Sillan Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Hadde en MA når jeg var 8 uker på vei i januar. Har sluttet å blø etter aborten, så venter nå på første mens. Blir fulgt opp på KK pga infertilitet. Har fått pergo og ovitrelle tidl. som da funket. Fikk nå ny resept og legen ga meg beskjed om at det måtte gå minst TO sykluser før jeg kunne prøve da igjen evt på tredje syklusen. Det virker som en liten evighet til. Hun tok UL som viste litt rester som hun trodde ville komme ved neste menstruasjon (men var ikke så store rester som var hormonproduserende, puh!). Men må jeg vente to da? Hun sa også at faren for abort igjen var større hvis jeg ikke ventet! Hva tror dere? Erfaringer? Tenkte kanskje å starte opp med hormoner igjen på andre syklus. Har i tillegg uregelmessige sykluser som kan gå opptil 40 dager, så dette er rett og slett pining. Men hvis jeg mister vil jeg kanskje bebreide meg selv for å starte for tidlig også. Vet dere ikke kan vite nøyaktig hva som er rett for meg. Men vil bare høre erfaringer og om noen har opplevd det samme Takknemlig for alle svar
Daria Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Når legen har vært så klar og konkret, er det vel opplagt at man holder seg til det, uavhengig av hva ukjente på et forum måtte mene og tro. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Selvom det bittelille som er igjen av rester ikke produserer hormoner, så kan det være med på å føre til en ny abort hvis du lir gravid før det er ute. (har vært igjennom det samme som deg, da fikk jeg beskjed om dette fra gynekologene) Følg legens råd. Bedre å vente et par sykluser, og da ha en fin og tom livmor, og en tykk slimhinne som egget kan få feste seg i - Best mulig grobunn, enn å kjøre på med en gang å risikere at det skjer igjen..... 2 måneder går fort skal du se Lykke til!
Sillan Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #4 Skrevet 21. februar 2012 Selvom det bittelille som er igjen av rester ikke produserer hormoner, så kan det være med på å føre til en ny abort hvis du lir gravid før det er ute. (har vært igjennom det samme som deg, da fikk jeg beskjed om dette fra gynekologene) Følg legens råd. Bedre å vente et par sykluser, og da ha en fin og tom livmor, og en tykk slimhinne som egget kan få feste seg i - Best mulig grobunn, enn å kjøre på med en gang å risikere at det skjer igjen..... 2 måneder går fort skal du se Lykke til! Ja, blir nok til at jeg venter. Trengte bare å høre det fra flere Utrolig hvor mange trøstemekanismer som dukker opp i hodet. Sånn som at; det gjør vel ingenting å starte litt tidlig osv..alt for å få tilbake håpet igjen!!
Sillan Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #5 Skrevet 21. februar 2012 Ser jeg har dobbelpostet emne her..men jeg ser gjerne etter svar i begge
Athene Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Hør på legen, du. Om ikke risikerer du en ny abort, eller at behandlingen og prøvingen ikke virker optimalt. Måneder virker som en evighet når man helst skulle vært gravid i går. Men om man ikke tar den tiden kroppen trenger for å hent seg inn igjen blir resultatet bare at man må vente enda lengre. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå