retroxx Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Skal snart flytte inn i leilighet og vil piffe opp med litt grønne planter. tenker på å handle planter fra ikea, men har hørt fra noen at plantene derfra ikke er av beste kvalitet, at de mygler i jorda osv. har du erfaringer med planter fra ikea?
Gjest padawan Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 jeg har en del kaktuser derfra som jeg har hatt endel år og vokst seg store.
elizane Skrevet 21. februar 2012 #3 Skrevet 21. februar 2012 Har kjøpt endel planter på impuls på IKEA opp gjennom årene og dessverre er det svært sjelden at det har vært vellykket. Har opplevd det du nevner og de blir generelt raskt tufsete. Har ikke hatt kaktus derfra da. Ville nok kjøpt et annet sted om det er en mulighet. 1
Gjest Gjest_Michelet Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 De eneste plantene som noensinne har overlevd i min varetekt er noen planter fra Ikea :gjeiper: 1
Sugerøret Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Synes det har vært litt opp og ned kvalitet fra Ikea. Noen planter blomstrer og er flotte,mens andre dør relativt raskt. Jeg har ikke verdens flotteste grønneste fingre,men har en del allmennkunskap om planter og stell. Men som sagt,noen planter er flotte mens andre blir til kompost fort
LeaMichele Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Jeg kjøpte en orkidee i aug, og den står enda. Og den blir som regel glemt å vanne.
crs Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Jeg kjøpte en orkidee i aug, og den står enda. Og den blir som regel glemt å vanne. Så skal ikke orkidéer vannes ofte heller Endret 21. februar 2012 av crs
Gjest Consensio Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Jeg har hatt en del grønne planter fra IKEA som har holdt kjempefint. Eneste er at jeg har sjekket plantene nøye før jeg har kjøpt dem, og heller latt være å kjøpe dersom plantene ikke ser friske nok ut.
LeaMichele Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Så skal ikke orkidéer vannes ofte heller nei, men skal vannes oftere enn anna hver mnd.
Amys Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 Det eneste jeg har tatt livet av fra ikea er en orkide (men jeg tar alltid livet av orkideene mine etter 5-6 måneder, så ikke nødvendigvis ikeas skyld at den døde ) Jeg har aldri opplevd ekle dyr/sykdommer på de jeg har kjøpt der heller. Posene med jord derimot, er elendige (fullstendig uten næring).
Scherbatsky Skrevet 22. februar 2012 #11 Skrevet 22. februar 2012 (endret) Jeg har vært veldig fornøyd med mine Ikea planter. Bortsett fra Narcissius-er jeg kjøpte i slutten av januar. Men det er mer min feil. For 20 kr stk og i innetemp. varer nok ingen lenger enn 2 uker Ellers har det vært bra. Men se godt på planten. Selv om de er billige, ser de ikke friske ut, ikke kjøp. Har et oliventre som har overlevd alt. Varm sommer i solen, perioder med lite vanning, ferie, høst, vinter... Har hatt den i snart et år nå. Endret 22. februar 2012 av Scherbatsky
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå