Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det vanlig at jenter blit tynnere i håret, sånn som menn?

alltid hatt litt tynt hår, men synes det begynner å bli litt ille..

Begynner nesten å få viker!

Særlig når jeg vasker det, faller det av en del og om natta.

Bruker kur og og minimalt med varmebehandling.

Er ikke sånn at de brekker, men hele hårstrå faller av... :(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har ikke spiseforstyrrelser eller noe slikt? Du kan få sjekket det opp hos lege? Det er ikke akkurat direkte normalt,men for noen er det kanskje det. Husker bare at når jeg hadde spiseforstyrrelser, var håret mitt utrolig tynt.

Skrevet

Du har ikke spiseforstyrrelser eller noe slikt? Du kan få sjekket det opp hos lege? Det er ikke akkurat direkte normalt,men for noen er det kanskje det. Husker bare at når jeg hadde spiseforstyrrelser, var håret mitt utrolig tynt.

TS her.

Neida, har ikke det.

Men bor på hybel og blir kanskje ikke det aller beste kostholdet. Lite fisk, men blir middag hver dag.

Prøver å ta vitamintilskudd.

Har vurdert å gå til lege, men blir liksom litt dumt for en sånn bagatell. Særlig siden det blir litt styr med å få fri fra jobb og sånn for å rekke timen og alle får liksom vite at jeg skal dit og når de spør og jeg sier det er for håret, så blir det liksom litt dumt..

Men vurderer det nesten.

Kan lite jerninnhold i blodet påvirke det?

Har hatt lavt jern før, og mistenker at jeg har det nå.

Skrevet

TS her.

Neida, har ikke det.

Men bor på hybel og blir kanskje ikke det aller beste kostholdet. Lite fisk, men blir middag hver dag.

Prøver å ta vitamintilskudd.

Har vurdert å gå til lege, men blir liksom litt dumt for en sånn bagatell. Særlig siden det blir litt styr med å få fri fra jobb og sånn for å rekke timen og alle får liksom vite at jeg skal dit og når de spør og jeg sier det er for håret, så blir det liksom litt dumt..

Men vurderer det nesten.

Kan lite jerninnhold i blodet påvirke det?

Har hatt lavt jern før, og mistenker at jeg har det nå.

Vel, haha. Det er kanskje ikke så dumt allikavel å dra til lege? Det kan jo alltids være noe som er i veien, som man må få endret på.

Hvis du har lite jerninnhold så mister man mere hår enn vanlig, ja.

Skrevet

Lavere jern gir ikke håravfall. Det første jeg tenker er stress. Har du gått gjennom forandringer? Er hverdagen din veldig hektisk?

Sånne ting kan bety mer enn man tror.

Jeg har mistet halvparten av hårmengden min ved flere anledninger, og det vokser alltid ut igjen. Men jeg ville uansett hørt med lege for å utelukke sykdom.

Skrevet

Lavere jern gir ikke håravfall. Det første jeg tenker er stress. Har du gått gjennom forandringer? Er hverdagen din veldig hektisk?

Sånne ting kan bety mer enn man tror.

Jeg har mistet halvparten av hårmengden min ved flere anledninger, og det vokser alltid ut igjen. Men jeg ville uansett hørt med lege for å utelukke sykdom.

TS her.

Hmm, har egentlig blitt verre siden jeg flyttet til ny by i høst og har røytet siden da egentlig..

Men har jo ikke vært spesielt stresset, utenom før eksamener og sånn og innimellom. Men har liksom vært sånn siden i høst når jeg tenker meg om..

Må kanskje ta meg en tur til legen likevel... :/

Skrevet

Jeg ser at svaret mitt nok virket bastant, noe jeg ikke mente å være. Ei heller er jeg noen fagperson. Men det jeg kan si, er at hårtap KAN komme som følge av for lavt jern/lav blodprosent. Som man ser i sakene du har linket til, kan ingen lege påstå at dette er en soleklar teori. Det er også stor forskjell på å ha lavt jern, og å ha lav blodprosent - de kan henge sammen men gjør like ofte ikke det.

Jeg er en person som har mistet enorme mengder hår ved flere anledninger. Jeg har også hatt blodprosent på 7 og fått jerninfusjon over lengre tid. Under periodene med farlig lav blodprosent har jeg aldri opplevd hårtap. Derimot har jeg opplevd hårtap etter operasjoner, under stress, og etter fødsler.

Og jeg har aldri hørt om noen som har slitt med lav blodprosent og/eller lavt ferritin, som har hatt hårtap som eneste symptom. Den største grunnen til hårtap hos kvinner er store fysiske eller psykiske påkjenninger.

Men helt uavhengig av dette, ville jeg oppsøkt lege for å utelukke at det er noe fysisk galt. Bedre føre var.

Skrevet

Kan være du har D vitamin-mangel. Men det kan være mye annet og. Det beste er om du drar til legen og får tatt tester på forskjellige ting.

Skrevet

Jeg hadde lite jern en periode, og da mistet jeg mye hår, så det kan være årsaken, men det kan jo være mye annet også! Stress og andre påvirkninger på humøret har faktisk veldig mye å si.. B-vitamin mangel kan også være en årsak, for mye androgener kan også være det. Finnes mange årsaker egentlig, så ta deg en tur til legen å få tatt blodprøver av forskjellige ting, så kan du hvertfall utelukke noe om prøvene er fine.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...