Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er godt i gang med styrketreningen, og ser nå behovet for å investere i et par eller to med treningshansker :fnise:

Har du noen å anbefale til en "fattig" student, som er av brukbar kvalitet??? Vil helst ikke bruke resten av studeilånet på hansker, som om du vet om et sted som selger slike, med gode priser? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg kjøpte bare billige sykkelhansker fra XXL, med silicon der man får træler...

• Liker 1
Skrevet

Jeg har et par fra Casall som jeg er veldig fornøyd med. Kjøpt på G-sport tror jeg.

Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Vær smart og tren uten. Så slipper du å miste mye av gripestyrken du kunne fått om du ikke brukte dem.

Træler er ikke noe å være redd for. Bruk kalk istedet om det er helt nødvendig.

Du blir ikke sterkere enn ditt svakeste ledd.

Endret av Rastl0s
  • Liker 3
Skrevet

kalk? nei takk, det er ekkelt, og træler på hender, det er i hvert fall æsj. Ts, gjør som du vil...

Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Æsj med sterke underarmer? Du aner ikke hvor mye gripestyrke du mister med hansker...

Dessuten for min del i ihvertfall som løfter en del tung markløft så river jeg av trælene hver økt med markløft fordi stanga er tung.

Og træler "beskytter" jo bare hånda di. tror ikke noen ville skutt deg fordi du valgte å unngå hansker bare så det er sagt.

Når begynte styrketrening å bli en fisefin ting? Skuffer meg at folk er redd for noe så lite fælt som træler... Ingen som ser det engang.

Endret av Rastl0s
Gjest Offensive Pie
Skrevet

Trælene du får kan også files bort, på lik linje med den harde huden under føttene. Da slipper man også at de revner, noe som ikke er særlig behagelig.

• Liker 1
Gjest Rastl0s
Skrevet

Trælene du får kan også files bort, på lik linje med den harde huden under føttene. Da slipper man også at de revner, noe som ikke er særlig behagelig.

Stemmer. Jeg har ikke pleid å file bort, men til dere andre fisefine jenter!!

Skrevet

Må si at jeg vurderer hansker, men ikke av en kosmetisk grunn. Jeg vil ha slike fordi jeg får så vondt i hendene nå når jeg klarer å løfte litt tyngre vekter. Det resulterer jo i at jeg ikke klarer å løfte så tunge vekter.

Minsker de gripeevnen så veldig, da?

Gjest Rastl0s
Skrevet (endret)

Må si at jeg vurderer hansker, men ikke av en kosmetisk grunn. Jeg vil ha slike fordi jeg får så vondt i hendene nå når jeg klarer å løfte litt tyngre vekter. Det resulterer jo i at jeg ikke klarer å løfte så tunge vekter.

Minsker de gripeevnen så veldig, da?

Det vender du deg til. Bit sammen tennene istedenfor.

Ja, det svekker gripeevnen ganske mye over tid. En gang med hansker har ikke noe å si, men hvis du vanligvis trener med, så vil du miste mye av gripetreninga du kunne fått.

Mitt forslag: Løft uten noe som helst utstyr med mindre det faktisk trengs fordi det vil skade deg å ikke bruke det. Da vil du få mest ut av treninga. Det er kanskje en grunn til at styrkeløftere osv ikke trener med hansker vel?

Som sagt tidligere: du er ikke sterkere enn ditt svakeste ledd. Om du sliter med grepsstyrken, tren opp grepet... Det kan du gjøre med sånne klemmer, hangups, holde en tung stang (sluttposisjon i markløft f.eks.), farmerswalk (gå med tunge vekter i hendene, holde tunge vektskiver, kaste vektskiva litt opp for å ta imot med motsatt hånd osv...

Endret av Rastl0s
Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg vurderer å kjøpe hansker rett og slett fordi jeg synes stangen blir vanskelig å holde når jeg er svett i hendene.

Gjest Tidssone
Skrevet

Nå tenker jeg på markløft med olympiastang. Andre øvelser går greit uten hansker.

Gjest Tidssone
Skrevet

Jeg blir så glatt inni hendene at jeg noen ganger må legge stangen fra meg før jeg er ferdig med settet. Regner med det også gjør noe med gripe-evnen?

Skrevet

Jeg er stolt av trælene mine. :nigo:

Skrevet

Jeg blir så glatt inni hendene at jeg noen ganger må legge stangen fra meg før jeg er ferdig med settet. Regner med det også gjør noe med gripe-evnen?

Det unngår du med kalk.

Eg har hanskar, men har til no ikkje brukt dei.

Gjest Rastl0s
Skrevet

Kalk ja. Men om du hadde vært enda sterkere i klypa hadde du ikke trengt det engang, men det tyder på at gripestyrken henger etter. Ergo: IKKE bruk hansker. Så bør du trene noen av øvelsene jeg nevnte blant annet ved siden av på treninga di.

Gjest Tidssone
Skrevet

Så bør du trene noen av øvelsene jeg nevnte blant annet ved siden av på treninga di.

Huh? Kva øvelsar snakker me om?

Gjest Rastl0s
Skrevet

Det vender du deg til. Bit sammen tennene istedenfor.

Ja, det svekker gripeevnen ganske mye over tid. En gang med hansker har ikke noe å si, men hvis du vanligvis trener med, så vil du miste mye av gripetreninga du kunne fått.

Mitt forslag: Løft uten noe som helst utstyr med mindre det faktisk trengs fordi det vil skade deg å ikke bruke det. Da vil du få mest ut av treninga. Det er kanskje en grunn til at styrkeløftere osv ikke trener med hansker vel?

Som sagt tidligere: du er ikke sterkere enn ditt svakeste ledd. Om du sliter med grepsstyrken, tren opp grepet... Det kan du gjøre med sånne klemmer, hangups, holde en tung stang (sluttposisjon i markløft f.eks.), farmerswalk (gå med tunge vekter i hendene, holde tunge vektskiver, kaste vektskiva litt opp for å ta imot med motsatt hånd osv...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...