føle seg slående vakker og unik når bestevenninna, søstra, naboen og kollegaen alle har hatt en eller annen variant av nøyaktig samme kjole? For å ikke snakke om hva den gjør for figuren... Jeg bare spør her! Mener ikke å fornærme noen heller Men jeg vil helt oppriktig sette pris på om noen med denne smaken kunne forklart det for meg Jeg har ett svar: Bæææææ. mennesker er som en saueflokk. Alle vil ha det alle andre har.
Samsulla Skrevet 22. februar 2012 #113 Skrevet 22. februar 2012 Nei! Alle vil ikke det. Men man må tydligvis være brud for å se forskjell. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #114 Skrevet 22. februar 2012 Den ser jeg Men igjen; det er jo ikke 17. mai det er snakk om her. På bryllupsdagen burde man se ut som en million bucks! Men tror du ikke at disse damene med disse kjolene føler seg som millionbucks?
Fantomina Skrevet 22. februar 2012 #115 Skrevet 22. februar 2012 Eventyrene :-). Askepott osv. Omtrent alle Disney-prinsesser har erme og/eller skuldre på sine kjoler. Se her.
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #116 Skrevet 22. februar 2012 Omtrent alle Disney-prinsesser har erme og/eller skuldre på sine kjoler. Se her. Var det svar til meg? For det var jo nettopp det jeg skrev ;-)
Momseguri Skrevet 22. februar 2012 #117 Skrevet 22. februar 2012 Trodde det var det store skjørtet som var bakgrunnen for prinsessetittelen jeg 2
Fantomina Skrevet 22. februar 2012 #118 Skrevet 22. februar 2012 Var det svar til meg? For det var jo nettopp det jeg skrev ;-) Jeg forstod det som at du mente at prinsesser i eventyrene har stroppeløse kjoler?
Portvinpiken Skrevet 22. februar 2012 #119 Skrevet 22. februar 2012 Jeg forstod det som at du mente at prinsesser i eventyrene har stroppeløse kjoler? Å ja... nå misforstod jeg deg litt. Beklager :-) Jeg sikter også til at det er det vide skjørtet som har fått tilnavnet "prinsessekjole", og da på bakgrunn av "prinsessene" i alle eventyrene - spesielt Disney. Ihvertfall er det slik jeg har forstått det i alle disse år :-)
Fantomina Skrevet 22. februar 2012 #120 Skrevet 22. februar 2012 Å ja... nå misforstod jeg deg litt. Beklager :-) Jeg sikter også til at det er det vide skjørtet som har fått tilnavnet "prinsessekjole", og da på bakgrunn av "prinsessene" i alle eventyrene - spesielt Disney. Ihvertfall er det slik jeg har forstått det i alle disse år :-) Aha. Da misforstod jeg deg også
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå