Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei!

Jeg begynte på BI i august, men valgte å avbryte studiet mitt i høst og fullførte heller ikke noen eksamener (ikke så lurt). Nå har jeg meldt meg på sonans, for å forbedre noen karakterer. Tar alle fagene via nettstudier, og har rett på stipend og lån.

Men, nå har jeg søkt lån og stipend , men det var avvist ! Dette er beskjeden jeg har fått:

Denne søknaden er ikke lenger aktiv. Grunnen kan være at:

- Du har kontaktet oss og søknaden er annullert på bakgrunn av henvendelsen din.

- Du har søkt om støtte til et annet studium etter at du sendte inn denne søknaden.

- Du har brukt feil nettsøknad. Dersom du ønsker støtte, må du sende inn ny søknad.

Er det noen som vet grunnen til det? Er det fordi jeg avsluttet studiet mitt hos BI? Er ganske fortvilet nå, skal ringe lånekassen i morgen, men vil gjerne høre hva dere har å si.

Uten stipend og lån så kommer jeg til å slite mye, bor sammen med kjæresten min, som også er student..så økonomien er ikke bra. Betaler også 4500 i måneden hver, så er avhengig av de pengene :( Har også søkt etter jobb, men har ikke lykkes ....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har også lest at en ikke får støtte fra lånekassa om en er forsiket med 60 poeng, men i dette tilfelle så gjelder det vell bare 30 poeng? Siden jeg sluttet på høsten, og fikk bare støtte for høsten også...håper noen kan hjelpe meg her :)

Skrevet

Sikker på at ikke du søkte for hele BI-året med en gang i høst, slik at det er denne søknaden for samme periode som ligger inne og sperrer?

Skrevet

Ring lånekassen i morgen og forhør deg.

Skrevet

Får vel ikke studielån og stipend for å ta opp igjen fag fra videregående på privatskle, vel...

Skrevet

hei!

Jeg begynte på BI i august, men valgte å avbryte studiet mitt i høst og fullførte heller ikke noen eksamener (ikke så lurt). Nå har jeg meldt meg på sonans, for å forbedre noen karakterer. Tar alle fagene via nettstudier, og har rett på stipend og lån.

Men, nå har jeg søkt lån og stipend , men det var avvist ! Dette er beskjeden jeg har fått:

Denne søknaden er ikke lenger aktiv. Grunnen kan være at:

- Du har kontaktet oss og søknaden er annullert på bakgrunn av henvendelsen din.

- Du har søkt om støtte til et annet studium etter at du sendte inn denne søknaden.

- Du har brukt feil nettsøknad. Dersom du ønsker støtte, må du sende inn ny søknad.

Er det noen som vet grunnen til det? Er det fordi jeg avsluttet studiet mitt hos BI? Er ganske fortvilet nå, skal ringe lånekassen i morgen, men vil gjerne høre hva dere har å si.

Uten stipend og lån så kommer jeg til å slite mye, bor sammen med kjæresten min, som også er student..så økonomien er ikke bra. Betaler også 4500 i måneden hver, så er avhengig av de pengene :( Har også søkt etter jobb, men har ikke lykkes ....

Har du søkt om lån og stipend til høyere utdanning eller til videregående skole? :)

Skrevet

Får vel ikke studielån og stipend for å ta opp igjen fag fra videregående på privatskle, vel...

Jo det gjør man. Men man må søke på det skjemaet som er for høyere og annen utdanning.

Skrevet

Har du søkt om lån og stipend til høyere utdanning eller til videregående skole? :)

Valgte iallefall sonans , så det skal nok være riktig :)

Men, kan godt hende at når jeg søkte til BI, så valgte jeg hele året..Så håper bare det sperrer for søknaden min nå :) Skal iallefall ringe lånekassen..

Men, dere tror at jeg har rett til støtte?

Skrevet

Men, kan godt hende at når jeg søkte til BI, så valgte jeg hele året..Så håper bare det sperrer for søknaden min nå :) Skal iallefall ringe lånekassen..

For å spørre på en annen måte:

Brukte du skjema for støtte til videregående skole?

Du skal bruke skjema for støtte til høyere utdanning - der velger du annen utdanning. Jeg vet om flere som har gjort dette feil, og det er derfor jeg spør.

Sonans er også en privat videregående skole som har elever på lik linje med de offentlige skolene. Om du har søkt på støtte til videregående skole - så kan det være grunnen til at søknaden din ikke er lengre aktiv.

Skrevet

For å spørre på en annen måte:

Brukte du skjema for støtte til videregående skole?

Du skal bruke skjema for støtte til høyere utdanning - der velger du annen utdanning. Jeg vet om flere som har gjort dette feil, og det er derfor jeg spør.

Sonans er også en privat videregående skole som har elever på lik linje med de offentlige skolene. Om du har søkt på støtte til videregående skole - så kan det være grunnen til at søknaden din ikke er lengre aktiv.

Brukte skjema til høyere utdanning ja, er iallefall ganske sikker på det :) Husker jeg sjekket opp dette før jeg søkte

Skrevet

Alle har rett på støtte så lenge de ikke har for høy formue eller tjener over en viss grense, skolen og studieretningen er støttet av lånekassen og man ikke har misligholdt tidligere studielån.

Skrevet

Alle har rett på støtte så lenge de ikke har for høy formue eller tjener over en viss grense, skolen og studieretningen er støttet av lånekassen og man ikke har misligholdt tidligere studielån.

Med misligholt tidligere studielån, hva legger du i det? :)

Skrevet (endret)

Med misligholt tidligere studielån, hva legger du i det? :)

At du ikke har betalt avdragene dine slik at det har gått til inkasso og Statens Innkrevningsentral. Dette ble jeg fortalt av lånekassen. Du kan ha betalingsanmerkninger og inkassokrav på deg for andre ting. Det overser de. Men har du brutt Lånekassens betingelser for å gi deg lån, så får man ikke lån senere. Altså man mister alle sine rettigheter som kunde hos Lånekassen.

Min lenke

Endret av Armitage
Skrevet

Men TS. Har du meldt ifra til Lånekassen om at du har avbrutt utdanningen som du har startet på?

Skrevet

Men TS. Har du meldt ifra til Lånekassen om at du har avbrutt utdanningen som du har startet på?

Har ikke fått noen regninger enda på lånet mitt, så kan ikke være det...

Å melde fra til lånekassen om at jeg sluttet på skolen var det første jeg gjorde :)

Skrevet

Da må du nok ringe dem å spørre:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...