Gå til innhold

Dokumentfalsk

Anbefalte innlegg

Gjest gjest nå
Skrevet

Hei. Jeg fikk tilfeldigvis vite i dag at min tidligere bedre halvdel har forfalsket flyttemeldingen for våre barn!

Jeg har hatt begge barne på min adresse og vi har delt omsorg.

Før jul ba hun meg om å undertegne flyttemelding for min stesønn og avtalen er og var at vår felles datter skal ha bostedadresse hos meg. Etter at jeg har undertegnet så fyller hun inn min datters navn også i skjemat og leverer dette inn til folkeregisteret!!! Nå er jeg ikke lengre med foreldreansvar!!!!!

Bør jeg annmelde henne for dokumentfalsk? Likningskontoret oppfordret meg til dette, hun har innrømmet forholdet, men nekter for at det er galt det hun har gjort......

NÅ ER JEG FORBANNET!!!!!!! :evil: :evil: :evil:

Videoannonse
Annonse
Gjest gjest nå
Skrevet

Kanskje annmeldelse er litt vel sterkt, kanskje klage på vedtaket som en start???

Gjest Poirot
Skrevet

Jeg ville definitivt sendt et brev til Folkeregisteret og forklart situasjonen og klage på vedtaket som nå er fattet. Dette bør du gjøre så raskt som mulig.

Skrevet

Foreldreansvar har da ingenting med flytting og hvor barnet bor??

Men jeg tror du rett og slett skal klage inn vedtaket og få det omgjort. Om du er sint nok til å anmelde det vet jo bare du, men det kan jo bli vel mye bråk av det?? Tenker sånn i forhold til barna..

Gjest Poirot
Skrevet
Foreldreansvar har da ingenting med flytting og hvor barnet bor??

.

Godt poeng!

Gjest Anonymous
Skrevet

Dette har ingenting med foreldreansvar å gjøre. Har du en skriftlig avtale om delt omsorg, har dette ingenting å si i praksis. Det er denne omsorgsavtalen som er viktig, og at folkeregisteret har skjemaet som viser at dere har delt foreldreansvar.

MEN: Det er likevel på trynet at hun har gjort noe slikt, og du må klage dette skriftlig til folkeregisteret. Prinsippet er viktig, og juridisk er det kinkig at bostedsadressen er hos mor. Hun kan nemlig, om dette settes riktig på spissen, ta barnet og flytte hvor som helst i landet FORDI hun har bostedsadressen. Da må du saksøke henne, og retten vil gi deg medhold i å overta omsorgen pga omsorgsavtalen dere har.

Derfor må du gripe fatt i dette øyeblikkelig. Klag først og få vedtaket omgjort. Hvis ikke, politianmelder du dama.

• 2 uker senere...
Gjest gjest nå.
Skrevet

Til skrekk og advarsel for andre som er inne på tanken om dokumentfalsk: GLEM DET!

Jeg levert inn klage på vedtaket om flyttemelding , med begrunnelse i at jeg var blitt lurt av min kone, hvor hun urettmessig hadde anført vår felles datters navn etter at jeg hadde undertegnet. Ble oppringt av saksbehandleren, hvor hun informerte om at dersom jeg og min kone ikke leverte inn ny flyttemelding og ble enige, så ville de politiannmelde henne for dokumentfalsk!! Det gikk 2 timer så var skjemaet levert til trygdekontoret/folkeregisteret...hehe

Nå er alt ok for min del.....................

Gjest Emmelina
Skrevet

Det var da en velsignelse :D

Huff a meg så utspekulerte mennesker det av og til kan være ...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...