AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har en hud som krever mye, for å si det mildt. Jeg har sensitiv hud, men også urenheter. En lang stund behandlet jeg nok huden for hardt for å bli kvitt urenhetene, så det har jeg sluttet med. Nå bruker jeg bare kremer i ansiktet som jeg vet jeg tåler. Likevel føler jeg at huden er både fuktfattig og irritert, i tillegg til at urenhetene fortsetter å komme.. Jeg er nøye på hudrutiner, og renser mildt morgen og kveld, samt peeler en gang i uka og legger både rensende og fuktende maske en gang i uka. Jeg har vært hos hudpleier noen ganger, og får hver gang beskjed om at jeg har sensitiv hud. Problemet er bare at produktene jeg kjøper der (Matis, Decleor, Rejuvi) ikke hjelper noe på urenhetene... I tillegg er jeg student, så jeg har rett og slett ikke råd til et stort forbruk av så dyre produkter. Er det noen som har noe å anbefale? Kremer, behandlinger, piller? Jeg har vurdert denne roaccutan (eller hva den heter?) kuren, men er redd den er for sterk siden jeg har sensitiv og til tider fuktfattig hud. Hva har dere av tips? Burde jeg prøve en pillekur? Beklager langt og rotete innlegg, men jeg begynner å bli desperat! Dårlig hud går veldig utover selvtilliten.
Miah Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Er en egen Roaccutan tråd her inne som du sikkert kan få litt tips og hjelp i. Er mange som driver med det her, men om jeg har forstått det riktig er det ikke slik at man bare kan gå til legen og få Roaccutan, tror en del måtte prøve andre pillekurer først.
Lotta1 Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har en hud som krever mye, for å si det mildt. Jeg har sensitiv hud, men også urenheter. En lang stund behandlet jeg nok huden for hardt for å bli kvitt urenhetene, så det har jeg sluttet med. Nå bruker jeg bare kremer i ansiktet som jeg vet jeg tåler. Likevel føler jeg at huden er både fuktfattig og irritert, i tillegg til at urenhetene fortsetter å komme.. Jeg er nøye på hudrutiner, og renser mildt morgen og kveld, samt peeler en gang i uka og legger både rensende og fuktende maske en gang i uka. Jeg har vært hos hudpleier noen ganger, og får hver gang beskjed om at jeg har sensitiv hud. Problemet er bare at produktene jeg kjøper der (Matis, Decleor, Rejuvi) ikke hjelper noe på urenhetene... I tillegg er jeg student, så jeg har rett og slett ikke råd til et stort forbruk av så dyre produkter. Er det noen som har noe å anbefale? Kremer, behandlinger, piller? Jeg har vurdert denne roaccutan (eller hva den heter?) kuren, men er redd den er for sterk siden jeg har sensitiv og til tider fuktfattig hud. Hva har dere av tips? Burde jeg prøve en pillekur? Beklager langt og rotete innlegg, men jeg begynner å bli desperat! Dårlig hud går veldig utover selvtilliten. Anbefaler deg en tur til hudlege uansett så du får vurdert huden din. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Har du prøvd MD Formulations? Å bruke legemidler er absolutt siste utvei. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Husk at en roacutankur heller ikke er billig. Jeg betalte ca 6000 kroner for min, noe får du tilbake av HELFO etterpå. I tillegg må du til hudlege hver måned for å ta graviditetstest og andre blodprøver. Og kjøpe mye fuktighetskrem Min hud ble direkte sår, og jeg kunne ikke lengre dusje hver dag under kuren (men tok den heldigvis på vinteren da). I tillegg er det en god del bivirkninger som du kan oppleve, så du må finne ut om det er verdt det. Selv har jeg fått en kronisk betennelse som er utløst av kuren.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 TS her. Takk for svar. Skal komme meg til en hudlege, og se hva han eller henne anbefaler. Skjønner på mange at legemidler som roacutan er siste utvei. Uansett gir jeg meg ikke før huden er bedre!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Har du forsøkt denne? http://www.apotek1.no/produkter/basiron-ac-gel-5-40g-61218p
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Har du forsøkt denne? http://www.apotek1.no/produkter/basiron-ac-gel-5-40g-61218p Jepp, den har jeg forsøkt:) Bruker den innimellom, men ikke like mye som pakningsvedlegget anbefaler. Den er veldig god for å fjerne/hindre urenheter, men den tørker ut huden min så jeg blir rød og flasser veldig. TS
mEditari Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 Det kommer jo mye an på hva slags kviser, og hvor mye man har? Jeg hadde for noen år siden endel store "byller" på kjevepartiet, og fikk tetracyklin (mener det het det?) av legen. Det gjorde underverker, og ga ikke stort med bivirkninger. Ingen hudpleie i verden kunne fått bort de plagene. Jeg fikk et produkt av hudpleier som skulle smøres på problemområdene, og jeg fikk brannsår! Nå er jeg eldre og mer erfaren, så jeg hadde aldri gått på den igjen
AnonymBruker Skrevet 23. februar 2012 #10 Skrevet 23. februar 2012 Jeg fikk Isotretinoin selv om jeg ikke hadde såå fryktelig masse kviser.. Men har du ikke problemer med talgproduksjonen din vil du heller ikke få legemiddelet på resept. Men ja det beste er å gå til legen å få noe som virkelig hjelper. Ellers kan effaclar-serien fra LRP hjelpe.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå