mamma21 Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 Hvilke meninger eller erfaringer har dere med "ordtaket" en gang utro, alltid utro!! :-?
Gjest Fighter Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Folk kan forandre seg! Men det er naturlig at man blir skeptisk hvis man vet at kjæresten har vært utro.
Gjest Kajsa-krabat Skrevet 8. januar 2004 #3 Skrevet 8. januar 2004 Nå har ikke jeg opplevd at forloved min var utro, men han løy for meg to-tre ganger for ei stund sia...det vil si ca tre år siden. Det var ganske "alvorlige" ting som det gjalt.....Jeg føler da enda ikke at jeg stoler på han 100%, men jeg velger jo selvsagt å tro og stole på han til det motsatte er bevist! Om han hadde vært utro en gang så ville jeg nok gått for det samme, jeg mener om han angret det han hadde gjort så hadde jeg vel gitt han en sjanse til og stolt på han til det motsatte var bevist....... Så det med en gang utro alltid utro kommer vel litt an på...
Joplaya Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Jeg har en erfaring fra en gang utro, men aldri igjen. Foreløpig ser det sånn ut. Tilliten min er tilbake og jeg vet hvor jeg har han. Jeg er nesten mer sikker på at han ikke kommer til å være utro noe mer nå når han har vært utro for noen år tilbake, enn hvis han aldri hadde vært utro i det hele tatt. Fordi jeg vet han har lært. Fordi det ligger i hans natur å ikke gjøre den feilen en gang til. Fordi jeg vet hvor høyt han elsker meg. Fordi han vet hvor vi ender om han gjør det igjen. Men der finnes mannfolk/kvinnfolk som ikke lærer av sine feil. Som ikke vet å respektere sin partner nok til å ikke svikte igjen på samme viset.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 Jeg også mener at folk kan forandre seg. Har en person vært utro i et tidligere forhold, er det ikke dermed sagt at han vil være det i det neste. Men hadde min kjære vært utro mot meg hadde jeg aldri gitt han en ny sjangse.
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #6 Skrevet 9. januar 2004 Hei.. Når du nå spør så tar jeg utgangspunkt i mine egne erfaringer når jeg svarer. Alle er vi forskjellige.. Var tidligere i et forhold der jeg var utro.. Mine følelser for min samboer ble borte. Ingen unnskyldning men jeg var utro gang på gang. To forhold jeg hadde kjente han til, og tilga meg uten det store spetakkelet. Men jeg hadde nok flere på samvittigheten. Fatter ikke i ettertid at han ville tilgi meg dette. Tror kanskje jeg hadde tenkt meg mere om hadde jeg ikke blitt så lett tilgitt. I vår flyttet vi fra hverandre. og i sommer traff jeg en mann som jeg nå elsker over alt på denne jord. Kunne ikke falle meg inn å være utro. Bare tanken på et kyss med en annen, gjør meg kvalm. For meg gjelder da kanske en gang utro alltid utro mot samme kjæreste. Men når man er i et nytt forhold så endrer saker og ting seg. Men en bakdel er det i det hele. Jeg er nå livredd for at min kjære flotte kjæreste skal være utro mot meg. På seg selv kjenner man andre heter det. Har ingen grunn til å tro at han verken har eller har tenkt å være utro. Men jeg vet hvor lett det er å gjøre noe man i utgangspunktet ikke hadde tenkt, selv om det i dette forholdet for meg er det som er mest utenkelig i verden. Ikke pokker om jeg satser dette flotte forholdet for litt spenning. Har hatt et oppgjør med meg selv og er bestemt på at jeg skal ALDRI være utro igjen. Det er så godt å leve med god samvittighet. Mobilen piper, ringer... ja uansett. Jeg har ingenting å skjule. Deilig etter flere år med utroskap og dritt. Dit skal jeg ikke mere...
Suzy Skrevet 9. januar 2004 #7 Skrevet 9. januar 2004 Hvilke meninger eller erfaringer har dere med "ordtaket" en gang utro' date=' alltid utro!! :-?[/quote'] Min personlige erfaring - jeg har vært utro tidligere, flere ganger - men i mitt nåværende har jeg ikke det og jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å være det heller. Hvorfor? Fordi min utroskap hadde andre årsaker enn begjær for en bestemt person, men var mer et resultat av mistenkeliggjøring og psykisk terror. Engang utro - alltid utro: Nei, det tror jeg ikke
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #8 Skrevet 9. januar 2004 Min partner var det i sitt forrige forhold flere ganger, og så opplevde jeg sannelig at hun var det igjen i vårt forhold. Etter noen vanvittige måneder i full krise, har jeg nå valgt å ta sjansen og satse på henne - og at dette ikke gjentar seg. Men så mye som en løgn, er det over. Det vet hun.
Tusenfryd Skrevet 9. januar 2004 #9 Skrevet 9. januar 2004 I begynnelsen av 20 årene, jobbet jeg i utlandet. Jeg hadde en kjæreste hjemme, ingen av oss visste når jeg kom tilbake - og ja, jeg var sammen med andre. Hadde jeg lovet noe til han der hjemme? Hva hadde jeg lovet? Hadde han lovet meg noe? Hva? Følte jeg meg som en dritt? Ja, Var jeg utro? Ja. Fortalte jeg han det noen gang? Nei. Kommer det noen gang til å skje igjen? Nei! Ville jeg vært skeptisk dersom min mann hadde fortalt at han - i voksen alder - hadde vært utro mot en tidligere kjæreste? Gjett 'a! Selvsagt hadde jeg det.
Gjest Krissi3 Skrevet 9. januar 2004 #10 Skrevet 9. januar 2004 Etter mine erfaringer er det både ja og nei. Var sammen med en type i 6 år der han var utro. Han angret grusomt og hadde han ikke valgt å fortelle meg det, ville jeg aldri ha fått vite det. Jeg tilga han på stedet fordi jeg visste at han ikke ville gjennta dette. Det ble slutt mellom oss av helt andre grunner. Min eksmann bedro meg i 3 år. Da jeg ble sammen med han, visste jeg at han hadde bedratt 2 damer han var sammen med før meg. Da mener jeg en på si fast ,ikke one night greie. Jeg trodde vel at han ikke ville gjøre det mot meg men tok grundig feil. Han kommer til å holde på slik uansett tror jeg. Han hadde forresten et forhold til dama til bestekompisen hans, det sier vel alt. Tror det er forskjell på personer. Desverre så vet man ikke det før skaden er skjedd.
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2004 #11 Skrevet 9. januar 2004 Engang utro - alltid utro: Nei, det tror jeg ikke Det tror ikke jeg heller. Men at det finnes kvinner og menn som er utro gang på gang - ja, det gjør det.
Suzy Skrevet 9. januar 2004 #12 Skrevet 9. januar 2004 Men at det finnes kvinner og menn som er utro gang på gang - ja, det gjør det. Ja absolutt.
¤¤Ginger¤¤ Skrevet 9. januar 2004 #13 Skrevet 9. januar 2004 Folk kan forandre seg! Men det er naturlig at man blir skeptisk hvis man vet at kjæresten har vært utro. Som jeg skulle sagt det selv, gitt
Gjest glamourgirl Skrevet 9. januar 2004 #14 Skrevet 9. januar 2004 Min personlige erfaring - jeg har vært utro tidligere, flere ganger - men i mitt nåværende har jeg ikke det og jeg er sikker på at jeg ikke kommer til å være det heller. Hvorfor? Fordi min utroskap hadde andre årsaker enn begjær for en bestemt person, men var mer et resultat av mistenkeliggjøring og psykisk terror. Engang utro - alltid utro: Nei, det tror jeg ikke Enig med Suz, her! Har aldri vært utro fysisk, men i et forhold som er mistenkelig likt det Suz snakker om, var jeg veldig, veldig nærme. Og i hodet mitt følte jeg meg utro, selv om jeg brøt forbindelsen med han det gjaldt, før det skjedde noe. I ettertid kan jeg forstå hvorfor, når mannen din sier at "du er vel en sånn som puler rundt" kan det fort gå troll i ord Men om det "ligger" for meg å være utro, nei, det kan jeg aldri, aldri tro!
Gjest Trudi Skrevet 9. januar 2004 #15 Skrevet 9. januar 2004 Jeg tror en person har lettere for å være utro hvis enn har vært det før. Man har liksom oversteget den barrieren, og da er det lettere å gjøre det igjen. Jeg har selv vært utro 2 ganger. Andre gangen ble jeg ganske fortvilet over meg selv at jeg kunne gjøre det en gang til, men det var mye lettere enn første gang,samvittighetsmessig. Var utro med samme mannen...min nåværende. Elsker ham over alt på jord, men jeg er veldig svak på "det" punktet. Jeg faller lett for mannfolk, og lar meg fort rive med... For slike "svake" sjeler, tror jeg en gang utro vil være alltid utro. Skremmende, men sant.
Suzy Skrevet 9. januar 2004 #16 Skrevet 9. januar 2004 Jeg tror en person har lettere for å være utro hvis enn har vært det før. Det tror faktisk ikke jeg... Har du gjort deg noen erfaringer og dermed vet mye mer om konsekvenser, følger, følelser og ikke minst at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden av gjerdet - ja da er det lettere å la det være. Og jeg er som deg; blir lett revet med
LilleMy Skrevet 9. januar 2004 #17 Skrevet 9. januar 2004 En gang utro - alltid utro? Nei, det tror jeg ikke stemmer nødvendigvis. Selv lever jeg idag i ett forhold som ble "skapt" av utroskap fra både min og hans side, og vi har begge lært av det. Både hva vi påførte andre, men også den usikkerheten vi begge har måttet svelge fordi vi begge vet at den andre har gjort det før - og kan igjen..... Men som sagt, jeg har ikke vært utro siden den gang (8 år siden), og det har nok ikke han heller.
Andrine22 Skrevet 9. januar 2004 #18 Skrevet 9. januar 2004 Jeg tror heller ikke at om man har vært utro en gang, så er man det alltid... Men for meg hadde det vært et så stort svik bare med den ene gangen, at jeg aldri hadde kommet til å opplevd at det hadde skjedd flere ganger, fordi jeg ikke lenger ville vært sammen med den personen. Hadde ikke klart å stole på personen igjen, og hadde heller aldri klart å ligge med ham igjen...
Gjest gjesta Skrevet 9. januar 2004 #19 Skrevet 9. januar 2004 Det tror faktisk ikke jeg... Har du gjort deg noen erfaringer og dermed vet mye mer om konsekvenser, følger, følelser og ikke minst at gresset sjeldent er grønnere på den andre siden av gjerdet - ja da er det lettere å la det være. Fremdeles helt enig med deg Suzy!
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #20 Skrevet 9. januar 2004 ( , Du spurte meg engang Suzy- om jeg var deg, nå spør jeg det samme , er du meg ) Har vært i mer eller mindre samme situasjon selv, det er mange grunner til utroskap, betyr det at man gjør det flere ganger -Nei tror ikke det jeg heller, MEN jeg tror at noe kanskje kan bruke det som en unnskylding til å forsette å være utro
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå