Gå til innhold

Hva er vanlig å få i bryllupsgave av foreldre?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som overskriften sier, hva er vanlig?

Vet du hva du får?

Kan man feks ønske seg bryllupsreise eller deler av selskapet? Eller blir det frekt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi ønsket oss bidrag til bryllupsreise, og det fikk vi. Dt kunne ikke falle meg inn å ønske bidrag til selskapet, for vi inviterer og da betaler vi også. Ønsker foreldre å være med å bidra uten at barna har kommet med egne ønsker om dette er det en ting, men jeg ville aldri bedt om bidrag til festen. Foreldrene er inviterte på lik linje som de andre gjestene

Skrevet

Vi fikk bryllupsmiddagen og bryllupsreisen vår samt noe kostbart kjøkkenutstyr vi hadde ønsket oss.

Kan ikke se at noe av det du har foreslått er frekt.

Skrevet (endret)

Selvsagt er det lov til å ønske seg det, så lenge dere ikke forlanger det. :)

Forventet selv ingenting, og visste ikke hva vi fikk før dagen kom. Fikk 40.000 kr av mine foreldre + blomstene som ble brukt til å pynte med (mamma lagde oppsatsene selv) + at de betalte for min frisør på den store dagen. Av hans foreldre fikk vi 50.000 kr + at de betalte for leie av mannens sjakett. I tillegg så bakte mamma en del av kakene og de pyntet og gjorde i stand, samt ryddet i etterkant av bryllupet.

Selv var det overhodet ikke forventet å få så ufattelig flotte gaver og samtidig få så mye hjelp. Nå var jeg forberedt på å gjøre det meste selv og penger til alle utgifter hadde jeg spart opp til. Alle pengene er satt på høyrentekonto og brukes til fremtidig boligkjøp.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne
  • Liker 1
Skrevet

Vi ønsket oss ingenting av våre foreldre, i og med at de betaler mye ifm bryllupet. Men fikk alikevell symaskin og stikksag + pipenøkkelsett av pappa og stemor. Det var en hyggelig og uventet overraskelse :)

Skrevet

Hva en kan forvente å få må vel stå sånn noenlunde i stil med foreldrenes økonomi?

• Liker 2
Skrevet

Søstern giftet seg for litt siden og de fikk 10 000 hver av foreldrene (alle er skilt, så det ble jo 40 000 tilsammen fra alle)

Skrevet

Tror det er veldig store forskjeller der ute på hva man får.

Fra mine foreldre fikk vi 1000 kr, av hans foreldre fikk vi gave til ca 2000 kr, også hjalp de til med noen utgifter til bryllupet som utgjorde ca 10 000 kr.

Skrevet

Det måste ju vara väldigt olika från familj till familj.

Vi fick en liten pengasumma av min far - men för honom i hans dåvarande ekonomiska trassliga situation var det en stor gåva.

Vi fick en lite större gåva av min mor - ett bidrag till bröllopskläder åt oss båda. Hon var ensamstående med tight ekonomi när vi gifte oss.

Från mannens föräldrar fick vi bröllopsmiddagen lagad (till 12 vuxna och 6 barn), bryllupskake, kransekake och ett litet penningbidrag.

Hela vårt bröllop hade en budget på 20-25.000 kr (plus maten som svigermor stod för)och vi betalade större delen själv. Jag är uppfostrad till att klara mig själv, och presenter vid stora högtider (dåp, bryllup, konfirmation, 50 års dag etc) är på låg och rimlig nivå.

Jag är otroligt glad över deras bidrag, både ekonomiskt och den hjälp vi fick att ordna saker - samt att de alla var där och delade dagen.

En vän till mig hade ett stort påkostat bröllop, där de beklagade att de bara bjudit 120 personer - där var föräldrar på bägge sidor med och bidrog med större kostnader. Allt enligt deras kultur.

• Liker 2
Skrevet

Av mine foreldre fikk vi halve selskapet, og så mange deler det var råd å få tak i av et antikt servise vi (jeg :fnise: ) ønsket oss. Pluss at mamma bakte bryllupskaken etter ønske fra meg.

Av hans foreldre fikk vi 25% av selskapet fra hver av de (skilte), og henholdsvis 6 kuverter med sølvtøy og 6 kuverter med hverdagsserviset vi ønsket oss.

Tror det finnes like mange varianter av "vanlig å få" som det finnes familier, gitt! ;)

• Liker 2
Skrevet (endret)

Av mine foreldre fikk vi spisestuebord og stoler :jepp: Vi fikk velge selv innenfor en gitt sum. Av svigermor fikk vi en ekstern harddisk, en iskremmaskin, en del av maten til bryllupet, samt at hun betalte ringene våre.

Endret av fruBeist
Skrevet

Noen som har gift to ganger? Får man samme oppmerksomhet på gavefronten da? Har ikke turt å spørre om noe, bare ventertil de tilbyr ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...