Mynona Skrevet 21. februar 2012 #81 Skrevet 21. februar 2012 Men har man stor rumpe/cellulitter er det en viss sjanse for at man har store overarmer også, for eksempel. Da er ikke stroppeløs kjole saken. Mitt problem (i den grad jeg har et problem) med stroppeløse A-formede kjoler er ikke at de er gørrkjedelige, man har jo ikke noe krav på å bli kjoleunderholdt i et bryllup. Det er at det stiller veldig mange feil på utstilling med forstørrelsesglass foran. Spesielt på litt større damer tar for eksempel overarmene fokus bort fra kjolen, fordi det blir så mye hud. A formen på skjørtet har jo lite med armene å gjøre forsåvidt. Man kan få A-skjørt med ermer på også. Men det hørest jo nærmest ut som alle norske bruder er feite sånn som noen her inne skriver. Er det OK med en stroppeløs kjole om man er slank? Eller er det like feil? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #82 Skrevet 21. februar 2012 A formen på skjørtet har jo lite med armene å gjøre forsåvidt. Man kan få A-skjørt med ermer på også. Men det hørest jo nærmest ut som alle norske bruder er feite sånn som noen her inne skriver. Er det OK med en stroppeløs kjole om man er slank? Eller er det like feil? I følge startinnlegget er det vel greit kroppsmessig, men ikke greit skille-seg-ut-messig? Brudekjoler er jammen sensitive ting, men det er jo ikke så rart. Å si at noens kjole er stygg er litt som å rope "ungen din har et grusomt navn!".
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #83 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er veldig enig i at det er utrolig mye kjedelige brudekjoler ute og år, og jeg fatter ikke hvorfor alle vil være så like.. Jeg skal selv gifte meg i løpet av våren, og kommer til å gå for en brudekjole i stil med noe av dette: http://www.coast-stores.com/JULIANNA-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224761106 http://www.coast-stores.com/DARLING-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224768006 http://www.coast-stores.com/HARTLEY-DUCHESS-SATIN-LACE-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2143417806 http://www.coast-stores.com/MONROE-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224768306 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #84 Skrevet 21. februar 2012 Syns det blir litt feil å si at man ikke kler stroppløs kjole og a-line hvis man ikke er 1.80 høy og 50 kg. Jeg veier 75 kilo og er 1.66 høy, og jeg prøvde alle de ulike kjolefasongene. Var flere jeg følte meg vel i, men a-formen uten stropper var den formen som absolutt kledde min kropp best (selv om jeg har langt ifra den ideelle kroppen til det ifølge denne tråden. Ikke noe fett eller valker som henger ut heller Og jeg har celulitter på rompa, men ingen store armer av den grunn! Og jeg har timeglassfigur til tross for vekten. 4
Gjest Purple Haze Skrevet 21. februar 2012 #85 Skrevet 21. februar 2012 For en vordende brud ser alle kjoler forskjellige ut, fordi man da er veldig opptatt av detaljer. For en ikke-brud ser de fleste kjoler like ut, fordi vi ikke tenker over detaljer, men heller ser på hvordan bruden kler kjolen 4
Gjest alille Skrevet 21. februar 2012 #86 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er veldig enig i at det er utrolig mye kjedelige brudekjoler ute og år, og jeg fatter ikke hvorfor alle vil være så like.. Jeg skal selv gifte meg i løpet av våren, og kommer til å gå for en brudekjole i stil med noe av dette: http://www.coast-stores.com/JULIANNA-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224761106 http://www.coast-stores.com/DARLING-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224768006 http://www.coast-stores.com/HARTLEY-DUCHESS-SATIN-LACE-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2143417806 http://www.coast-stores.com/MONROE-DRESS/Bridal/coast/fcp-product/2224768306 For all del, fine de, men de er jammen meg ikke mindre kjedelige enn stroppeløse A-kjoler... Det er veldig lett for folk å sitte på sin høye hest og fordømme andres kjolevalg som kjedelige, men realiteten er at en original kjole kan være forbanna kjedelig den også! Dessuten er det mange bruder som har en plan om å finne noe originalt, men etter mye prøving må de krype til korset og innse at det var den mest trendy kjolen som dessverre så best ut på. En del av "original"kjolene det er lenket til her kler jo bare en spesiell type kropper. Det er ikke alle som passer inn i original-kjolene uten at de synes at kjolen er så sær at det ikke lenger ligner en brudekjole (noe jeg personlig synes er enda mer kjedelig). Jeg skjønner uansett helt dette strevet med å være så original som mulig. Hva med å strebe etter å være så flott som mulig, og føle seg så bra som mulig? 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #87 Skrevet 21. februar 2012 Men man føler seg vel utrolig mye mer flott hvis man samtidig kan føle seg litt unik? (=velge en kjole som ikke er identisk med den alle venninnene dine har valgt..)
regine Skrevet 21. februar 2012 #88 Skrevet 21. februar 2012 Jeg skjønner uansett helt dette strevet med å være så original som mulig. Hva med å strebe etter å være så flott som mulig, og føle seg så bra som mulig? Men det er vel derfor noen av oss reagerer på at "alle" ender m stroppeløse a-kjoler, nettopp fordi mange IKKE ser ut på sitt beste i den fasonger/stilen. men det er jo klart, at når det stort sett er det eneste som finnes, og man tuter ørene fulle av at "alle" kler sånt snitt, så ender de fleste m det. Uansett om det er kledelig eller ei.
Samulita Skrevet 21. februar 2012 #89 Skrevet 21. februar 2012 For min del, når det kommer til alt dette skille-seg-ut-greiene, så handler det ikke bare om kjolen. Jeg har et veldig klart bilde av hvordan jeg vil se ut, og da er hår og sminke også en stor faktor. Til info går jeg for en 30-talls look, som er min favoritt Det er langt fra alle som synes denne stilen er pen, men JEG kler det og på bryllupsdagen er alt lov! Mener nå jeg
regine Skrevet 21. februar 2012 #90 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har også lurt på hvorfor i alle dager har nesten samtlige bruder for tida stroppløse kjoler selv om mange slettes ikke kler det. Har flere ganger hatt lyst til å starte en tråd om det, men har ikke turt av frykt for å få alle bridezillaene mot meg. Etter min mening er det ganske få som kler stroppeløs kjole. Det er ikke bare eventuelle valker som tyter fram som er problemet. Det er heller ikke så pent med stroppeløst på den som er veldig tynn og spinkel hvor kjolen knapt har noe å henge på. En stroppeløs kjole lager også et skapt skille tvers over og får overkroppen til å virke kortere. De som kler stroppeløs brudekjole er de høye, slanke og velproporsjonerte. Kjolene tar seg flott ut på modeller, men det er de færreste som ser slik ut. Nettopp, er min mening og,
Mynona Skrevet 21. februar 2012 #91 Skrevet 21. februar 2012 Men man føler seg vel utrolig mye mer flott hvis man samtidig kan føle seg litt unik? (=velge en kjole som ikke er identisk med den alle venninnene dine har valgt..) Men pga alle detaljene synes man jo ikke selv at den er identisk som den alle venninnene har valgt. Så da synes man jo selv at man har en unik kjole. Skjønner ikke hvorfor man skal henge seg opp i slike detaljer uansett jeg. Er det ikke de viktigste at bruden selv synes at hun ser smashing ut?! Samme om jeg liker kjolen hennes eller ikke, så er det viktigste at hun selv elsker den. Da stråler hun, og da er hun vakker 3
CathFoto Skrevet 21. februar 2012 #92 Skrevet 21. februar 2012 Alle disse som velger tubetopp, går de med det ellers også? Har inntrykk av at mange ikke ville gått med det om sommeren, men synes plutselig det kler de aller best på brudekjole. Kroppsfasong har ikke så mye med vekt å gjøre, du vil ha samme fasong stortsett hele voksenlivet selv om du legger på deg/går ned i vekt.(leste om i et moteblad her om dagen ang fasong) Alle norske jenter har ikke samme kroppsfasong så hvorfor skal alle ha lik kjole? A-skjørt er relativt trygt for de fleste fasonger, så ser hvorfor mange velger det, men tubetopp og stroppløs kler ikke alle. Som sagt så spiller fasong en like stor rolle som vekt, og ikke minst hva du ønsker å skjule eller fremheve. Eple, pære, timeglass- tre fasonger,tre kjolertyper. Tror det hadde gjort seg med bedre konsulenter i noen tilfeller, men tror at det som regel er prinsessedrømmen som gjør en blind for eget speilbilde i denne sammenheng, og hva kan konsulentene gjøre da? Men når det er sagt så tror jeg at grunnen til at (nesten)alle bruder er vakre selv med kjole i feil fasong, er at de føler seg vakre og derfor blir selvsikre og folk som føler seg vakre får en utstråling som gjør de vakre. 8
Kite Skrevet 21. februar 2012 #93 Skrevet 21. februar 2012 Når jeg leser dette her blir jeg bare ENDA mer fornøyd med brudekjolen som henger oppe i skapet! HERREGUD så vakker og unik! 1
sofie777 Skrevet 21. februar 2012 #94 Skrevet 21. februar 2012 Kan jo fortelle om to brudekjoler som kom i avisen pga likheter. Det var min bror og hans kones bryllup. Hun henter kjolen i butikken og samtidig henter en annen brud en kjole som er 100% lik. Det var to bryllupsfester på samme hotellet når broder'n giftet deg og jammen var det ikke den samme bruden med samme kjole som var der. De hadde til og med samme fornavn og parene skulle dra på bryllupsreise samme dag, men heldigvis ikke til samme sted. Notisen i avisen (som var med bilde av brudene, og som min mor selvfølgelig har tatt vare på) spøkte med at brudgommene ikke måtte ta feil. Dette er litt for likt etter min smak, men alt var jo tilfeldigheter.
Perelandra Skrevet 21. februar 2012 #95 Skrevet 21. februar 2012 Brudekjoler er tross alt ganske preget av moter. Det er mange som har brudebilder hvor de følte seg fine da bildet ble tatt, men som gremmes når noen år har gått. I stedet for å ta mest hensyn til hva den enkelte kler, har det mest vært moten som har fått bestemme. Man kan gjerne si at kjolen er tidløs og klassisk, men det spørs om man synes det samme når det har gått noen år. Hvis man ser tilbake på kjolene som ble brukt ca. ti år siden har stilen endra seg en del. Da skulle de gjerne være ganske enkle med mindre vidde på skjørtet. Stroppeløse kjoler var heller ikke så vanlige da som nå. 1
Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #96 Skrevet 21. februar 2012 Men det er vel i praksis umulig å unngå? Jeg mener å få en helt "klassisk" kjole som ikke vil gå av moten (og evt komme på moten igjen)? Klær ER jo mote, så vi har vel alle opplevd å le av noen av bildene fra -70 og -80 tallet :-)
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #97 Skrevet 21. februar 2012 http://www.dhgate.com/product/productdisplay.do?act=getProductImages&pid=ff808081325ecd240132781f056f6165 Er denne standard?
CathFoto Skrevet 22. februar 2012 #98 Skrevet 22. februar 2012 Men det er vel i praksis umulig å unngå? Jeg mener å få en helt "klassisk" kjole som ikke vil gå av moten (og evt komme på moten igjen)? Klær ER jo mote, så vi har vel alle opplevd å le av noen av bildene fra -70 og -80 tallet :-) Det har du helt rett i. Dagens mote er alltid morgendagens motekrise. Altså, selvfølgelig ikke bokstavelig dag til dag, men i det minste tiår til tiår. Var ikke mange som digget Ballgenser i 1995 eller Buffalosko i 2005.
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #99 Skrevet 22. februar 2012 http://www.dhgate.com/product/productdisplay.do?act=getProductImages&pid=ff808081325ecd240132781f056f6165 Er denne standard? synes jeg ikke. det er et kompliment. og den var fin.
Perelandra Skrevet 22. februar 2012 #100 Skrevet 22. februar 2012 Det har du helt rett i. Dagens mote er alltid morgendagens motekrise. Altså, selvfølgelig ikke bokstavelig dag til dag, men i det minste tiår til tiår. Var ikke mange som digget Ballgenser i 1995 eller Buffalosko i 2005. Derfor er det også viktig å la den enkeltes kroppsfasong og utseende være med på å bestemme valget av kjole slik at man kan finne noe som ser kledelig ut også når moten har skiftet. Selvsagt påvirkes vi av trender, det er ikke til å komme utenom. Imidlertid bør de som jobber på brudesalonger kunne gi gode råd om hva som passer til den enkelte. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå