AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Finnes det noen forsvarsmennensker her?? Jeg har en sønn som er innkalt til førstegangstjeneste. Nå har han fått et gullkantet jobbtilbud, men det betinger at han får fritak for tjenesten. Han må begynne opplæring i den nye stillingen så fort som mulig da det er snakk om en satsning som er i gang nå og som ikke kan vente, men så vet man jo at forsvaret jo ikke akkurat arbeider fort;-) Noen som har noen erfaringer med dette? Eller har noen tips å komme med?
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Er han medlem i Jehovas Vitne får han fritak. Eventuelt hvis han klarer å overbevise om at han er pasifist og ikke tror på våpenbruk.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Er han medlem i Jehovas Vitne får han fritak. Eventuelt hvis han klarer å overbevise om at han er pasifist og ikke tror på våpenbruk. Han er ikke medlem av noe trossamfunn, og kommer heller ikke til å søke fritak av pasifistiske grunner. Som skrevet har han fått et ekstremt godt jobbtilbud, hvor arbeidsgiver ansetter ham på dagen hvis han bare får utsettelse på førstegangstjenesten som han er innkalt til. Hvis han ikke får svar rimelig kjapt, gir de bare jobben videre, for dette er nøkkelmannskap som må på plass hurtig.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #4 Skrevet 20. februar 2012 Ja, det skal da ikke være noe problem. Han må sende inn en søknad om at han vil ha en utsettelse og legge ved begrunnelse, og sikkert også bekreftelse fra arbeidsgiver. Klikk deg inn på sidene til Forsvaret. Der finner du kontaktinformasjon til noen som kan svare deg konkret på det dere lurer på.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Send søknad med begrunnelse, og om det er noe tid, så ringer han vernepliktsverket. Det var hvertfall ikke noe problem i det hele tatt for meg å utsette da jeg var midt i et utdanningsår, og så tok jeg det heller igjen senere.
TheHairyToothfairy Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Du kan oppleve at Forsvaret gjør forskjell på utdannelse og jobb.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå