Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en bitteliten stilling et sted, der det er obligatorisk oppmøte på personalmøter. Disse møtene er midt i uka (jeg jobber kun helg), og varer ofte kun en time, så det føles veldig meningløst å bruke tid og penger på å komme seg frem og tilbake på det...

Noen som vet om man skal få lønn for et visst minimum antall timer, selv om selve møtet varer i bare en time? Om noen skjønner? :sjenert:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når jeg jobbet deltid(helger og ved nødvendigheter), fikk jeg betalt for å være der. :)

Skrevet

Når jeg jobbet deltid(helger og ved nødvendigheter), fikk jeg betalt for å være der. :)

Joda, vi får betalt den timen møtet varer siden det er obligatorisk, men jeg lurte på om man har rett på f.eks minimum to timer lønn for å være tilstede når møtet er såpass kort? Mener å ha hørt noe slikt før. Jeg bruker mer på buss frem og tilbake enn jeg får betalt for møtet når jeg tenker meg om, hehe.

Skrevet

Hva? Jeg har deltidsjobb, men jobber stort sett hver dag.

Når vi har obligatoriske møter får vi ikke betalt for noe, om det så varer i ti minutter eller en time.

Skrevet

Hva? Jeg har deltidsjobb, men jobber stort sett hver dag.

Når vi har obligatoriske møter får vi ikke betalt for noe, om det så varer i ti minutter eller en time.

Men da går vel møtet inn i den vanlige arbeidstiden din siden du jobber hver dag? Hva om du ble innkalt til obligatorisk møte på en fridag?

• Liker 1
Skrevet

Hva med å spørre arbeidsgiver?

• Liker 2
Skrevet

Vi får vanlig timelønn for den tida møtet tar (stempler inn/ut). Gubben får mye mer hvis han skal på møte/kurs utenom arbeidstid, minimum betaling tilsvarende 5 timer jobb, pluss betaling for å reise mellom hjem og møtested.

Skrevet

Du har ikke krav på noe mer enn faktisk arbeidstid etter lovverket. Dersom dere skal ha krav på et minimum antall timer må det være hjemlet i tariffavtale eller lokalt reglement.

Skrevet

Men da går vel møtet inn i den vanlige arbeidstiden din siden du jobber hver dag? Hva om du ble innkalt til obligatorisk møte på en fridag?

Nå jobber jeg turnus, så nei. Om jeg jobber 7-15 og møtet er 16, så er det uten for arbeidstid. Har hatt flere møter uten om arbeidstid og på fridager, vi har ikke fått betalt for det. :S

Skrevet

Der jeg jobber nå blir vi betalt for en time om møtet vare en time, to om det varer to osv.

Forrige bedriften jeg jobbet på ble vi betalt for minimum av tre timer uansett om møtet tok en time eller ti minutter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...