AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Hei! Går på psykologi årsstudium nå, og jobber på et eldresenter (på demens avdeling) i ferier. Har jeg krav på høyere lønn etter dette endte året? Har hørt noe om at en kan gå opp i lønn siden det er relevant. Stemmer dette?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Da jeg startet i å jobbe i bolig for psykisk funksjonshemmede startet jeg på ca 133,- pr time. Etter å ha fullført 1. år på vernepleien gikk jeg opp til 169,55. Det året tilsvarte 20 års lønnsansinitet
ninuska_ Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 (endret) Jeg har hørt at man får høyere lønn med utdanning innen helse - feks tannlege, medisin osv - hvis man jobber innen helsesektoren. Tror ikke det gjelder psykologi (muligens profesjon?). Jeg har hvertfall ikke hørt det fra mine venninner Endret 20. februar 2012 av ninuska_
ninuska_ Skrevet 21. februar 2012 #6 Skrevet 21. februar 2012 Jo, men årstudium/bachelor i psykologi går ikke under relevant, så vidt jeg vet. Det kan ikke måles med vernepleie, sykepleie, helse-sosial fag og lignende. Jeg har hvertfall to venninner som jobber med gamle og de har ikke gått opp i lønn, mens min tredje venninne som går tannlege har det
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #7 Skrevet 21. februar 2012 Jo, men årstudium/bachelor i psykologi går ikke under relevant, så vidt jeg vet. Det kan ikke måles med vernepleie, sykepleie, helse-sosial fag og lignende. Jeg har hvertfall to venninner som jobber med gamle og de har ikke gått opp i lønn, mens min tredje venninne som går tannlege har det Hvorfor er ikke det relevant? Hvis en går feks. profesjon i psykologi i Oslo (får en betalt etter ett år), men hvis en går årsstudium i Bergen får en ikke betalt etter det ene året bare fordi de har 1+5modellen, mens Oslo har årsstudium intregert i profesjon? Virker svært ulogisk..
ninuska_ Skrevet 21. februar 2012 #8 Skrevet 21. februar 2012 (endret) Kanskje fordi profesjon er klinisk? Mens når du går 1+5 er det ikke sikkert du går videre til profesjon, men begynner feks bachelor i organisasjonspsykologi? Som sagt, jeg aner ikke, men jeg kan svare utfra mine venninners erfaring! Endret 21. februar 2012 av ninuska_
Emas Skrevet 21. februar 2012 #9 Skrevet 21. februar 2012 Eg har fått vite at sjølvom eg er sjukepleiestudent på 1.året får eg ikkje bedre lønn på sjukeheimen der eg jobbar... 1
AnonymBruker Skrevet 21. februar 2012 #10 Skrevet 21. februar 2012 Men første året i bergen og oslo er jo nesten det samme, bortsett fra at oslo årsstudium er intregert.. Mye mulig du har rett, men høres ut som en svært urettferdig ordning. Takk for svar forresten til alle, om det er noen fler som har andre svar.. KOM GJERNE MED DE!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå