Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #61 Skrevet 21. februar 2012 Den var veldig nedlatende, da. Mener du at de som har dårlig selvtillit har større behov for å skille seg ut enn de med god selvtillit? Det er vel som oftest det motsatte som er tilfelle. Jeg beklager om det oppfattes som nedlatende. Jeg mener ingenting spesielt om akkurat dette, men svarte på "tiltale" fra de som så nødvendigheten av å skille seg ut fra alle de som er så "standard" ;-)
seilice Skrevet 21. februar 2012 #62 Skrevet 21. februar 2012 Men jeg har også egentlig falt ganske pladask for denne her - helst da med en bolero eller sjal over 1
regine Skrevet 21. februar 2012 #63 Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor må en diskusjon om hvorfor alle brudekjoler er like ende med masse "ååååå den var fiiiiin" på bilder av kjoler som - hey, er nokså standard? Jeg bare spør - jeg kan nemlig ikke delta i sånne diskusjoner fordi jeg syns som regel kjolene er stygge. Og det får man jo ikke lov å si..... Dessuten skjønner jeg ikke hvordan jeg kan mene at folk bak en datamaskin "heeeelt sikkert blir nyyyyydelig" i den og den modellen 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #64 Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor må en diskusjon om hvorfor alle brudekjoler er like ende med masse "ååååå den var fiiiiin" på bilder av kjoler som - hey, er nokså standard? Jeg bare spør - jeg kan nemlig ikke delta i sånne diskusjoner fordi jeg syns som regel kjolene er stygge. Og det får man jo ikke lov å si..... Dessuten skjønner jeg ikke hvordan jeg kan mene at folk bak en datamaskin "heeeelt sikkert blir nyyyyydelig" i den og den modellen Kan du ikke lage en tråd der vi legger ut bilder av de styggeste brudekjolene? 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #65 Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor må en diskusjon om hvorfor alle brudekjoler er like ende med masse "ååååå den var fiiiiin" på bilder av kjoler som - hey, er nokså standard? Jeg bare spør - jeg kan nemlig ikke delta i sånne diskusjoner fordi jeg syns som regel kjolene er stygge. Og det får man jo ikke lov å si..... Dessuten skjønner jeg ikke hvordan jeg kan mene at folk bak en datamaskin "heeeelt sikkert blir nyyyyydelig" i den og den modellen Enig! Det virker som det er komplett umulig å starte en diskusjon som denne uten at det ender som alle andre tråder her inne... Om de samme, gamle, trøtte kjolene! Sorry, men hvis noen her ble lei seg nå burde de revurdere om dette var den rette tråden å poste bilder av kjolene sine i...
Gjest Adriane Skrevet 21. februar 2012 #66 Skrevet 21. februar 2012 Hvorfor må en diskusjon om hvorfor alle brudekjoler er like ende med masse "ååååå den var fiiiiin" på bilder av kjoler som - hey, er nokså standard? Jeg bare spør - jeg kan nemlig ikke delta i sånne diskusjoner fordi jeg syns som regel kjolene er stygge. Og det får man jo ikke lov å si..... Dessuten skjønner jeg ikke hvordan jeg kan mene at folk bak en datamaskin "heeeelt sikkert blir nyyyyydelig" i den og den modellen Eh... fordi de som skriver det liker kjolene det blir lagt ut bilde av, kanskje? Var det så vanskelig å forstå? At ikke alle liker det samme, er jo bare bra, og helt naturlig Og syns du kjolene jeg har linket til er stygge, så må du jo få lov til å si det, for det er jo din smak. Plager ikke meg iallfall 1
Gjest Adriane Skrevet 21. februar 2012 #67 Skrevet 21. februar 2012 Enig! Det virker som det er komplett umulig å starte en diskusjon som denne uten at det ender som alle andre tråder her inne... Om de samme, gamle, trøtte kjolene! Sorry, men hvis noen her ble lei seg nå burde de revurdere om dette var den rette tråden å poste bilder av kjolene sine i... Jeg blir iallfall ikke lei meg (antar jeg er en av de det siktes til) - for jeg forventer ikke at alle andre skal ha samme smak som meg. Og hva som skiller seg ut fra mengden, er tydeligvis også noe man har forskjellig syn på, og sånn er det jo bare. Beklager hvis det plager deg at jeg linker til kjoler jeg liker 1
sequin Skrevet 21. februar 2012 #68 Skrevet 21. februar 2012 Ser det ganske naturlig å poste "uvanlige" brudekjolebilder i en tråd som dette egentlig. Der tok jeg vel feil ser det ut som.... 2
Gjest Adriane Skrevet 21. februar 2012 #69 Skrevet 21. februar 2012 Åå, elsk elsk elsk! Jeg har lett lenge etter en kjole med en slik utringning og blondestoff Hvor fant du denne? 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #70 Skrevet 21. februar 2012 Denne - og andre i samme stil - har jeg også sett på Men jeg har også egentlig falt ganske pladask for denne her - helst da med en bolero eller sjal over Hvorfor må en diskusjon om hvorfor alle brudekjoler er like ende med masse "ååååå den var fiiiiin" på bilder av kjoler som - hey, er nokså standard? Jeg bare spør - jeg kan nemlig ikke delta i sånne diskusjoner fordi jeg syns som regel kjolene er stygge. Og det får man jo ikke lov å si..... Dessuten skjønner jeg ikke hvordan jeg kan mene at folk bak en datamaskin "heeeelt sikkert blir nyyyyydelig" i den og den modellen Enig! Det virker som det er komplett umulig å starte en diskusjon som denne uten at det ender som alle andre tråder her inne... Om de samme, gamle, trøtte kjolene! Sorry, men hvis noen her ble lei seg nå burde de revurdere om dette var den rette tråden å poste bilder av kjolene sine i... Hvordan dere klarer å påstå at kjolen øverst her er "hey, ganske standard" klarer jeg ikke helt å forstå. Men for all del - vi har alle skylapper på iblant Forresten - hvis dere ikke vil se kjoler, er det kanskje dere som er inne på feil tråd? PS: Lag deres egen tråd da vel, hvor dere presiserer at bilder av/linker til kjoler ikke ønskes
Daxi Skrevet 21. februar 2012 #71 Skrevet 21. februar 2012 Linken funker ikke Sånn her er den :D hehe
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #72 Skrevet 21. februar 2012 Sånn her er den :D hehe Så utrolig sinte de modellene så ut! Ikke mye brudelykke over de der, nei, de har jo mord i blikket hele gjengen.
Tullamore Dew Skrevet 21. februar 2012 #73 Skrevet 21. februar 2012 Dette, f eks, er ganske uheldig. Hun kan ikke ha fått mye hjelp i butikken Blir nesten lei meg når jeg ser slike ting, jeg håper virkelig noen rundt denne bruden hadde baller og omtanke nok for henne til å ta henne til sides og si sin ærlige mening. Det der ser IKKE bra ut! 2
Mynona Skrevet 21. februar 2012 #74 Skrevet 21. februar 2012 (endret) og de kjolene som man finner på den første linken er akkurat det jeg mener - kliss like..... (og sofie777 - det var ikke meningen å henge ut deg/din smak, bare understreke poenget mitt....) I den linken (jeg tror) du sikter til var det da veldig mye forskjellig. Smale kjoler fra topp til bunn, havfruekjoler, bløtkakekjoler, florlette kjoler osv.. Men som en annen har nevnt, det handler en del om mote. Man kan jo spørre seg hvofor "alle" går i svarte dunkåper på vintern også. Men slike kjoler som TS linket til, som er av tynn silke som ikke er foret. Det er ikke pent på mange altså. Man skal ikke ha en eneste celulitt eller valke under de. Personlig synes jeg ikke slike kjoler ser så pyntet ut heller. Ikke til brud. Det er en type kjole jeg kunne hatt på som gjest. A-skjørt skuler jo store romper/lår med cellulitter godt, og det er vel mange opptatt av. Endret 21. februar 2012 av Mynona-83 2
Perelandra Skrevet 21. februar 2012 #75 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har også lurt på hvorfor i alle dager har nesten samtlige bruder for tida stroppløse kjoler selv om mange slettes ikke kler det. Har flere ganger hatt lyst til å starte en tråd om det, men har ikke turt av frykt for å få alle bridezillaene mot meg. Etter min mening er det ganske få som kler stroppeløs kjole. Det er ikke bare eventuelle valker som tyter fram som er problemet. Det er heller ikke så pent med stroppeløst på den som er veldig tynn og spinkel hvor kjolen knapt har noe å henge på. En stroppeløs kjole lager også et skapt skille tvers over og får overkroppen til å virke kortere. De som kler stroppeløs brudekjole er de høye, slanke og velproporsjonerte. Kjolene tar seg flott ut på modeller, men det er de færreste som ser slik ut. 2
Samulita Skrevet 21. februar 2012 #76 Skrevet 21. februar 2012 Den eneste stroppeløse kjolen jeg har sett som jeg faktisk har likt og kunne gått med selv er denne:
sofie777 Skrevet 21. februar 2012 #77 Skrevet 21. februar 2012 I den linken (jeg tror) du sikter til var det da veldig mye forskjellig. Smale kjoler fra topp til bunn, havfruekjoler, bløtkakekjoler, florlette kjoler osv.. Jeg siktet faktisk ikke til alle kjolene, bare den som jeg satte nummer på, resten er "vanlige". Den typen jeg valgte meg var med lange trompetermer. Dette er også til svar til deg som svarte rett etter at jeg hadde lagt ut linken.
