Gå til innhold

"Standard" brudekjole

Anbefalte innlegg

Gjest Spinell
Skrevet

Eg kan omtrent ikkje hugse sist eg såg ein ikkje-kongeleg brud i noko anna enn tubetopp, gigaskjørt og snøring i livet. Javel, alle kjolene er ulike når det gjeld detaljane, men hovudinntrykket er heilt likt. Sjølv stropper er så uvanleg at det blir unikt, no.

Det er jo litt ironisk at de som faktisk har tittelen prinsesse har de minst prinsessete kjolene.

• Liker 3
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det har du selvsagt rett i ;-) men man bør faktisk være tynn! Og det er de færreste, iallfall tynn nok. Jeg har sett noen runde bruder (og nei, jeg mener ikke str xxl, men vanlig norsk standard) som ble sååå mye finere når de fikk på seg litt ermer og en overdel som ikke slutter rett over puppene.

Dette, f eks, er ganske uheldig. Hun kan ikke ha fått mye hjelp i butikken

• Liker 4
Gjest Tigress
Skrevet

Det er jo litt ironisk at de som faktisk har tittelen prinsesse har de minst prinsessete kjolene.

Det er jo fordi dei faktisk tek etiketten alvarleg, og då skal dei ikkje ha bare skuldrar i kyrkja. Men elles er eg heilt samd!

Skrevet

Så enig, syns det blir kjedelig med alle bruder i like kjoler (strapless, korsettliv, middels stort skjørt - da blir de ikke forskjellige bare fordi en har diamanter på skrå og en annen har en tyllblomst), når det finnes SÅ mye spesielt og kult i butikkene? Man kan jo være filmstjerne den dagen, i stedet for en lubben standardbrud.

Men det er vel som moten forøvrig, vi går stort sett i ting som likner det alle andre har, enda færre frie sjeler i hverdagsklær enn i brudekjoler

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg som er litt større i størrelsen, tenker meg heller noe a la modell 1513 her på denne siden Empirestilen er også noe jeg skal prøve når den dagen kommer. Her er et eksempel på den stilen.

Endret av sofie777
Gjest Adriane
Skrevet

Jeg som er litt større i størrelsen, tenker meg heller noe a la modell 1513 her på denne siden Empirestilen er også noe jeg skal prøve når den dagen kommer. Her er et eksempel på den stilen.

:jepp: Denne - og andre i samme stil - har jeg også sett på :)

Men jeg har også egentlig falt ganske pladask for denne her - helst da med en bolero eller sjal over

• Liker 3
Skrevet

og de kjolene som man finner på den første linken er akkurat det jeg mener - kliss like..... (og sofie777 - det var ikke meningen å henge ut deg/din smak, bare understreke poenget mitt....)

• Liker 2
Skrevet

Det er bare å ta en kikk på bryllupsbilder i lokalavisen, Det er EKSTEMT få som har en kjole tilpasset kroppen sin. Jobber i en stor frisørsalong og ser mange som velger prinsessekjole hvor både pupper og overarmsfettet flyter utover som dvask bolledeig.

De hadde et bryllupsbildeforum her på KG en kort stund, det ble lagt ned pga. at folk ikke taklet ærlige kommentarer.

Leser alle trådene her på KG om hvordan folk planlegger hudpleie, frisør/makeup, rett undertøy mm. Men det er disse brudene vi ser i lokalavisene rundt om i landet og resultatet er så tragisk som det kan bli.

Håper ikke du lar denne holdningen skinne gjennom overfor de nevnte brudene - som uansett hva du måtte mene, antakelig føler seg som verdens vakreste akkurat den dagen... :sukk:

• Liker 1
Skrevet

Dette, f eks, er ganske uheldig. Hun kan ikke ha fått mye hjelp i butikken

Herre :haar:

• Liker 1
Gjest Tigress
Skrevet

Eg synest dei to du har peikt på var utruleg lekre. Særleg likte eg empirekjolen, og det er utruleg overraskande, for til vanleg hatar eg empireliv (truleg fordi eg sjølv ser gravid ut i det).

*Håper du går for den med empirelivet*

(Du må berre passe på å kjøpe han i rett storleik og sjekke deg sjølv bakfrå - slike ermer kan få overarmane til å "tyte ut" under ermet når du har retta ut armen)

Gjest Adriane
Skrevet

Men jeg har også egentlig falt ganske pladask for denne her - helst da med en bolero eller sjal over

Og denne... den er kankje ikke så annerledes i TS sine øyne, jeg vet ikke... Men jeg syns den skiller seg ut iallfall :) Om jeg kunne kle noe sånt, er derimot en helt annen sak. Det vet jeg ikke :lete:

• Liker 3
Gjest Tigress
Skrevet

Den var også fiiiin!

Skrevet

Eg synest dei to du har peikt på var utruleg lekre. Særleg likte eg empirekjolen, og det er utruleg overraskande, for til vanleg hatar eg empireliv (truleg fordi eg sjølv ser gravid ut i det).

*Håper du går for den med empirelivet*

(Du må berre passe på å kjøpe han i rett storleik og sjekke deg sjølv bakfrå - slike ermer kan få overarmane til å "tyte ut" under ermet når du har retta ut armen)

Jeg syns derimot den med empireliv får selv den slanke modellen til å se ganske kraftig ut... :sjenert:

• Liker 2
Skrevet

Og denne... den er kankje ikke så annerledes i TS sine øyne, jeg vet ikke... Men jeg syns den skiller seg ut iallfall :) Om jeg kunne kle noe sånt, er derimot en helt annen sak. Det vet jeg ikke :lete:

Den var veldig fin!

Skrevet

Ja; minst 8 av 10 norske bruder har kremfargede brudekjoler med ettersittende tubeoverdel uten stropper (eller tynne stropper) og a-linjeformet skjørt - det er så vanvittig standard!! Noen har rysjer på midjen, noen litt broderier og andre en blonde eller tre - men det er så små variasjoner at kun bruden og spesielt interesserte ser noen forskjell. Og om de har langt hår, så har de satt opp håret foran og har lange krøller på hver side - det slår aldri feil :fnise:

MEN - det er jo fordi a-linjeformede kjoler kler de fleste fasonger, og løse krøller er jo også noe som ikke kan slå feil. Også passer det seg jo ikke i Norge å skille seg ut, må vite :lur:

• Liker 3
Skrevet (endret)

Tja... jeg er nå ihvertfall veldig glad for at jeg har selvtilliten såpass i orden at jeg ikke føler at jeg absolutt må skille meg ut - men at jeg velger det jeg faktisk føler meg vel i, og som passer meg både i form og personlighet :-). Om det gjør meg kjedelig og "A4" - vel så er jeg vel det da ;-)

Angående passform så er vel det strengt talt en annen diskusjon. At folk kler seg i alt for små klær og ingen har vært greie nok til å gi de noen gode råd er en annen sak, og ingen er vel uenige i at det ikke ser pent ut! Det bilde som var linket til tidligere er vel heller et unntak vil jeg tro.

PS. Den kjolen Adriane linket til var jo nyyydelige!

Endret av Portvinpiken
  • Liker 1
Skrevet

Tja... jeg er nå ihvertfall veldig glad for at jeg har selvtillitten såpass i orden at jeg ikke føler at jeg absolutt må skille meg ut - men at jeg velger det jeg faktisk føler meg vel i, og som passer meg både i form og personlighet :-). Om det gjør meg kjedelig og "A4" - vel så er jeg vel det da ;-)

Den var veldig nedlatende, da. Mener du at de som har dårlig selvtillit har større behov for å skille seg ut enn de med god selvtillit? Det er vel som oftest det motsatte som er tilfelle.

Skrevet

Den var helt NYDELIG! Jeg har både bolero og sjal (ikke samtidig da...), og det gjør susen altså :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...