Usikker23 Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har en del kilo å gå ned, eller rettere sagt rundt 20 kg skal bort. Jeg har begynt med spinning, og trener ca 2-3 ganger i uken. Det jeg lurer på er om spinning er effektivt for vektnedgang? Og hva annet kan jeg gjøre for å gå ned i vekt på trening. Noe som er enkelt og ikke for avansert :gjeiper: Jeg sliter mest med mat, og er ekstreeeemt kresen, så er det noen som har noen tips til sunn, enkel og god frokost? Lunsj? Og kvelds? Hadde satt pris på alle tips jeg kan få ang kosthold og hva som er mest effektivt og hvor lenge og mye jeg bør trene hver uke, for å nå målet til sommeren
Gjest *Maja* Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har en del kilo å gå ned, eller rettere sagt rundt 20 kg skal bort. Jeg har begynt med spinning, og trener ca 2-3 ganger i uken. Det jeg lurer på er om spinning er effektivt for vektnedgang? Og hva annet kan jeg gjøre for å gå ned i vekt på trening. Noe som er enkelt og ikke for avansert :gjeiper: Jeg sliter mest med mat, og er ekstreeeemt kresen, så er det noen som har noen tips til sunn, enkel og god frokost? Lunsj? Og kvelds? Hadde satt pris på alle tips jeg kan få ang kosthold og hva som er mest effektivt og hvor lenge og mye jeg bør trene hver uke, for å nå målet til sommeren Jeg har fått ufattelige gode resultater av å jogge. Startet med 3 ganger i uka med 3 km og økte lengde etterhvert som løpeformen ble bedre. I dag løper jeg en mil 4-5 dager i uka. Har aldri hatt så lav fettprosent og vært i så god form som jeg er nå. 2
Usikker23 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #3 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har fått ufattelige gode resultater av å jogge. Startet med 3 ganger i uka med 3 km og økte lengde etterhvert som løpeformen ble bedre. I dag løper jeg en mil 4-5 dager i uka. Har aldri hatt så lav fettprosent og vært i så god form som jeg er nå. Kondisen min er ikke på topp enda, så vet ikke om jeg klarer å jogge. Eller dvs. jeg har ikke kondisjon enda... Men kanskje det hjelper med å begynne å gå fort, så øke tempoet etterhvert, så til slutt jogge?
Gjest Bond Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Har man en del overs vektmssig er spinning å foretrekke tenker jeg - mindre belastning på ledd og knær! Jeg er storfan av spimning selv og synes det er kjempebra trening, men alt er jo avhengig av deg selv og innsatsen du gjør
Gjest *Maja* Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Kondisen min er ikke på topp enda, så vet ikke om jeg klarer å jogge. Eller dvs. jeg har ikke kondisjon enda... Men kanskje det hjelper med å begynne å gå fort, så øke tempoet etterhvert, så til slutt jogge? Haha! Før jeg begynte å jogge så hadde jeg ikke løpt siden ungdomsskolen. Jeg startet med powerwalking med små joggeintervaller og økte så med joggeintervaller til jeg klarte å jogge lengre distanser. Fra der gikk det forbøffende fort til halvmila og så til mila. Få inn god løpeteknikk før du satser på stor fart. Jogg rolig inntil det sitter Endret 20. februar 2012 av *Maja* 1
Usikker23 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #6 Skrevet 20. februar 2012 Haha! Før jeg begynte å jogge så hadde jeg ikke løpt siden ungdomsskolen. Jeg startet med powerwalking med små joggeintervaller og økte så med joggeintervaller til jeg klarte å jogge lengre distanser. Fra der gikk det forbøffende fort til halvmila og så til mila. Få inn god løpeteknikk før du satser på stor fart. Jogg rolig inntil det sitter Okeis får begynne sakte, og ta det i intervaller som du sier Bruker du noen spesielle sko eller noe når du jogger, jogger du i skog og mark eller på asfalt? Jeg bor midt i en by, så vanskelig å komme meg til skog og mark, med mindre det er i helgene
Gjest *Maja* Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Okeis får begynne sakte, og ta det i intervaller som du sier Bruker du noen spesielle sko eller noe når du jogger, jogger du i skog og mark eller på asfalt? Jeg bor midt i en by, så vanskelig å komme meg til skog og mark, med mindre det er i helgene Jeg investerte like greit i egen mølle siden det er så mange måneder her en ikke kan løpe ute. Anbefaler deg å ta en tur til Løplabbet. De kan finne ut hvordan tråkket ditt er slik at du får sko som er perfekte for deg
Usikker23 Skrevet 20. februar 2012 Forfatter #8 Skrevet 20. februar 2012 Har man en del overs vektmssig er spinning å foretrekke tenker jeg - mindre belastning på ledd og knær! Jeg er storfan av spimning selv og synes det er kjempebra trening, men alt er jo avhengig av deg selv og innsatsen du gjør Nå har jeg bare hatt to spinningstimer, en easy one og litt vanskeligere, jeg føler at jeg virkelig gir alt når jeg har gått inn der Men tror du det holder å gå på 3-4 sånn spinning timer i uka, for å gå raskt ned i vekt? Og hvilken annen type trening burde jeg ha utenom for å styrke kroppen? (som sagt helst enkle øvelser, som jeg kan klare) Jeg klarer ikke armhevninger, så kanskje noen vet om erstatning for det?
Gjest Bond Skrevet 20. februar 2012 #9 Skrevet 20. februar 2012 Jeg synes at kombinasjon av enkel styrke og noen tøffe spinningtimer i uken er bra. Jeg bruker vanligvis frivekter, og det er en del tråder om dette her på forumet med gode tips! Men anbefales jo ikke å gå ned raskere enn 0,5-1 kg i uken, for å beholde resultatene og unngå løs hud
isbiten. Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Nå har jeg bare hatt to spinningstimer, en easy one og litt vanskeligere, jeg føler at jeg virkelig gir alt når jeg har gått inn der Men tror du det holder å gå på 3-4 sånn spinning timer i uka, for å gå raskt ned i vekt? Og hvilken annen type trening burde jeg ha utenom for å styrke kroppen? (som sagt helst enkle øvelser, som jeg kan klare) Jeg klarer ikke armhevninger, så kanskje noen vet om erstatning for det? Spining 3-4 ganger i uka er veldig bra! Tren tung styrke i tillegg, og da kan det være lurt å gjøre baseøvelser som knebøy, markløft, benkpress, en roøvelse osv. Få en veileder til å sette opp program til deg Og benkpress trener en del av de samme musklene som armhevinger. 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Hei:) Spinning er knallbra trening!:-) Fortsett med det: ) . men jeg ville ha sett om det var andre gruppetimer jeg kunne ha vært med på?? . prøve deg frem:-) OG på gruppetimer der er det jo en instruktør, som veileder- og sier ifra om du gjør noe galt. Og så kan det jo være en ide og få satt opp treningsprogram?. og bli vist hvordan apperater fungerer:) . Så variasjon er nøkkelen, syns jeg:)
Spøkelse Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Trives du med spinning, så kjør på med det. Handler kun om hvor mye du presser deg selv Sliter du med armhevinger kan du ta armhevinger på knærne. Pass på å stive av kroppen sånn at ryggen din ikke svaier nedover mens du jobber. Om det er for vanskelig på gulvet kan du ha knærne på gulvet, og armene på første trappetrinnet f. eks eller en stepkasse, det gjør det enklere. Om DET også er for tungt så kan du gjøre armhevinger mot veggen, forskjellige vinkler vil gjøre det lettere eller tyngre.
antibac Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Jeg elsker spinning. Har gått ned ca 21 kg, og da har jeg trent spinning for det meste (har trent en del på ellipsemaskin også, noe step og litt styrke. Svømmer av og til også).
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Armhevinger er også flott å ta på fitnessball. Da kan du fint regulere slik at du faktisk klarer noen. Jeg er kjempedårlig på armhevinger og klarer knapt noen på knærne en gang. På fitnessball klarer jeg både 3 og 4.
Usikker23 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #15 Skrevet 21. februar 2012 Jeg elsker spinning. Har gått ned ca 21 kg, og da har jeg trent spinning for det meste (har trent en del på ellipsemaskin også, noe step og litt styrke. Svømmer av og til også). Hvor mange ganger i uka trener du da? og på hvor lang tid har du gått ned 21 kg?
antibac Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Hvor mange ganger i uka trener du da? og på hvor lang tid har du gått ned 21 kg? Nå trener jeg 5 dager i uka, hender det blir 4 dager i uka hvis jeg har det travelt. De første 16 kg trente jeg vel ca 3-4 ganger i uka, gikk de ned på 4-5 måneder. Så hadde jeg pause på ihvertfall 1 1/2 år. Trente litt av og til, men spiste ikke særlig usunt, men var heldig og la bare på meg 2 kg. Så begynte jeg igjen i slutten av november, og siden det har jeg gått ned ca 6 kg. Gått fra 82 til 61 Målet er 55, men jeg stresser ikke.
Usikker23 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #17 Skrevet 21. februar 2012 Nå trener jeg 5 dager i uka, hender det blir 4 dager i uka hvis jeg har det travelt. De første 16 kg trente jeg vel ca 3-4 ganger i uka, gikk de ned på 4-5 måneder. Så hadde jeg pause på ihvertfall 1 1/2 år. Trente litt av og til, men spiste ikke særlig usunt, men var heldig og la bare på meg 2 kg. Så begynte jeg igjen i slutten av november, og siden det har jeg gått ned ca 6 kg. Gått fra 82 til 61 Målet er 55, men jeg stresser ikke. Oi imponerende :-) håper jeg og klarer dette vil virkelig ned 10-20 kg til sommeren :-) Hadde du noen spesielle matvaner?
antibac Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Oi imponerende :-) håper jeg og klarer dette vil virkelig ned 10-20 kg til sommeren :-) Hadde du noen spesielle matvaner? Jepp, lavkalori. Holder meg til ca 1500 kalorier, litt mer dager jeg trener. Spiser sunt og variert
Usikker23 Skrevet 21. februar 2012 Forfatter #19 Skrevet 21. februar 2012 Jepp, lavkalori. Holder meg til ca 1500 kalorier, litt mer dager jeg trener. Spiser sunt og variert Oki :-) jeg er ikke så flink med lavkarbo, men så lenge jeg får inn bedre rutiner på mat så kommer vel kiloene av etter hvert tenker å trene spinning 3 ganger i uka og starte med 30 days shred hver dag til jeg får opp konsisjonen min til å trene hardere :-)
antibac Skrevet 21. februar 2012 #20 Skrevet 21. februar 2012 Oki :-) jeg er ikke så flink med lavkarbo, men så lenge jeg får inn bedre rutiner på mat så kommer vel kiloene av etter hvert tenker å trene spinning 3 ganger i uka og starte med 30 days shred hver dag til jeg får opp konsisjonen min til å trene hardere :-) Nå spiser ikke jeg lavkarbo, men lavkalori!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå