AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Hei! Jeg trenger inspirasjon for å begynne å gå ned i vekt. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som allerede har gått ned i vekt: 1. Hva veide du før og hva veier du nå? 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? 3. Hvor lang tid tok det? 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? ...
Envy Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Vet ikke helt om jeg er i målgruppen din, men ha rnå slanket meg, så svarer lell 1. Hva veide du før og hva veier du nå? Veide 69,5 kg for et år siden. Veier i dag 61,4. Har i tillegg trent tung styrke, så vil tro at en del vekt er byttet ut med muskler. 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? Er bevisst på kostholdet mitt - hvor mye kan jeg spise, altså, hvor mye må jeg ha for å fungere? Spiser jeg en stor salat, klarer jeg meg lenger enn på en liten hamburger. Lå på 1500-1700 kcal daglig. Har nå økt, i takt med at jeg ønsker å øke muskelvolum. Har i all hovedsak trent 3-4 ganger i uken. 3 ganger styrke, 1 gang kardio, samt 2 ganger innebandy i uken de siste 5 uker (har gått ned 4 kg bare på den perioden. Sinnsykt intensivt, effektivt og GØY!) 3. Hvor lang tid tok det? Har nå holdt på nesten et år, men ikke med fokus på å gå ned x.antall kg, men fokus på muskelbygging og å ha en sunn, fit kropp. 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? Er veldig fornøyd nå! Har slitt med magefettet, men ser ut til at jeg endelig har fått overtaket på det nå Synes fortsatt selv at jeg har litt for mye akkurat i mageområdet, og på lårene, men tror det er mer sånn jeg ser selv. Andre er ikke av samme oppfatning. Poenget er at jeg vil ha 4-pack, og da må jeg enda mer ned i fettprosent. Begynner å bli markert på armene, og skuldrene er bredere. Ja, ser resultater, og det er så DIGG! Får bare lyst til å trene mer og mer STÅ PÅ, IKKE GI OPP, OG IKKE HOPP OVER ØKTER! ALDRI FINN PÅ UNNSKYLDNINGER! Endret 20. februar 2012 av Envy
hemmelinemmeli Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 1. Før 75 kg, nå 64. 2. Spiste omtrent som før, bortsett fra at godis kun var forbeholdt lørdager. Har aldri telt en kalori. Kjørte kondisøkter, hvorav en var kort, intensiv og intervallpreget, og 2-3 langøkter. 1-2 styrkeøkter i uka. 3. Tok meg ca. 6 mnd. 4. Veldig fornøyd, men er kanskje litt spinkel. Litt sånn "Stælken Gundersen". Derfor er hovedfokuset nå styrke, og mat, mye, næringsrik mat. Har lagt på meg en kg de siste 6 mnd., men har likevel gått sammen et par cm. Til på livvidden. :-)
Vofsitofsi Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Hei! Jeg trenger inspirasjon for å begynne å gå ned i vekt. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som allerede har gått ned i vekt: 1. Hva veide du før og hva veier du nå? 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? 3. Hvor lang tid tok det? 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? ... 1. Jeg var oppe på rundt 90 kg, nå er jeg ca. 70 kg, litt fra eller til. 2. Tok meg i nakken og begynte å spise mindre og sunnere. Kuttet ut brus og godteri for en lengre periode, det gikk mye i kylling, pitabrød og salat til middag. Begynte å sykle på ergometersykkel, tror det var rundt 30 min annenhver dag, sammen med gåturer. Telte ikke kalorier, men ble mer bevisst på hva jeg puttet i meg. 3. Jeg tror det tok rundt et år til sammen. 4. Jeg er myyyyye mer fornøyd med meg selv nå, enn det jeg var før. Nå er jeg ganske normal i kroppen, jeg kan gå i vanlige klær i vanlige størrelser, og jeg blir ikke andpusten av å gå opp en trapp. Samtidig er det litt sånn at mye vil ha mer Jeg skulle gjerne gått ned rundt fem kilo til, men det er ikke noe jeg stresser veldig med. Spiser sunt og trener masse, og det føles bra at jeg har dette som en livsstil nå, det er liksom ikke så mye jeg tenker over. Har ikke noe løst skinn, men har litt strekkmerker - disse er imidlertid blitt betraktelig blekere etterhvert. 1
