Gå til innhold

TVILLING I RUMPESPREKKEN! H.J.E.L.P.!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har hatt såkalt "tvilling" /kong /sacralcyste (kjært barn har mange navn) øverst i rumpesprekken,-

Dere som fikk skjært hull på den hos legen og fått ut guffa, ble den helt bra igjen etter dette? (Regner med at dere renset med saltvann en stund etterpå for at den skal gro innenfra og ut,ikke motsatt.)

Har dere hatt "tvilling" mange ganger? Evt med hvor mange års mellomrom??

Håper noen vil svare meg?? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Gjest Consensio
Skrevet

Hadde tvilling, legen skjærte opp og renset og det tok noen år før jeg fikk det igjen.

Da var jeg på sykehuset, nå har det gått 10 år ca og jeg har enda ikke fått den tilbake.

Når jeg var på sykehuset, så ble jeg rådet til å operere når det hadde leget helt, slik at jeg ikke skulle få en ny.

Men jeg turte ikke, så jeg går ofte og nærmest venter på at det skal komme tilbake igjen.

Skrevet

Kan man fjerne det selv med sprøyte?

Skrevet

Jeg fikk dette for åtte år siden, og den kom på nytt i januar. Etter operasjonen for åtte år siden ble jeg helt bra. Satt igjen med et arr, men det forventet jeg jo også da. Jeg hadde to leger som var litt uenige om hvordan jeg skulle rengjøre det etterpå. Den ene sa grønnsåpevann et par ganger daglig, mens den andre mente dette var tull og ville ha en mye mindre "hardcore" behandling (jeg bodde hjemme den gangen og husker denne saken bare litt halvveis tydelig). Løsningen ble ihvertfall det siste.

Denne gangen oppdaget jeg det relativt fort, og legen prøvde først å ta den med antibiotika. Den ble mindre, men forsvant ikke. Den hadde bare rukket å utvikle seg til en liten blemme, så denne ble skåret hull på, men ingenting kom ut. Følgelig fikk jeg en ny dose antibiotika slik at det ikke skulle gå betennelse i det nå åpne såret, og foreløpig har det bare grodd og blitt til en vanlig sårskorpe. Forhåpentligvis blir det med det.

Skrevet

Var plaget med dette i mange år.Var hos lege flere ganger og fikk tømt,men den kom bare igjen og igjen.Saken var vel at legen ikke helt forsto hva dette var for noe.

Det endte med at jeg fikk en som var like stor som en liten banan,samme form.når dem blir så store er det fare på ferde og du blir ordentlig sjuk.

Det blei rett inn på akutten påskeaften og få operert bort denne.

I ettertid har jeg forstått/lest at disse skylder fistler i tarmkanalen.Altså hulrom/avstikkere i tarmen.disse skyldes som regel hard avføring over tid som ligger og trykker på tarmen.Når det samler seg avføring i disse,blir det betent,og der har du tvillingen din.

Du blir aldri kvitt det,hvis du ikke opererer.

På akutten blei det også sagt at disse skal ikke fjernes utenifra.Dvs fjerne puss med stikk/åpne byll.Dette skal fjernes ved operasjon.

Inget og grue seg for.

Normalt blir det gjennomført med full narkose tror jeg.

Jeg fikk epidural da dem ikke ville ha meg i full narkose da jeg var ganske kvalm og hadde migrene når jeg kom inn på operasjonsbordet.

Renset bare med medisinsk grønnsåpe etterpå.

Dette er vel 3år siden nå,og jeg har ikke hatt noen flere heldighvis.

Skrevet

Ifølge kirurgen jeg snakket med er det flere typer byller/ betennelseskuler man kan få der bak.- og at de kommer av ulike årsaker.. En såkalt tvilling er en betennelse i en hårsekk/talgkjertel og er som regel resultat av et inngrodd hår. Alfaomega for å ikke få det igjen er å holde området hårfritt. De anbefaler hårfjerning med laser for at hårene skal bli borte på permanent basis. Det gjør så JÆVLIG vondt å bli skjært i uten bedøvelse! Au au au!

Gjest Consensio
Skrevet

Det kan også være at man har en liten hudfold også.

Så det kan komme av mange grunner og den eneste som kan fortelle hvilken grunn er legen som behandler

Skrevet

synes dere ikke det gjorde jævlig vondt å skjære i den? Fikk dere bedøvelse?? Jeg fikk ikke, fordi den var så betent at bedøvelse ikke hadde fungert...

Gjest Consensio
Skrevet

Det gjør forjævlig vondt, men man har jo ikke noe valg. Birt må det jo

Skrevet

Det gjør forjævlig vondt, men man har jo ikke noe valg. Birt må det jo

Fikk ikke du bedøvelse heller?

Skrevet

Hva er dette?? :O

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...