Lyra Skrevet 21. februar 2012 #78 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er med på tankegangen, at det blir mye likt. Men på den andre siden er det kanskje en grunn til det, at det nettopp er en fin stil? Jeg kunne egentlig tenkt meg noe litt originalt, men kommer faktisk til å være en svært så a4 brud med stroppeløs a-line kjole, krøller og det hele. Kjolen jeg skal ha har jeg sett på mange ganger før, men aldri vurdert den fordi den var egentlig for kjedelig. Men med min pæreformede kropp er faktisk a-line veldig flatterende. Har slappe overarmer så burde vel strengt tatt hatt ermer på kjolen, men fikser det med en bolero. Ellers er jeg veldig enig i at folk må kle seg etter form, ikke mote. Derfor syns jeg alle bør ta seg en tur i salong og i det minste se hvilken form de kler før de evt bestiller på nettet. Skikkelig undertøy er jo også et must, min kjole holder f.eks. inne alt *flesk*, det ser jeg ikke alle kjoler gjør, spesielt da "kinakjoler". 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #79 Skrevet 21. februar 2012 I den linken (jeg tror) du sikter til var det da veldig mye forskjellig. Smale kjoler fra topp til bunn, havfruekjoler, bløtkakekjoler, florlette kjoler osv.. Men som en annen har nevnt, det handler en del om mote. Man kan jo spørre seg hvofor "alle" går i svarte dunkåper på vintern også. Men slike kjoler som TS linket til, som er av tynn silke som ikke er foret. Det er ikke pent på mange altså. Man skal ikke ha en eneste celulitt eller valke under de. Personlig synes jeg ikke slike kjoler ser så pyntet ut heller. Ikke til brud. Det er en type kjole jeg kunne hatt på som gjest. A-skjørt skuler jo store romper/lår med cellulitter godt, og det er vel mange opptatt av. Men har man stor rumpe/cellulitter er det en viss sjanse for at man har store overarmer også, for eksempel. Da er ikke stroppeløs kjole saken. Mitt problem (i den grad jeg har et problem) med stroppeløse A-formede kjoler er ikke at de er gørrkjedelige, man har jo ikke noe krav på å bli kjoleunderholdt i et bryllup. Det er at det stiller veldig mange feil på utstilling med forstørrelsesglass foran. Spesielt på litt større damer tar for eksempel overarmene fokus bort fra kjolen, fordi det blir så mye hud. Korsetteffekten mange snakker om at kjolen har er også ganske overdrevet, og det hadde vært så mye penere med en kjole som tillot ordentlig undertøy under i stedet for at brystene henger og slenger og kjolekanten over brystet blir sittende skjevt. Nå vil mange si "jeg følte meg fantastisk vakker i kjolen min", og det gjorde de sikkert, men min teori er at det er prinsessedrømeffekten som slår inn, for ethvert halvtrent øye kan se at de hadde sett mye bedre ut (og sikkert følt seg minst like vakre) med en kjole som hadde passet kroppen, fremhevet det gode og skjulte feilene. Å snakke om tradisjon i forbindelse med en stroppeløs bryllupskjole er vel også litt historieløst. Ser ikke mange som gifter seg i svart, for eksempel, og det er en eldre tradisjon. Å dekke skuldrene er virkelig en gammel tradisjon, og mange driter i det også. Det er mote kombinert med prinsessediller, ferdig med det. 7
bobbi Skrevet 21. februar 2012 #80 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Det er jo ikke alle som "tyter" ut av kjolen, selv om de er norske og ikke 1.80... Jeg skal ha en sånn kjole som du synes er så kjedelig, vanlig og lite flatterende... Jeg tyter ikke ut av den, ser ikke ut som en låvedør og føler meg fantastisk fin i den kjolen Jeg synes timeglassfiguren min blir fremhevet, og ikke skjult...men jeg er 1.70 høy så mulig det har noe med høyde å gjøre Er enig med TS, at ikke alle kler slike kjoler, og syns personlig ikke alltid det er særlig pent med stroppeløse kjoler hvis man ikke har fasong til det....men syns denne diskusjonen blir litt streng å ta her inne, når flere lykkelig nygifte her inne har lagt ut bilde av seg selv i sine stoppløse kjoler.... Og til TS; hvis det plager deg sånn at mange velger "lik" kjole, hvorfor orker du å sitte å se på bryllupsbilder og kjoletråder da? Forresten er det ikke alle som ønsker å se ut som en prinsesse heller....har ihvertfall aldri vært min intensjon.. En brudekjole er vel uansett unik for bruden som har valgt den ut...til tross for hvilken kjole naboen hadde i sitt bryllup..... Endret 21. februar 2012 av bobbi 2
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå