Gjest Rapunsel5 Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Skal strikke dame lue med rundpinne 6. Jeg lurer på hvor mange masker jeg trenger for ca en størrelse M? Jeg ha kjøpt trysil garnet 16 m = 10 cm. Det stod pinne 6 på garnet derfor kjøpte jeg rundpinne 6. Takk for hjelp
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Du bør strikke en prøvelapp for å finne ut hvor mange masker du får på 10 cm. Det som står på garnet stemmer ikke alltid, kanskje strikker du fastere eller løsere. Deretter måler du rundt hodet for å finne ut hvor stor luen må være i omkrets, og regner ut antall masker i forhold til strikkefasthet. Eller du kan finne en oppskrift på nettet, og gamble på at det passer, feks denne: http://garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=98&d_id=30&lang=no
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Mål rundt hodet ditt og regn ut. Du vet jo at 16 m er 10 cm. Søk på nett etter garntype som bruker samme pinnenummer og oppskrift. www.garnstudio.no har mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå