Gå til innhold

Hvilken rett er dette?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. jeg smakte en rett på ferie i beirut og jeg finner ikke ut hva den heter.

Det er en kjøtt og ris rett. Det er i gryte, der du har poteter i bunn også legger man lag på lag med ris og kjøtt(og aubergine?). dette skulle kokes over tid så når den var ferdig skulle den bli snudd opp ned sånn at det serveres med potetlaget på toppen.

Var kanskje ikke så godt forklart , men setter stor pris på det hvis det er noen som hadde klart gi meg et svar =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hei. jeg smakte en rett på ferie i beirut og jeg finner ikke ut hva den heter.

Det er en kjøtt og ris rett. Det er i gryte, der du har poteter i bunn også legger man lag på lag med ris og kjøtt(og aubergine?). dette skulle kokes over tid så når den var ferdig skulle den bli snudd opp ned sånn at det serveres med potetlaget på toppen.

Var kanskje ikke så godt forklart , men setter stor pris på det hvis det er noen som hadde klart gi meg et svar =)

Moussaka. Det finnes mange forskjellige versjoner av den.

Endret av Armitage
Skrevet

Men det er vel aldri ris i selve gryta/formen?

Skrevet

Nei var ikke denne tror jeg. mn veldig likt =)

den skulle vist aldri inn i ovnen slik som moussaka skal. bare kjelen. glemte å legge til den detaljen. Men takk for svar =)

Skrevet (endret)

Men det er vel aldri ris i selve gryta/formen?

Det finnes mange forskjellige måter å tilberede moussaka på. Alt fra ingredienser til måten den blir varmebehandlet på. Jeg mener dette er en av de mange versjonene av moussaka som lages. Men jeg kan jo ta feil.

Forøvrig så googlet jeg moussaka with rice og det poppet opp en masse oppskrifter. Så jo man kan ha ris i mousakka.

Endret av Armitage
Skrevet

Det kan være Gresk moussaka du mener?

Skrevet

Nei var ikke denne tror jeg. mn veldig likt =)

den skulle vist aldri inn i ovnen slik som moussaka skal. bare kjelen. glemte å legge til den detaljen. Men takk for svar =)

Moussaka må ikke tilberedes i ovn. Det er som Armitage sier mange versjoner og måter å lage moussaka på som er forskjellig fra land til land.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...