Honeydew Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 1. Hva veide du før og hva veier du nå? Veide på mitt meste 78 kg, men dette var etter en oppgang på rundt 12 kg på et halvt år... Nå er jeg nede på 66 igjen, altså tilbake til utgangspunktet. 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? Jeg telte kalorier veldig nøye en god stund. Førte inn absolutt alt jeg spiste på mylog.no. Det var veldig hjelpsomt for å bli bevisst på hvor mye jeg spiste og hvor mye forskjellige ting inneholdt, men jeg er etterhvert blitt veldig lei av det, og det tok litt overhånd i perioder. Nå har jeg dessuten såpass god kontroll på forskjellige varers næringsinnhold at jeg ikke trenger å føre dagbok. Er bevisst på å spise sunne ting (spesielt mye frukt), men spiser vanlig mat, og kan fint feks spise både lasagne, taco og pizza i løpet av en uke. Jeg spiser bare mindre av det, samt prøver å gjøre det sunnere (karbonadedeig i stedet for kjøttdeig, mager kesam i stedet for rømme, lett ost, grov pasta i stedet for lys etc). Trening varierer etter hvor mye jeg har å gjøre på skolen etc, noen uker trener jeg hver dag, andre rekker jeg kanskje bare 1 økt. Trener en blanding av kondis (mølle, gjerne intervaller) og styrke. 3. Hvor lang tid tok det? Ca et halvt år. 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? Jeg har lyst å gå ned ca 8 kg til. Både rundt jul og nå i februar har jeg spist mye drittmat, så jeg har ikke hatt noen nedgang siden før jul (heldigvis heller ikke noen oppgang). Har tenkt å fortsette samme opplegget med noenlunde sunn mat og kaloriunderskudd samt trening. Ingen strekkmerker eller løs hud. 1
Supera Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 1. Hva veide du før og hva veier du nå? Før 135 kg, nå 105 kg. Men jeg er ikke ferdig. 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? LCHF. (Kort innføring). Ingen forskjell i treningsmengde. Av og til lekte jeg meg litt på wii fit og karatetrening 1-2 ganger i uka. Kcal 1800-2500 de gangene jeg har sjekket, men jeg teller ikke. Jeg går bare etter metthetsfølelsen. Jeg spiser når jeg er sulten og så spiser jeg til jeg blir passelig mett. Det betyr 2-3-4 måltider på 600-1300 kcal. 3. Hvor lang tid tok det? Det tok 9 måneder og så kjøpte jeg hus og pusset opp samtidig som jeg jobbet fulltid + mye overtid (3-400 timer i året) og da tror jeg det ble for mye stress så jeg har stått stille i 1,5 år. Men nå er huset ca ferdig, så jeg tror nok jeg begynner å gå ned igjen snart. 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? Veldig fornøyd. Jeg har stått stille i 1,5 år, men jeg har ikke gått opp i vekt, så det er jo supert. Jeg skal spise LCHF resten av livet likevel, så kroppen får ta den tiden den trenger. Jeg har en kroppstype med fettet jevnt fordelt, så ikke noe løst skinn i det hele tatt. Jeg bruker de fleste av klærne som for 30 kg siden, bare at de er litt løsere og jeg må bruke belte på buksene. Det er noen bukser som ikke sitter fint lenger, men de fleste klærne bruker jeg fortsatt. 1
La Guapa Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 LCHF Beste som er! Har begynt for tre uker siden. På den tiden har jeg gått ned 4,2 kilo, mannen min har gått ned over 6 kilo Vi spiser sunn, god mat når vi er sultne aldri sulten, masse god mat og i tillegg masse gode kaker i helga.....OG jevnt og trutt ned i vekt. Har ikke trent på tre uker p.g.a forkjølelse/ virusinfeksjon. 1
