Gå til innhold

hva er best,avtalegiro eller efaktura

Gjest SPSP

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Avtalegiro blir trukket automatisk fra kontoen din. E-faktura får du i nettbanken, men du må gjøre betalingen selv.

Hva som er best kommer helt an på hva du skal betale, hvor ofte, hvor stabil økonomine din er og dine egne personlige preferanser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har alle regningene mine som avtalegiro

lever fra måned til måned så har ikke penger overs i banken/på kontoen

så vet ikke hva som er best for meg

har husleie,mobil,strøm,forsikring som betales hver måned.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg foretrekker e-faktura. Da får du de direkte i nettbanken, men du bestemmer selv hvilken dato du vil sette de på trekk.

Avtalegiro kommer også inn i nettbanken og blir trukket automatisk uten at du må forhåndsgodkjenne dem, og du kan forsåvidt endre dato på dem også, men de er jo forhåndsinnstilt med den datoen avsenderen bestemmer.

Om du ikke har så god kontroll ville jeg enten bestilt e-faktura og betalt dem alle sammen f.eks. til lønningsdato, eller sette et fast beløp over på en regningskonto hver lønningsdag som skal dekke disse faste utgiftene og ha faste avtalegiroer på trekk på denne kontoen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til deg ts tror jeg avtalegiro er det beste. Om regningene er faste iallefall.

Om du lever fra måned til måned så er det enten for at du har lav inntekt, eller for at du har lite kontroll på pengebruk. I begge tilfeller tror jeg det er bra med avtalegiro, for da blir den betalt til rett tid uansett (så lenge det er penger på konto)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...