AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 OK, her kommer et spørsmål som jeg har ønsket svar på ganske lenge: Hvorfor vil "alle" ha den samme brudekjolen? Da mener jeg korsett, snøring i ryggen, stort skjørt osv. Personlig synes jeg de er helt horrible, men det er faktisk ikke poenget her. Grunnen til at jeg lurer er rett og slett fordi jeg kan ikke fatte og begripe hvorfor alle vil se helt like ut?! Noe som bringer meg til det andre spørsmålet: Hvordan kan man føle seg slående vakker og unik når bestevenninna, søstra, naboen og kollegaen alle har hatt en eller annen variant av nøyaktig samme kjole? For å ikke snakke om hva den gjør for figuren... Jeg bare spør her! Mener ikke å fornærme noen heller Men jeg vil helt oppriktig sette pris på om noen med denne smaken kunne forklart det for meg 8
Gjest navnelapp Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Heilt enig. Eg har valt ein kort kjole, og gler meg veldig til å ha den på meg. Den er rett nok kvit, men ikkje strapless og eg skal heller ikkje ha slør.
Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Litt usikker på hva du mener, siden det i mine øyne jo kun er fargen som er nogenlunde lik... Har du sett hvor mange tusen ulike brudekjoler det finnes? Selv har jeg vært i flere bryllup og ikke sett noen kjoler som likner på hverandre annet enn i fargen. Det blir litt som å sammenlikne lange kjoler eller korte kjoler. Der har man jo et annet utvalg av farger(som man forsåvidt også har på brudekjoler for de som skulle ønske det). Lange kjoler kan jo se like ut de også? Cocktailkjoler også for den sakskyld. Tar det ikke som en fornærmelse :-), men blir jo nysgjerrig så lurer på hva du da ville valgt/har valgt? Noe som likner på en annen type kole? Endret 21. februar 2012 av Portvinpiken 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Heilt enig. Eg har valt ein kort kjole, og gler meg veldig til å ha den på meg. Den er rett nok kvit, men ikkje strapless og eg skal heller ikkje ha slør. Godt å høre at jeg ikke er alene om disse tankene
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Det er bare å ta en kikk på bryllupsbilder i lokalavisen, Det er EKSTEMT få som har en kjole tilpasset kroppen sin. Jobber i en stor frisørsalong og ser mange som velger prinsessekjole hvor både pupper og overarmsfettet flyter utover som dvask bolledeig. De hadde et bryllupsbildeforum her på KG en kort stund, det ble lagt ned pga. at folk ikke taklet ærlige kommentarer. Leser alle trådene her på KG om hvordan folk planlegger hudpleie, frisør/makeup, rett undertøy mm. Men det er disse brudene vi ser i lokalavisene rundt om i landet og resultatet er så tragisk som det kan bli. 21
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Det er bare å ta en kikk på bryllupsbilder i lokalavisen, Det er EKSTEMT få som har en kjole tilpasset kroppen sin. Jobber i en stor frisørsalong og ser mange som velger prinsessekjole hvor både pupper og overarmsfettet flyter utover som dvask bolledeig. De hadde et bryllupsbildeforum her på KG en kort stund, det ble lagt ned pga. at folk ikke taklet ærlige kommentarer. Leser alle trådene her på KG om hvordan folk planlegger hudpleie, frisør/makeup, rett undertøy mm. Men det er disse brudene vi ser i lokalavisene rundt om i landet og resultatet er så tragisk som det kan bli. JA, det er dette jeg mener! Og til deg over: Det er veldig interessant at du ikke forstår hva jeg mener fordi du selv synes alle brudekjoler ser ulike ut. Jeg synes 80% ser like ut! Så utrolig rart Men for meg så vil ikke f.eks. stropper gjøre en brudekjole radikalt annerledes enn en stroppeløs. Det er hva den gjør for kroppen din som gjør den helt lik. Skjønner du hva jeg mener? Veldig vanskelig å forklare... Jeg velger kjole etter hva som kler meg, og hva som får meg til å føle at jeg skiller meg ut i mengden av "prinsesser." 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Det er veldig mange overvektige i de prinsessekjolene som kunne vært 100 ganger flottere med bedre undertøy som former og støtter og ikke minst en helt annen kjole, bedre styling og ikke hjemmefikset halvdårlig make-up som gir DÅRLIGE brudebilder. Skjønner ikke hvorfor folk ikke skaffer seg selv skikkelig hjelp på den store dagen og heller driter i servietter med monogram. 7
Gjest navnelapp Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Det er veldig mange overvektige i de prinsessekjolene som kunne vært 100 ganger flottere med bedre undertøy som former og støtter og ikke minst en helt annen kjole, bedre styling og ikke hjemmefikset halvdårlig make-up som gir DÅRLIGE brudebilder. Jo, til ei viss grad. Men godt undertøy dyttar ting inn, og då har ting to plassar å gå, opp eller ned. Så at slike straplesskjolar lett kan sjå ut som eit hylster som ting tyt opp frå er ofte uunngåeleg. 4
Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 At noen ikke evner å ta en selvkritisk titt i speilet og se at kjolen ikke passer kroppsformen er jo noe helt annet. Tråden handlet vel om at alle brudekjoler ser like ut? Jeg gidder ikke legge ut linker på ulike kjoler, men jeg tror hva du mener er at "alle" har litt ballkjoleliknene kjole og som du sier; ulike topper (med og uten stropp for eksempel). Jeg skal ikke argumentere for at endel har disse type kjolene, men at alle brudekjoler er like er jeg jo helt uenig i. Det finnes de uten underskjørt, store underskjørt, slep, ikke slep, korte, lange, med noe farge, uten farge osv. Hvorfor folk velger som de gjør kan jo ikke du og jeg vite naturligvis, men jeg kan vel tenke meg at det har noe å gjøre med at veldig mange liker denslags kjoler? Veldig enkelt og greit i mine øyne. Det er dessuten en type kjole man normalt aldri bærer mer enn denne ene dagen i året, og for noen så er vel "prinsessefølelsen" en fin følelse. Nå vet jeg ikke hva du synes om type ballkjoler som for eksempel kongelige går med, men dette er jo litt av samme type kjoler. Forskjellen er at for oss "lekfolk" er det sjelden vi har mulighet til å ha på oss like type kjoler. Hva angår hvorfor folk liker dette er for meg like rart å svare på som hvorfor folk liker shorts, korte kjoler eller jeans :-) Personlig kan jeg ikke si annet enn at jeg har en kjole som du antagelig ville kaldt "standard" brudekjole siden den er lys i fargen, lang og til og med har snøring bak. HVORFOR jeg likte den vet jeg ikke annet enn at jeg følte meg veldig fin i den, og den gjorde figuren min en STOR tjeneste :-) Har du forresten prøvd en "standard" brudekjole? Du skal ikke se bort i fra at du selv kunne følt deg litt fin... Ikke få som har blitt overrasket over akkurat det ;-) 5
Gjest Spinell Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tror årsaken til at mange velger slike kjoler er sammensatt: 1. Man går seg bort i en prinsessedrøm under bryllupsplanleggingen. 2. Man ser på bilder av brudekjoler i kataloger, og alle kjoler ser flotte ut på en 1.80 høy modell i størrelse 36. Hvis man selv bestiller en kjole etter et bilde er det ikke alle som tenker gjennom at kjolen får et ganske annet utseende på en annen kropp. 3. Utvalget er størst av kjoler av bløtkaketypen. 4. Man er mest vant til å se bløtkakekjoler, og dermed blir det en slags "fasit" på hvordan "fine" brudekjoler skal se ut. Likevel: jeg synes slike kjoler kan være fine, også på bruder uten modellkropp dersom man har valgt en som har rett størrelse og skjæring for en selv. Jeg kunne neppe hatt den typen kjole selv, nettopp på grunn av pupper og overarmsfett, men jeg har kraftige venninner som likevel har sett flotte ut i prinsessekjolen sin. At de ikke skiller seg totalt ut fra alle andre bruder har neppe brydd dem mindre. Det viktige har vært at de selv ser bra ut, ikke at de er ulik alle andre bruder i lokalavisen. 6
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Jeg er slank, men jeg føler meg som ei dundre i sånne prinsessekjoler
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Det er jo en brudekjole... Det er et tradisjonsantrekk, hvor det er forskjellige stiler og detaljer, men man skal jo kunne se at det er en brudekjole og ikke hvilken som helst annen finkjole. Samme som en dåpskjole ser ut som en dåpskjole. En bunad er en bunad. De er ikke helt like, men har samme utgangspunkt slik at man gjenkjenner det som en dåpskjole eller bunad.... Det er tradisjon, og tradisjoner er viktig for noen av oss og vi ønsker å ha en brudekjole. 17
sequin Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tror mange nordmenn er veldig konservative når det kommer til brudekjolen, for ja det er alt for mye likt! Veldig mye A-kjoler.. Man ser liksom at det er mange bruder som skjuler seg bak kake-kjolen sin, også vet man at d hadde passet så mye bedre i en fin formsydd havfrueformet kjole Syns folk skal tørre å ta litt sjangser, se sitt vakreste ut ^^ men da trenger man kanskje litt bedre konsulenter på butikkene ogå.. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 At noen ikke evner å ta en selvkritisk titt i speilet og se at kjolen ikke passer kroppsformen er jo noe helt annet. Tråden handlet vel om at alle brudekjoler ser like ut? Jeg gidder ikke legge ut linker på ulike kjoler, men jeg tror hva du mener er at "alle" har litt ballkjoleliknene kjole og som du sier; ulike topper (med og uten stropp for eksempel). Jeg skal ikke argumentere for at endel har disse type kjolene, men at alle brudekjoler er like er jeg jo helt uenig i. Det finnes de uten underskjørt, store underskjørt, slep, ikke slep, korte, lange, med noe farge, uten farge osv. Hvorfor folk velger som de gjør kan jo ikke du og jeg vite naturligvis, men jeg kan vel tenke meg at det har noe å gjøre med at veldig mange liker denslags kjoler? Veldig enkelt og greit i mine øyne. Det er dessuten en type kjole man normalt aldri bærer mer enn denne ene dagen i året, og for noen så er vel "prinsessefølelsen" en fin følelse. Nå vet jeg ikke hva du synes om type ballkjoler som for eksempel kongelige går med, men dette er jo litt av samme type kjoler. Forskjellen er at for oss "lekfolk" er det sjelden vi har mulighet til å ha på oss like type kjoler. Hva angår hvorfor folk liker dette er for meg like rart å svare på som hvorfor folk liker shorts, korte kjoler eller jeans :-) Personlig kan jeg ikke si annet enn at jeg har en kjole som du antagelig ville kaldt "standard" brudekjole siden den er lys i fargen, lang og til og med har snøring bak. HVORFOR jeg likte den vet jeg ikke annet enn at jeg følte meg veldig fin i den, og den gjorde figuren min en STOR tjeneste :-) Har du forresten prøvd en "standard" brudekjole? Du skal ikke se bort i fra at du selv kunne følt deg litt fin... Ikke få som har blitt overrasket over akkurat det ;-) Jepps, det har jeg! Og jeg så ut som en tulling.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tror mange nordmenn er veldig konservative når det kommer til brudekjolen, for ja det er alt for mye likt! Veldig mye A-kjoler.. Man ser liksom at det er mange bruder som skjuler seg bak kake-kjolen sin, også vet man at d hadde passet så mye bedre i en fin formsydd havfrueformet kjole Syns folk skal tørre å ta litt sjangser, se sitt vakreste ut ^^ men da trenger man kanskje litt bedre konsulenter på butikkene ogå.. Jeg er veldig enig med deg. Det er nok mange damer der ute som ikke tør annet.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Det er jo en brudekjole... Det er et tradisjonsantrekk, hvor det er forskjellige stiler og detaljer, men man skal jo kunne se at det er en brudekjole og ikke hvilken som helst annen finkjole. Samme som en dåpskjole ser ut som en dåpskjole. En bunad er en bunad. De er ikke helt like, men har samme utgangspunkt slik at man gjenkjenner det som en dåpskjole eller bunad.... Det er tradisjon, og tradisjoner er viktig for noen av oss og vi ønsker å ha en brudekjole. Den ser jeg Men igjen; det er jo ikke 17. mai det er snakk om her. På bryllupsdagen burde man se ut som en million bucks! 2
Portvinpiken Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 Hehe ja da kan jeg ikke hjelpe deg ;-). Men samtidig tror jeg ærlig talt du ikke har prøvd en som passer deg ordentlig da. For som sagt så finnes det tusenvis av disse type modellene, og jeg vil neppe tro at du ser ut som en tulling i alle disse Men det er jo helt i orden at du ikke liker lange kjoler med store underskjørt! Godt det finnes så stort utvalg og at vi kan velge å gifte oss i absolutt hva vi vil :-) 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Jepps, det har jeg! Og jeg så ut som en tulling. Flaks at det er valgfritt om du vil gå med prinsessekjole eller ikke da 3
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Flaks at det er valgfritt om du vil gå med prinsessekjole eller ikke da Ja, herregud! For en flaks! Puh!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #20 Skrevet 21. februar 2012 Hehe ja da kan jeg ikke hjelpe deg ;-). Men samtidig tror jeg ærlig talt du ikke har prøvd en som passer deg ordentlig da. For som sagt så finnes det tusenvis av disse type modellene, og jeg vil neppe tro at du ser ut som en tulling i alle disse Men det er jo helt i orden at du ikke liker lange kjoler med store underskjørt! Godt det finnes så stort utvalg og at vi kan velge å gifte oss i absolutt hva vi vil :-) Nei, det ble med den ene Hehe. Folk får gå med nøyaktig det de vil for min del. Og jo flere som går i bløtkakekjole, jo mer skiller jeg meg ut 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå