Gå til innhold

Invitere dama til eks i bryllup?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skal gifte meg snart og driver og skriver gjesteliste. Jeg har lyst og invitere min eks. Kjæresten min har og truffet han og sier han synes dette er greit da han og skal invitere sin ekskone(de er venner og det er helt ukomplisert)

Så er jeg veldig usikker da om jeg må invitere eksen med følge? Han har flyttet til utlandet etter og ha fått seg kjæreste der. De traff hverandre mens jeg fremdeles var veldig glad i han. Var slutt men vi traff hverandre på den tiden alikevell. Var mye frem og tilbake med han på den tiden men da når han traff henne så gjorde han det helt tydelig at jeg og han kun var venner. Jeg ble såra og sint og sa endel stygt til han. Var og veldig sjalu på hun nye dama hans og sa mye stygt til han om henne (selv om jeg aldri har truffet henne) Dette er mange år siden nå (4 år siden) og er nå helt over han følelsesmessig, men anser han fremedeles som en venn selv om vi ikke treffes så ofte. Jeg synes nå det bare er koselig han har en kjæreste han har det godt med men alikvell så kvier jeg meg for og treffe henne etter alt det dumme som ble sagt i den tiden de ble sammen. (hun vet nok om dette) Hun snakker heller ikke Norsk og vet ikke hvor mye glede hun vil ha av og komme i et norsk bryllup.

Problemet mitt er at jeg gjerne vil invitere min eks/venn til bryllupet men at jeg kansje ikke vil treffe dama hans for første gang i mitt eget bryllup. Kan jeg invitere han uten følge eller må jeg skrive opp hun og på innbydelsen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ekser har ingenting å gjøre i bryllup uansett hvor gode venner man er.

• Liker 10
Skrevet

Jeg synes det virker helt merkelig å invitere ekser i bryllup.

• Liker 2
Skrevet

Skjønner virkelig ikke poenget med å invitere ekser i bryllup. Er det for å vise alle hvor kuuule og avslappede dere er?

• Liker 3
Gjest Spinell
Skrevet

Siden de har vært sammen så lenge, synes jeg det er rett og rimelig at de inviteres som par. Dette er også på linje med en del andre tråder her inne som har handlet om "hvor går grensen for når man inviterer kjærester".

Jeg er av den typen som ikke ser noe galt i å invitere ex-er i bryllupet så lenge dere er "vanlige venner" og ikke har noe uoppgjort. Synes vel kanskje, på bagrunn av din beskrivelse av tidligere episoder, at det er helt på grensen, men vi kjenner neppe hele bildet.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ser ikke noe galt i å invitere exer, når man har et vennskapelig forhold, og partner ikke har noen problemer med det.

Jeg ville ringt til exen, hvis jeg var deg, og forklart situasjonen. Sagt at du har tenkt på å invitere dem, men er litt usikker pga situasjonen. Kanskje dama til exen ikke har det spor lyst til å komme, og da løser det seg jo selv. Men det kan jo være kjekt at han vet at du ikke ignorerer dem, i allefall, når du setter opp gjestelista.

Skrevet

Hvis du virkelig bare er venner med eksen kan jeg ikke skjønne at det skal være noe problem å møte dama hans. Synes uansett det er veldig spesielt å invitere ekser i bryllup.

• Liker 2
Gjest 89-modell
Skrevet

Du har gått videre, og derfor ser jeg ingen grunn til å be eks, jeg var slik før at jeg ba ekser i bursdag osv, ente veldig dårlig med at jeg tøyde grenser ovenfor han jeg var sammen med da, men det viser vel hvordan forhold meg og han jeg var sammen med hadde da..

Nå er jeg i et seriøst forhold og kunne alldri bedt ekser i hverken bursdag, bryllup, eller noe annet..

Skrevet

Hvorfor denne store motstanden mot å invitere exen i bryllup? Det er ikke så uvanlig som mange gir uttrykk for, og TS spør heller ikke om hun skal invitere exen.

Jeg har vært i flere bryllup hvor brudens og/eller brudgommens ex har vært tilstede, og i ett av bryllupene traff faktisk exen sin tilkommende ektefelle. Da de giftet seg var selvsagt også den exen som var "skyld i" at de traff hverandre tilstede.

Skrevet

Skal du først invitere han, bør du invitere henne også. De har vært sammen i mange år, og blir regnet som et par. Om dere er så gode venner, ville jeg snakket med han om dette

• Liker 2
Skrevet

Jeg har lyst til å invitere alle eks-pulevennene mine og ons-ene mine og damene deres, jeg. Håper forloveden min gjør det samme.

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes det hadde vært naturlig å invitere begge, ettersom de har vært sammen så lenge. Tenker at SKAL man invitere ekser, bør det være på like premisser som man inviterer venner og familie. Dersom det føles ubehagelig og vanskelig å invitere dama også, tror jeg jeg ville revurdert om det var rett å invitere eksen i det hele tatt, eller prøvd å møte denne kjæresten i god tid før gjestelista er klar, og se om det er naturlig og greit...

Gjest navnelapp
Skrevet

Eg syns du skal snakke med han, og høyre om han forstår korleis du føler det. Viss det å snakke med han om det følest ukomfortabelt så bør kanskje ikkje han inviterast heller?

Skrevet

jo snakke med han er vel kansje det jeg bør gjøre, men jeg vil jo ikke han skal tro det er noe problem om han kommer. Jeg og han har vært lenger venner en kjærester så blir helt rart og ikke invitere han, men er bare er litt usikker på om jeg skal invitere dama hans og. Jeg innser jo og at dette blir det mest naturlige og gjøre så får de selv vurdere om de kommer begge eller bare han. Kansje jeg og skal prøve og treffe dama hans før bryllupet slik at ikke første gang blir i bryllupet. Hovedgrunnen til at jeg kansje har kviet meg til og treffe henne er jo at jeg er litt flau over oppførselen min når de ble sammen samt at hun ikke snakker Norsk men Tysk. Noe jeg ikke snakker.

Jeg mener at selv om man har en historie med noen så trenger man ikke av den grunn avskrive personen for resten av livet. Jeg og han fungerer som venner men ikke som kjærester. Vil ikke av den grunn kutte han ut fra livet mitt da han bidrar med mye positivt og er en bra mann. Deler og noen hobbyer som jeg ikke gjør med min kjæreste. Det samme gjelder typen min og hans ekskone. Jeg føler meg helt trygg på at de kun er venner og det blir og helt naturlig for oss og invitere henne sammen med hennes samboer som vi ved flere ganger har truffet.

Jeg tenker og at grunnen til jeg ikke helt er sikker på om hun skal inviteres er at vi aldri har truffet henne men at vi tenker og kun invitere partnere vi kjenner også når det kommer til de andre vi skal invitere.

Skrevet

Jeg har lyst til å invitere alle eks-pulevennene mine og ons-ene mine og damene deres, jeg. Håper forloveden min gjør det samme.

Så teit og feig du er, AB...

• Liker 1
Skrevet

Jeg skjønner ikke at folk synes det er frekt å la være å invitere noe man ALDRI har møtt i bryllupet sitt..? Inviter bare han.

Gjest navnelapp
Skrevet

jo snakke med han er vel kansje det jeg bør gjøre, men jeg vil jo ikke han skal tro det er noe problem om han kommer.

Ja, men då seier du berre det. Viss han er din venn så forstår han det.

Skrevet

"Never invite an ex to your wedding" - Ted Moseby.

Sjølv om dykk no er vener, vil det truleg bli kleint å vere ein x i eit bryllup. Og eg forstår heller ikkje kva xkona hans skal vere der for å vere eit misslykka ekteskap som skal sjå eit nytt og forhåpentlegvis suksessfullt ekteskap?

Skrevet

omg, ikke inviter eksen din eller dama hans.

Dette er din spesielle dag.....

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...