Samulita Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Hei! Jeg trenger inspirasjon for å begynne å gå ned i vekt. Derfor har jeg noen spørsmål til dere som allerede har gått ned i vekt: 1. Hva veide du før og hva veier du nå? 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? 3. Hvor lang tid tok det? 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? ... 1. Da jeg begynte i midten av oktober veide jeg 73 kg. Nå veier jeg 63. 2. Jeg startet med å kutte ut alt av godteri og brus i 1 mnd, for å lære meg selvkontroll. Trente 2-3 ganger i uken, miks av kardio og styrke. Dessverre spiste jeg altfor lite før jul, ca. 800-1000 kcal om dagen. Ble bedre etter nyttår. 3. Etter to og en halv mnd hadde jeg gått ned 10 kg. Men er ikke i mål enda 4. Nja. Mye mer fornøyd enn før! Men vil helst ned til 55 kg. Glemte å skrive hva jeg spiste/spiser: Mye magert kjøtt, grovt brød, fullkornspasta, lite saus. Masse grønnsaker. Drikker bare vann, bortsett fra kaffe om morgenen. Passer på å få i meg litt sunt fett fra nøtter og avokado hver dag. Spiser godteri kun i helgene. Endret 21. februar 2012 av Samulita
enogto Skrevet 22. februar 2012 #9 Skrevet 22. februar 2012 1. Hva veide du før og hva veier du nå? Før: Tja, på det meste ca. 95 kg kanskje? Mer interessant for min del er klesstørrelsen, fra 46 til 36/38. Nå: 62 kg 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? De 2 første månedene brukte jeg VGs vektklubb, der jeg nøye veide og la inn alt jeg spiste. Fulgte kalorianbefalingene der, +/- 100 kalorier hver dag. Etter det følte jeg at jeg hadde lært sånn ca. hvor mye ting inneholdt, og spiser uten å telle kalorier. I perioden der jeg ville ned i vekt spiste jeg ikke godteri og drakk veldig lite brus. Trente 4-5 dager i uken, blanding av styrke og kondisjon (ellipsemaskin). For å vedlikeholde trener jeg 3 dager i uken, og spiser litt mer/andre ting. 3. Hvor lang tid tok det? Totalt sett brukte jeg vel nesten 3 år på hele vektnedgangen. Det har vært perioder der vekten var stillestående lenge. For å få i gang vektnedgangen igjen hadde jeg to varianter jeg testet ut; endre treningstype (kroppen min vendte seg til belastningen underveis) og å spise mer (konkret: nøtter) for å ikke ha for mye kaloriunderskudd. Begge deler fungerte for meg. 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? Jeg er fornøyd med vektnedgangen. Jeg har noe løst skinn og en del strekkmerker. Fordi jeg fortsatt er ung har noe av skinnet trukket seg sammen, men ikke alt. Har ingen planer om å gjøre noe med det før jeg evt. har fått de barna jeg vil ha. Er ikke sikkert jeg gjør noe med det da heller, får se hvor mye det plager meg. Er ikke typen til å sprade rundt i bikini på stranda uansett hva jeg veier Jeg tror ikke det finnes noen fasit som gjelder for alle. Det som fungerte for meg, trenger ikke nødvendigvis fungere for deg. Det viktigste er å ikke gi opp underveis.
Gjest Mildrid Skrevet 22. februar 2012 #10 Skrevet 22. februar 2012 1. Hva veide du før og hva veier du nå? 77 kg, nå 67. Altså minus 10. 2. Hvordan klarte du det - hva spiste du, hvordan trente du? Hvor mange kcal lå du på daglig? Jeg har bevist kuttet ut de fleste karbohydratkilder i kostholdet utenom grønnsakene. De har jeg derimot økt veldig. I tillegg har vi endre kostholdet fra halvfabrikata til å lage all man selv fra grunnen av. Jeg har trent to dager i uken. Både kondisjon og styrke. Jeg har ikke telt kcal. 3. Hvor lang tid tok det? Ett år. 4. Er du fornøyd med deg selv nå? Har du noe løst skinn eller strekkmerker, eller har du tatt en oprasjon kanskje? Jeg skal fortsatt ned noen kg, hvertfall fem. Jeg begynner å bli ganske fornøyd likevel, kroppen er blitt mye sunnere. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå