Gå til innhold

Informasjonsutveksling ved bringing/henting

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har lest en del tråder på diverse forum som handler om hvor mye info man får som forelder om hvordan dagen har vært ift. søvn/mat/annet ved henting av barnet i barnehagen.

Noen vil gjerne vite mye om dagen, andre vil bare høre viktige ting som f.eks at barnet har spist lite eller har slått seg, og det varierer hvorvidt de får denne info'en automatisk av de ansatte eller om de må spørre selv.

Hva er du opptatt av å få ved henting og forteller du/dere som foreldre selv ting som kan påvirke barnets dag ved bringing?

Selv jobber jeg i bhg og opplevert ofte at foreldre ikke informerer ansatte om diverse, som f.eks at barnet har sovet lite natta før, så når barnet virker litt slapp/lei/ikke i form og vi nevner dette ved henting får vi ofte et svar som: "Åja, hun sov bare 4 timer i natt, så det er sikkert derfor". Om mor/far hadde nevnt dette om morgenen hadde jo vi på avdelingen ikke trengt å lure på hvorfor barnet var litt utenfor den dagen, så det er jo en fordel om info går begge veier :)

Hva tenker/gjør dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg utveksler alltid noen setninger med personalet når jeg leverer. Hvis poden har hatt en urolig natt, har spist lite etc. så forteller jeg selvfølgelig det.

Når jeg henter på ettermiddagen spør jeg alltid hvordan dagen har vært, har han spist mye, har de vært ute og leket etc. Da opplever jeg ofte at den ansatte ikke har oversikt...

Skrevet

Da jenta var 2 ga vi, og etterspurte mye info, spesielt om soving og måltider. Hun er nå 4, og hun forteller selv hva hun har gjort. Jeg snakker med de ansatte om evt nye klær vi har med, og om evt avvik i søvn, mat etc siden sist. Når jeg henter snakker jeg og barnet med en ansatt om de har gjort noe gøy/spist noe spesielt. Vi får ofte se bilder på en skjerm, og de skriver om dagen på ei tavle. Veldig fornøyd med kommunikasjonen!

Skrevet

Sier ifra om hun har hatt en dårlig natt, om hun har spist eller ikke før hun kom og slikt. Når jeg henter er jeg opptatt av om hun har spist bra/dårlig og om hun har sovet mye/lite. Opp lever som hun over sier at jeg har inntrykk av at personalet ikke har helt oversikt.

De har ett soveskjema over barna om når de la seg og når de står opp. Denne er sjeldent skikkelig utfylt... Er viktig for oss å vite hvor lenge hun har sovet så vi vet om hun må sove når hun kommer hjem og sann

Skrevet

Hvis de hadde litt tid å høre på når jeg leverte, så sa jeg ting og tang, sovet dårlig, grinete og trøtt når han sto opp, sår på kneet osv.. men det var ikke alltid de hadde tid til å høre på, også hvis det var flere som leverte på samme tidspunkt, var det egentlig bare å glemme å komme til orde.

Ikke alltid barnehagen hadde tid til å fortelle om ting som hadde skjedd heller. Men de store tinga det husket de alltid å gi beskjed om.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...