Gå til innhold

dusj eller badekar?


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest onyx, i.i.

Blir jo dusjen til vanlig, men elsker å slappe av i badekaret med en god bok og kaffe mocca. Men etter litt diskusjoner med forskjellige venninner og arbeidskolleger har jeg skjønt at ikke alle liker badekaret sitt så veldig mye?

Er du en dusjer eller bader??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må jeg velge en av delene, så blir det dusj. Har bodd et sted med bare badekar, og det er slitsomt å dusje i det badekar til daglig. Uansett hva man gjør blir det jo vann utover gulvet. Men jeg elsker å bade, så jeg gleder meg som en unge til vi får ferdig det nye badet der vi selvfølgelig skal ha badekar. Med tid og stunder blir det nok boblebadekar også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har bare badekar.. Så det blir daglig dusj i badekar.. En sjelden gang bader jeg. Herlig med et varmt bad, et glass rødvin og lesestoff. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde badekar i den forrige leiligheten og synes det var veldig deilig. Litt tungvindt å dusje, men man har ihvertfall begge mulighetene. Nå har vi bare dusj (flisedusj). Den er veldig fin, men det går ikke an å bade i den. :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dusjer. Føler ikke jeg blir skikkelig ren i et badekar... Men det kan jo være deilig iblandt... Hvis du har vært ute å blitt veldig kald, er det jo herlig å bare synke nedi badekaret..

Er helt avhengig av begge deler. Badekaret blir jo brukt til ungen hele tiden så...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har begge deler - det vil si dusj i badekaret. Badet er like langt som badekaret og dusjen står da i ene enden av badekaret. Vanlig takhøyde, så dusjhodet henger godt og høyt på veggen. I taket, ved kanten av badekaret er det skinne som vi har dusjforhenget på. Vi har ikke somlet oss til å legge list mellom badekar og vegg, så den centimeteren der gir litt vannsøl under badekaret og bort mot sluket (rett ved siden av badekaret). Ellers null søl.

Er ikke noe forskjell på å ha dusjen i badekaret som å ha dusjkabinett (eller "dusjkabinett" med gardiner) så lenge dusjen henger på veggen og takhøyden er normal.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde badekar i den forrige leiligheten, og da vi kjøpte denne var her også badekar.

Når vi skulle pusse opp badet i juni for 1 1/2 år siden stod valget mellom å kvitte oss med badekaret og kjøpe dusjkabinett, eller beholde badekaret.

Vi bader ikke akkurat hver uke, men når man først har lyst, er det jo så vanvittig deilig å ta seg et bad. Når vi skulle begynne på innredningen viste det seg at det gamle badekaret var 1 cm for langt, men valget var ikke vanskelig. Vi kjøpte nytt badekar. Å dusje i badekaret daglig er ikke noe problem.

Jer er altså en Bader, selv om jeg ikke akkurat bader hver dag.. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er for øyeblikket en dusjer (fordi vi ikke har badekar).

Av erfaring vet jeg at badekar er supert enkelte ganger og i perioder, men at det er et mareritt å holde det rent.

Vårt neste bad skal ha badekar, ettersom det gamle badet har dusj.

Greit å ha muligheten når man trenger et laaangt bad.

(Men jeg etterlyser bøker som er laget i vannavstøtende materiale. Altså en badebok for voksne. Bøkene mine blir ALLTID våte og stygge når jeg leser i badekaret.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Jeg er en dusjer. I den forrige leiligheten vi bodde i hadde vi badekar, jeg badet ikke en eneste gang de fire årene vi bodde der.

....men jeg dusjet altså :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er dessverre en dusjer, for mitt ringe hjem innehar intet badekar.

Ønsker meg badekar, men erfaringsmessig blir det vel til at det ikke brukes så mye når en først har, og jeg har sjelden tålmodighet til å ligge i stampen mer enn max 10 min...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja vi har dusj men ville gjerne ha et badekar ,ser deilig ut å ligge i det varme vannet . Men problemet er at vi ikke har plass . Vi har litt lyst til å bugge ut badet en gang i fremtiden .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til daglig er jeg en dusjer. Fordi det er kjapt og enkelt.

Men på badet i kjelleren har vi STORT deilig badekar. Rommet har dimmer på lyset og innlagt høytalere så musikk er tilstede. Mmmmmmmmmmmmm kose seg det tenker jeg. Desuten er det så rolig i kjelleren. Det er luksusbadet mitt! Kan være der så lenge jeg vil uten at noen banker på døren eller maser om andre ting.

Desverre har jeg ikke anledning / tid til å nyte det sp ofte som jeg ønsker.

Men to bad, er deilig det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er en dusjer - men nesten hver søndag tar jeg et langt varmt bad, med hårkur og grundig barbering (til vanlig drar jeg høvelen bare raskt over mens jeg dusjer). Men dusjer alltid etter badet, for jeg føler meg ikke skikkelig ren etter et bad. Håper på boblebad snart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest Anonymous

Plassmangel jør at vi har dusj, men kunne jeg velge har jeg ville hatt begge deler.

Tidligere hadde vi kabinett, men det er jo verre å holde rent enn kar.

Nå har vi bare glassvegger så arbeidet er lettere.

Så herlig å synke ned i et badekar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Zalomine

Må jeg velge; uten tvil dusj.

Badekar er deilig å ligge i (men jeg føler meg ikke helt ren, og det er et HERK å vaske håret oppi der) det blir vått på gulvet og alle klærne og mattene som ligger der (jeg har ikke badet "hjemme hos meg selv" på årevis, her vi bor nå har vi ikke badekar, men hos sambos foreldre finnes der ikke annet) men jeg fordrar ikke å dusje i badekar, eller generelt å vaske håret oppi der.

Sambo er jo oppvokst med badekar, så det er nok et ønske i et fremtidig hjem ja... (en ting som jeg stadig lurer på er, nå som de to søstrene hans blir tenåringer (den ene er 11 den andre er 13) og de har ett bad, med det badekar der hver av disse jentene allerede mer enn gjerne tilbringer en liten evighet (ja, min samboer også, man ligger der til vannet er så kaldt at man fryser, visstnok, eller så fyller man på mer varme der da....) Hvordan skal nå noen andre i familien få gå på badet??)

Drømmen er begge dele, men valget er helt klart dusj. Som barn var jeg en bader, men begynte å dusje etterhvert, og har nesten aldri badet etter det. Dusj er tingen for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...