Gjest Misteltein Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Sønnen min har en koseklut, og smokk som han får bruke hvis han er trøtt, sliten eller skal sove. Han satt i vogna, og halvsov med bamsen sin. To rader bak på bussen så satt det to damer, og diskuterte at han brukte koseklut. Det kom aldri til å bli et mannfolk av han! Dagens mødre. Det blir bare drittunger av dagens barn når de blir så bortskjemt fra ung alder. Sønnen min var jo også tydelig bortskjemt i matveien, også. (18 måneder, veier 12 kg) Jeg har også blitt skjelt ut fordi at sønnen min stjeler penger fra den norske staten. Dette var en vilt fremmed dame. Jeg antar det er utstyret hun reagerte på? Jeg skal innrømme at jeg ble litt paff av hele greia. Noen som har noen flere absurde kommentarer å dele?
Gjest Gjest Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 tja.. min eldste gutt hadde mye hår som baby og har lange øyevipper. Han lå/satt i vogna med nøytrale klær da en dame så på han og sa; Å så søt jente. Da jeg sa han var en gutt så hun art på meg og ned på gutten/babyen min så sa hun. Er ikke rart det blir homoer da man lar gutta se ut som bakgårdsramp og jenter.. Jeg ble litt satt ut og ubekvem. I tillegg var vi i en heis og jeg kunne ikke gå av før den stoppet..
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #4 Skrevet 21. februar 2012 Snakker dere ikke tilbake til gamle kjerringer som tror de kan sitte og prate slikt når dere hører? 4
Binta Ba Skrevet 21. februar 2012 #5 Skrevet 21. februar 2012 Jeg får ofte spørsmål om barnet mitt er adoptert, eller virkelig mitt. Ungen er riktignok halvt afrikaner, og relativt mørk, så jeg kan forstå det. Det jeg heller reagerer på er de som tror ungen er en adoptert inder, og som når de får vite at faren er afrikaner reager med "Åh..jahaja." Hvor de da gjerne himler litt med øya. Skjer heldigvis sjeldent. Folk har spurt rett ut "får ikke ungen vondt av å sitte sånn der a??" når ungen er på ryggen i afrikansk sjal eller MeiTai, med beina spredd på den riktige måten, mens ungen gjerne gliser og babler i vei. Ser det ut som ungen har det vondt..? Har også fått reaksjoner på at jeg ikke kommer løpende når ungen går og faller på rumpa. Ungen griner ikke, viser ingen misnøye, men folk ser surt på meg fordi jeg lar ungen greie seg selv. Ungen elsker også å bli holdt oppned etter beina, og hviner og hyler, og det er det også en del som sjokkeres av.
Binta Ba Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Snakker dere ikke tilbake til gamle kjerringer som tror de kan sitte og prate slikt når dere hører? Jeg har snakket tilbake når jeg overhørte to stk begynne å snakke om hvor forferdelig det var med alle disse innvandrerne som kom til Norge. Ungen min lå og sov, så de så ikke hudfargen, så de tenkte vel at de satt trygt. 1
Gjest Levitate Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Herregud, forferdelige mennesker! De burde virkelig skamme seg for å komme med slike absurde kommentarer! Hadde jeg overhørt noe slikt skulle de faen meg fått hørt hva de selv virkelig er.
Calypso Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Tror jeg hadde svart noe sånt som: "så lenge min sønn/datter ikke blir som deg så er jeg fornøyd." 6
Gjest Nuppdupp Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 (endret) . Endret 21. februar 2012 av Nuppdupp
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 De har et poeng. Oppdragelsesformen av gutter i dag gjør dem enslige og single for damer vil ikke ha dem.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Syns i grunnen hele konseptet med koseklut er rimelig ekkelt, så jeg forstår dem godt jeg da...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 De har et poeng. Oppdragelsesformen av gutter i dag gjør dem enslige og single for damer vil ikke ha dem. Syns i grunnen hele konseptet med koseklut er rimelig ekkelt, så jeg forstår dem godt jeg da... Det er nesten så jeg tror disse kommentarene på sitt eget vis passer inn i denne tråden. Du har dog ikke skjønt trådens formål, tror jeg. On topic: En gang da jeg var ca. 14 år trilla jeg tur med barnet til kusina mi. Da stoppa en bil, sjåføren rulla ned ruta og sa at det var kvalmt å se hvor mange unge mødre som avler unger kun for å ødelegge dem. Altså: Han tok seg tid til å stoppe for å fortelle meg det. Jeg så forakten lyse! Husker jeg ble helt satt ut. Kan se for meg at hvis jeg virkelig var mora, så kunne den kommentaren truffet ganske hardt.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Syns i grunnen hele konseptet med koseklut er rimelig ekkelt, så jeg forstår dem godt jeg da... Hva er det du forstår egentlig? At man må si alt man tenker høyt? Folk må jo gjerne tenke alt mulig rart, det er det å åpne kjeften å la andre høre alt det stygge man tenker man kanskje kan holde seg for god til...... Jeg har ikke opplevd noe slikt enda, men gjør jeg det synes jeg synd på personen, for vedkommende for nok så hatten passer tilbake.....
Gjest Misteltein Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Snakker dere ikke tilbake til gamle kjerringer som tror de kan sitte og prate slikt når dere hører? Jeg blir litt satt ut. Når en fremmed dame skjeller meg ut fordi at min sønn stjeler penger fra den norske stat. Ja, ortopedisk utstyr er gratis for han. De har et poeng. Oppdragelsesformen av gutter i dag gjør dem enslige og single for damer vil ikke ha dem. Syns i grunnen hele konseptet med koseklut er rimelig ekkelt, så jeg forstår dem godt jeg da... Det er nesten så jeg tror disse kommentarene på sitt eget vis passer inn i denne tråden. Du har dog ikke skjønt trådens formål, tror jeg. Du tror helt riktig!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 En veninne fortalte om en episode på ikea - hun hadde babyen sin i bæresjal, og en gammel dame lurte på om babyen fikk puste inni der. Hun plaget henne visst i en stund, og de andre barna til veninna mi ble stresset. =/ Det er mange rare mennesker der ute!
Gjest Levitate Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Syns i grunnen hele konseptet med koseklut er rimelig ekkelt, så jeg forstår dem godt jeg da... Likevel er det ikke ditt problem om barnet til en fremmed har koseklut eller ikke. Du skal ikke legge deg opp i det og heller ikke snakke om det åpenlyst, slenge dritt og si din mening som om det er du som vet best. 1
^me^ Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 når babyen min smilte og viste tydelig at han koste seg sa farmor "han smiler, han har sikkert vondt i magen dakal" .... ehm...javel?det er vel derfor han smiler og er fornøyd?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 når babyen min smilte og viste tydelig at han koste seg sa farmor "han smiler, han har sikkert vondt i magen dakal" .... ehm...javel?det er vel derfor han smiler og er fornøyd? Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din var, men mange ganger er ikke et smil et smil. Det er vanlig at babyer lager grimaser som minner om smil når de har litt mageknip.
Gjest Misteltein Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Tusen takk til alle som deler!
AnonymBruker Skrevet 22. februar 2012 #20 Skrevet 22. februar 2012 Nå vet ikke jeg hvor gammel babyen din var, men mange ganger er ikke et smil et smil. Det er vanlig at babyer lager grimaser som minner om smil når de har litt mageknip. Eh... Nei, det er faktisk ikke det. Det er bare gammel overtro...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå