AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #1 Skrevet 21. februar 2012 Jeg skal studere fra nyåret, og vil da jobbe fra høsten av og frem til nyåret. Etter det hadde det vært greit å være ekstrahjelp ved siden av studiene. Hva tjener man på en bokhandel som f.eks. Tanum, Ark, Norli? Jeg blir 31 år til sommeren, og begynte å jobbe første gang da jeg var ferdig på vgs. Fylte 19 den sommeren. Så har jobbet heltid og deltid fra jeg var 19 og frem til jeg ble 26. Da ble jeg sykmeldt og har vært under NAV siden, og skal være det frem til sommeren. Da jeg måtte slutte på jobben pga sykmelding, tjente jeg 108 i timen, tror jeg, så kom jo kvelds-, helge- og helligdagstillegg utenom. Så jeg går ut ifra at jeg vil tjene noe mer enn dette? Om dere har andre jobber ala den jobben jeg ønsker, så må dere gjerne komme med forslag. Herregud! Jeg har ikke vært i jobb på snart 5 år, så det er skummmel!!! Gleder meg til svarene deres, og på forhånd takk
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #2 Skrevet 21. februar 2012 Du vil sannsynligvis få tarifflønn etter handel og kontor sine satser. Det fikk i alle fall jeg da jeg jobbet hos en stor bokhandlerkjede.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Du vil sannsynligvis få tarifflønn etter handel og kontor sine satser. Det fikk i alle fall jeg da jeg jobbet hos en stor bokhandlerkjede. Hvor mye er de på da? Hvilken bokhandlerkjede jobbet du hos? Og var det vanskelig å få jobb?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Hvor mye er de på da? Hvilken bokhandlerkjede jobbet du hos? Og var det vanskelig å få jobb? Hvor mye man får i lønn kommer an på hvor gammel man er, om man har fagbrev og hvor lenge man har jobbet innen handel og kontor. Det er halvannet år siden jeg sluttet, men jeg mener at det lønnstrinnet som var for folk med studiekompetanse/fylte 25 år uten ansiennitet lå på rundt 132 kroner. Det har sikkert økt siden jeg sluttet. Det var da uten UB-tillegg og fagbrevtillegg. Jeg jobbet i Notabene, som nestkommanderende i en middels stor butikk. Jeg tror jeg hadde litt flaks da jeg fikk jobben, for jeg hadde lite relevant erfaring og ingen relevant utdanning og det var mange søkere til jobben. De setter tydeligvis personlige egenskaper veldig høyt. Men det skal sies at jeg ikke følte meg underkvalifisert til jobben, og jeg fikk relevant opplæring og gjorde en god jobb (i følge meg selv og attesten jeg fikk).
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Hvor mye man får i lønn kommer an på hvor gammel man er, om man har fagbrev og hvor lenge man har jobbet innen handel og kontor. Det er halvannet år siden jeg sluttet, men jeg mener at det lønnstrinnet som var for folk med studiekompetanse/fylte 25 år uten ansiennitet lå på rundt 132 kroner. Det har sikkert økt siden jeg sluttet. Det var da uten UB-tillegg og fagbrevtillegg. Jeg jobbet i Notabene, som nestkommanderende i en middels stor butikk. Jeg tror jeg hadde litt flaks da jeg fikk jobben, for jeg hadde lite relevant erfaring og ingen relevant utdanning og det var mange søkere til jobben. De setter tydeligvis personlige egenskaper veldig høyt. Men det skal sies at jeg ikke følte meg underkvalifisert til jobben, og jeg fikk relevant opplæring og gjorde en god jobb (i følge meg selv og attesten jeg fikk). Jeg blir 31 til sommeren, og har studiekompentanse fra jeg gikk ut av vgs for over 10 år side. Jeg har jobbet i 7 år i helsesektoren som ekstrahjelp både heltid og deltid. Har studert litt ved siden av. De siste (snart) 5 årene har jeg vært under NAV pga sykdom. Det blir første gang jeg søker jobb innen handel og kontor, men med tanke på arbeidserfaringen min fra før av, og alderen min, så blir det vel noen ala 132?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå