AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 jeg får utbetalt 11 000 i måneden og har regnet ut at jeg kan ca få 2000,- støtte fra husbanken. og jeg vil heller eie en å leie, så jeg lurer på, om jeg i det hele tatt kan få lån? jeg har regnet ut at jeg ca kan betale 7000 i mnd til boutgifter, ikke mer, da jeg har jo bil, matutgifter, tannlege, og selfølgelig alle disse lege regningene.. så 7000 er absolutt max? jeg bor jo i en av de dyreste byene i norge da desverre!! Stavanger men tenkte å kanskje flytte til sandnes da? er litt billigere der.
Lista Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tror ikke det er så veldig mange banker som er villige til å låne deg spesielt mange hundre tusen kroner, for å være ærlig. Har du egenkapital, da?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tror ikke det er så veldig mange banker som er villige til å låne deg spesielt mange hundre tusen kroner, for å være ærlig. Har du egenkapital, da? Det står i overskriften at TS ikke har noe startkapital/egenkapital. Høres ut som det kan bli vanskelig for deg å få lån ja, TS. 4
Lista Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Det står i overskriften at TS ikke har noe startkapital/egenkapital. Høres ut som det kan bli vanskelig for deg å få lån ja, TS. Ops, beklager Litt tidlig på morran.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Det er en grunn til at det skal lønne seg å jobbe, det å kunne kjøpe noe eget er en av de godene. Tror neppe det finnes noen bank som ville gitt deg et lån, ikke har du egenkapital og ikke har du høy inntekt. 9
Britt Banditt Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Dette kan du nok bare glemme med en gang 7
Gjest Spinell Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Med 11.000 utbetalt har du neppe mer enn brutto ca 170-180.000 i "årslønn", kanskje mindre. (Jeg vet jo ikke hvor mye du betaler i skatt.) Bruker man tommelfingerregelen og ganger med 3, får man ikke store lånesummen. Det finnes ingen bolig i Stavanger eller Sandnes som koster i nærheten av så lite når man regner inn fellesgjelda. Endret 21. februar 2012 av Spinell
Alison Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Du vil ikke få boliglån i vanlig bank. Det du kan gjøre er å kontakte kommunen for å se på de mulighetene de har å tilby. 4
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 hei tc her. hvordan skal jeg få rå til en bolig da :S? det er dyrere å leie en å eie jo!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Begynn med å kontakte kommunen. Mange kommuner har egne lånetilbud til lavtlønnede/trygdete. 5
Gjest Spinell Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 hei tc her. hvordan skal jeg få rå til en bolig da :S? det er dyrere å leie en å eie jo! Gjør som Alison sa - ta kontakt med kommunen. Hvis heller ikke de kan hjelpe, må du rett og slett slå deg til ro med at du ikke har råd til å eie din egen bolig nå. Husk at når man eier har man flere utgifter enn nedbetaling av lånet: kommunale avgifter (vann, avløp, renovasjon, eiendomsskatt, feieavgift m.v.), vedlikeholds- og oppgraderingskostnader, flere forsikringer ++ 5
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 ja må nesten ta kontakt med komunen da. er varig trygdet, håper å kunne komme meg i jobb en gang, men jeg blir ødelagt av å bo her jeg bor i en ulovlig hybel på 25 kvadrat med sopp og myggel taket og kroker i kjelleren hos min mor som har missbrukt meg i alle år er 22 år! leiemarkedet her er på på 8000,- minst for en liten leilighet! det har jeg ikke råd til, og grunnet psykdomen kan jeg ikke bo i kollektiv... trenger en trygg bolig hvor jeg lixom kan slå meg til ro, uten å bli isolert langt borte. da blir det Nav i morgen
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Begynn med å kontakte kommunen. Mange kommuner har egne lånetilbud til lavtlønnede/trygdete. Ta kontakt med kommunen og hør om de kan hjelpe deg med kommunal bolig i det minste for da er leien lavere Om du har planer å søke om startlån i kommunen vil jeg ikke anbefale å søke i sandnes kommune,det er veldig vanskelig å få lån der.Prøv heller noen av de små kommunene rundt som f.eks klepp,time osv Lykke til
Meridian Skrevet 22. februar 2012 #14 Skrevet 22. februar 2012 ja må nesten ta kontakt med komunen da. er varig trygdet, håper å kunne komme meg i jobb en gang, men jeg blir ødelagt av å bo her jeg bor i en ulovlig hybel på 25 kvadrat med sopp og myggel taket og kroker i kjelleren hos min mor som har missbrukt meg i alle år er 22 år! leiemarkedet her er på på 8000,- minst for en liten leilighet! det har jeg ikke råd til, og grunnet psykdomen kan jeg ikke bo i kollektiv... trenger en trygg bolig hvor jeg lixom kan slå meg til ro, uten å bli isolert langt borte. da blir det Nav i morgen Bor du hjemme i kjelleren hos din mor? Hva betaler du i mnd til henne? Jeg tenker at du er bare 22 år, så du kan begynne å spare litt nå. Sett penger inn på BSU(maks 20 000 i året) og spar litt på en sparekonto. Jeg kjenner flere som ikke kjøpte sin første leilighet før de var sånn 28-30 år, fordi de studerte. 1
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #15 Skrevet 22. februar 2012 hei tc her. hvordan skal jeg få rå til en bolig da :S? det er dyrere å leie en å eie jo! du kan kontakte kommunen som nevnt, men tror desverre at sjansen er minimal for at de kommer til å hjelpe deg. Du får innse at som uføretrygded så er det mye du ikke kan og får som de som jobber kan og får, det å eie egen bolig er en av de godene man har råd til når man er i jobb. Kjipt for deg, men slik er det - det skal ikke lønne seg å gå på trygd vet du 4
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #16 Skrevet 22. februar 2012 det å eie egen bolig er en av de godene man har råd til når man er i jobb. Det er til og med mange med fast jobb som ikke får stort nok lån til å kjøpe bolig slik prisene er i dag. 6
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #17 Skrevet 22. februar 2012 Det er til og med mange med fast jobb som ikke får stort nok lån til å kjøpe bolig slik prisene er i dag. hei TS her jeg har vært i fast jobb i mange år alt fra 30 til 100% men får fsaktiskt bare 1500,- mindre i måneden på uføre en jeg fikk i min heltidsjobb. 125,- kr timen fikk jeg. jeg jobbet og gikk på skole selv om jeg hadde en alvorlig diagnose! og jeg hadde heller ikke råd til bolig når jeg jobbet :S huff men er så vanskelig å flytte ut av fødselsbyen og starte på nytt et annet sted for å få rå til å bo lixom!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #18 Skrevet 22. februar 2012 hei TS her jeg har vært i fast jobb i mange år alt fra 30 til 100% men får fsaktiskt bare 1500,- mindre i måneden på uføre en jeg fikk i min heltidsjobb. 125,- kr timen fikk jeg. jeg jobbet og gikk på skole selv om jeg hadde en alvorlig diagnose! og jeg hadde heller ikke råd til bolig når jeg jobbet :S huff men er så vanskelig å flytte ut av fødselsbyen og starte på nytt et annet sted for å få rå til å bo lixom! Skjønner at du ikke har hatt det lett, men du er nesten nødt til å innse at det å kjøpe bolig er umulig for deg med mindre du er villig til å flytte til et sted hvor boliger er svært billige og kommunen er villig til å hjelpe. det er mange som har alvorlige diagnoser som gjør at de ikke kan jobbe, men da kan de heller ikke kjøpe seg egen bolig, og slik er det for deg. 3
Zesaria Skrevet 22. februar 2012 #19 Skrevet 22. februar 2012 Det kan åpne seg muligheter med kausjonist. Kanskje du har en snill og rik tante?
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Det kan åpne seg muligheter med kausjonist. Kanskje du har en snill og rik tante? Hjelper ingenting med kausjonist dersom banken ikke anser deg som betalingsdyktig i forhold til lånebeløp. Jeg erfarte å ha 60% som egenkapital samt kausjonist og fikk nei fra banken. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå