AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Har du/dere privat uføreforsikring? Jeg er så i stuss om jeg skal kjøpe slik forsikring. Samboeren har undertegnet, han tjener en god del mer en meg. Selv tjener jeg i underkant av 400 000 i året.
Aude Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Uføreforsikring er faktisk den forsikringen du MÅ ha og spesielt hvis du tjener under 400k. Dersom du ikke tegner uføreforsikring så kan du risikere å måtte leve på minimum dersom du blir uføre. Jeg råder deg til å lese mer om uføreforsikring her,. Dette bør ikke en gang være en diskusjon;) 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Uføreforsikring er faktisk den forsikringen du MÅ ha og spesielt hvis du tjener under 400k. Dersom du ikke tegner uføreforsikring så kan du risikere å måtte leve på minimum dersom du blir uføre. Jeg råder deg til å lese mer om uføreforsikring her,. Dette bør ikke en gang være en diskusjon;) Er så lei av alle disse forsikringene!Men bør vel kanskje få meg en uføreforsikring. Vet ikke om jeg skal ta det direkte med banken min eller gjennom forundet jeg er medlem i
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Er så lei av alle disse forsikringene!Men bør vel kanskje få meg en uføreforsikring. Vet ikke om jeg skal ta det direkte med banken min eller gjennom forundet jeg er medlem i Uføreforsikring kan som oftest man få relativt billig via fagforenings/-forbunds gruppelivsordning. Sier som Aude, med relativt lav inntekt er uføreforsikring enda viktigere enn før.
Gjest strykebrett Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Det er langt større sjangse for å bli ufør, enn det er for at huset ditt skal brenne ned. Jeg ville så absolutt kjøpt uføreforsikring.
Cata Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Ja, jeg har uføreforsikring. Var heldigvis "ung og sprek" da jeg tegnet den så det bød ikke på problemer. Det er absolutt en forsikring som er lurt å tegne tidlig. Som strykebrett sier er det større sjanse for å bli ufør enn for at huset skal brenne eller man havner i en ulykke. I og med at den type forsikring er mye rettet mot sykdom så kan man risikere avkortet forsikring (eller i verste fall at man ikke får tegnet forsikring) dersom man har opparbeidet seg noen "skavanker" gjennom årene. Derfor er det lurt å tegne den før slike ting melder seg. 1
Anglofil Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Jeg tjener mye mindre enn deg men jeg har uføreforsikring. Jeg har min forsikring gjennom jobben (trekkes av lønna hver måned). Mvh Yvonne
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 Dersom du er så priviligert at du faktisk kan få uføreforsikring, så skaffer du deg selvfølgelig det! 1
Perelandra Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Da må man vel være ganske frisk og heller ikke ha noen medfødte sykdommer eller funksjonshemminger? Dessverre har jeg aldri vært i den situasjonen.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 TS her. Jeg har mulighet å få gjennom utdanningsforbundet, men de betaler bare ut engangssum. Mens SR-bank (som er min bank) gir et månedlig bidrag. Jeg er 25 år, så bør vel skrive under så snart som mulig :gjeiper:. Det som er litt kjipt er at jeg er 100 % sykemeldt forøyeblikket pga ankelen (som er på bedringensvei) etter et brudd. Så tror jeg venter til jeg er 100% i jobb igjen
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #11 Skrevet 21. februar 2012 Er uføreforsikret gjennom Gjensidige. Fagforeningen min har god avtale der. Du bør forsikre deg før det er for sent, mao mens du er ung og frisk. Om noen år har du så mye i journalen din at ingen forsikringsselskap vil ha deg som kunde.
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #12 Skrevet 21. februar 2012 Er uføreforsikret gjennom Gjensidige. Fagforeningen min har god avtale der. Du bør forsikre deg før det er for sent, mao mens du er ung og frisk. Om noen år har du så mye i journalen din at ingen forsikringsselskap vil ha deg som kunde. Ja, fant ut at jeg kunne sende inn en søknad. Så får jeg heller oppgi det med foten og at jeg er sykemeldt pågrunn av det. Det er litt underlig med denne uførepensjonen er at jeg aldri har hørt om det før nå. Samboeren og jeg kjøpte nettopp hus, og da kastet de forsikringer etter oss . Jeg var så naiv og trodde at staten betalte oss noenlunde det vi tjente. Men så feil kan en ta!
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #13 Skrevet 21. februar 2012 Hva går egentlig en uføreforsikring ut på? At man får utbetalt en engangssum om man blir ufør, eller at man får et månedlig beløp i tillegg til det man får fra staten?
Gjest BamseB Skrevet 21. februar 2012 #14 Skrevet 21. februar 2012 Sendte inn søknad på uføreforsikring, men fikk avslag grunnet "høyrisikoyrke" og en "betydelig skadehistorikk". Idioter
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #15 Skrevet 21. februar 2012 Min kone skjelte som barn. Hun fikk avslag med begrunnelse i at hun hadde økt risiko for synstap.
Gjest Consensio Skrevet 21. februar 2012 #16 Skrevet 21. februar 2012 Angrer så utrolig på at jeg ikke tegnet uføreforsikring når jeg var ung og frisk I dag lever jeg på minstesats og det ser ut til at jeg må leve på det resten av livet. Hadde jeg hatt uføreforsikring så kunne jeg iallefall fått litt mer penger hver mnd
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #17 Skrevet 21. februar 2012 TS her.Syns det er utrolig at de er så strenge på kravene. En burde jo fått litt dekket i såfall. Jeg ser at jeg har ulykkesforsikring så hvis jeg blir uføretrygdet pågrunn av en ulykke, da vil en få et beløp gjennom ulykkeforsikringen ?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #18 Skrevet 21. februar 2012 Sendte inn søknad på uføreforsikring, men fikk avslag grunnet "høyrisikoyrke" og en "betydelig skadehistorikk". Idioter Kjedelig, men kan du ikke søke flere plasser ?
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #19 Skrevet 21. februar 2012 Hva går egentlig en uføreforsikring ut på? At man får utbetalt en engangssum om man blir ufør, eller at man får et månedlig beløp i tillegg til det man får fra staten? Sånt som jeg har forstått det finnes det begge deler. Kan få et beløp eller månedlig utbetaling.I såfall hos SR-bank, der heter de uførepensjon som er månedelig utbetaling og uførekapital er et beløp. Syns det er litt snodig at de har begge deler da...
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #20 Skrevet 21. februar 2012 Du bør skaffe deg en. Man vet aldri hva som skjer. Jeg anser den som den viktigste forsikringen. Jeg har selv en som bare er på noen få hundretusen. Har nå gått på AAP i noen år. Jeg var pigg som bare det og sto på for så å plutselig få en kronisk sykdom som i en alder av 40 år. Innser nå at jeg aldri kan komme tilbake til 100% jobb. Siden jeg ikke er ufør ennå så har eg ingenting å hente foreløpig, men greit å vite dersom det skulle skje.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå