Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja som overskriften sier, hvordan kan man unngå å gå i kjærestefellen? Nylig singel og jeg ønsker meg guttevenner som jeg kan tøve med, henge med osv. Vil ikke ha et nytt forhold på leeenge, men det virker som at hver gang jeg prøver å være hyggelig å bli kjent med nye, så tolker de det som flørting. Det skjer ca 90% av gangene jeg prøver å få meg guttevenner, å har alltid vært sånn. De som faktisk skjønner at jeg bare vil være venner, de er i et forhold, så det er jo greit:)

huff for et problem :P

Videoannonse
Annonse
Gjest UngKalven
Skrevet

Hvis du er veldig attraktiv er ikke lett nei.

• Liker 1
Skrevet

syns ikke jeg er spesielt attraktiv, midt på treet kanskje. Er i tilegg egentlig ganske stille å sjenert åsså :P

Gjest Maria_Marihøne
Skrevet

Du må jo bare være ærlig da. Si at du ikke er ute etter noe seriøst, men at du gjerne vil finne på ting likevel.

Gjest MorAase
Skrevet

bump :)

Men latterlig oppmerksomhetssyk...

Skrevet

Er det slik å forstå at du spesifikt går inn for å få deg guttevenner i stedet for jentevenner? Det virker umiddelbart som en litt spesiell innfallsvinkel. Er det fordi du har mange såkalte "gutteinteresser"? Da skulle det vel ikke være noe i veien for å møte nye venner gjennom felles interesser e.l. Har du ingen guttevenner fra før? Hva tenker du isåfall at disse guttene (eller nye vennene da) skal tilføre livet ditt? (man kan jo "henge og tøve" med jenter også, mener jeg). Jeg spør ikke for å være frekk, men jeg erfarer at noen jenter har en litt uklar definisjon på hva en "guttevenn" er. Eller at de mener de har "guttevenner" når de egentlig har noen desperate menn etter seg som er ute etter noe mer, og at de liker den følelsen.(Jeg påstår ikke at du er en av dem). Nå finnes det vel ingen klar definisjon på vennskap, og man deler jo ulike ting med ulike venner, men likevel..

Uansett: Jeg innbiller meg at arenaen du treffer disse guttene på kan ha en del å si for hvordan dere (mis)tolker hverandre.

Hvor er det du treffer disse guttene da? Altså, går du på byen for å få deg guttevenner så blir jeg ikke direkte sjokkert over at noen kan tro du flørter. I våre dager har heldigvis også vi kvinner muligheten til å ta initiativ. Det er ikke direkte rart at det også fører til at noen tror det er det du driver med, selv om det ikke er det. Jeg vil heller ikke uten videre kalle dette en "kjærestefelle", for flørting kan også være motivert ut fra bare å få seg et ligg.

Nå påstår jeg ikke at menn ikke kan tenke og handle rasjonelt,bare for å poengtere det. Det er jo ikke slik at menn blir tiltrukket av alt og alle, eller ikke klarer å kontrollere seg. Det er fint mulig å få seg venner av det motsatte kjønn, men noen ganger må man kanskje gå veien gjennom å oppklare intensjoner osv. Enten i begynnelsen, eller etterhvert.

Det er forresten fullt mulig å bare være venner med noen av det motsatte kjønn, etter min erfaring. Samme hvor attraktiv eller lite attraktiv man er.

Du må bare være ærlig, og kanskje revurdere hvordan du tar kontakt med andre mennesker for å ikke bli feiltolka. Jeg har også noen guttevenner som jeg først har avvist/tidligere hatt noe på gang med, så det er ikke umulig å knytte vennskap på den måten heller.

Dette er jo bare min mening da, og det er fullt mulig jeg har overanalysert/feiltolka både deg og innlegget ditt :)

Skrevet

Kjenner altfor godt til "utfordringene" dine på dette. Ser ikkje på meg sjøl som utprega attraktiv, men uansett kor nøye eg er på å klargjere mine intensjoner (eller mangel på slikt) så blir det stadig problem med guttevenner som får ideer om at vennskapet kan bli noe meir. Har faktisk hatt denne utfordringen med samtlige single mannfolk på min alder som eg har jobba sammen med, det er ikkje bare gøy.

Ærlighet varer definitivt lengst, og det er vertfall viktig å vere tydelig på kva du er ute etter. Men som sagt er ikkje dette alltid nok. Og så er det vanskelig å få sagt frå tidlig nok, vil jo ikkje virke innbilsk heller :) Venter i spenning på om du får hjelpsomme svar :)

Skrevet (endret)

Altså, jeg mener ikke å undergrave problemene heller, og jeg også vet jo at det ikke alltid er direkte gøy å si fra. Men jeg lurer litt på hvor dere møter alle disse mennene som driver og prøver seg på dere,gang på gang, uansett om dere sier fra. Hvor gamle er dere/de? (Nei, det er ikke frekt ment). Det er godt mulig at det dreier seg om at det er ulik kultur for sånt i ulike miljøer også?

Er det slik at menn dere møter generelt ikke tar nei for et nei? Det er isåfall ganske skremmende å høre.

Endret av Søgni
Skrevet

Men latterlig oppmerksomhetssyk...

Hun er da ikke oppmerksomhetssyk fordi om hun ønsker flere tilbakemeldinger på tråden sin. Det er da det dette forumet er for.

• Liker 1
Gjest UngKalven
Skrevet

Altså, det er jo ikke lett for en mann/gutt å vite hva som skjer når en søt jente er snill med han. Hvis du virker interessert i hva han sier, vil han kanskje tenke du er interessert i han. Mens du i virkeligheten bare vil være vennen hans fordi du synes han er en kul person.

Det som kanskje naturlig vil skje er at det oppstår øyeblikk der begge er "in the moment" og hans blikk, ansikytsutrykk og kroppspråk på en måte forteller at han er interessert. Det er da du må vise at du oppfatter hva han tenker, men samtidig "avvise" de tankene på en måte. Jeg vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det. Vi mennesker kommuniserer jo mye mer enn verbalt.

• Liker 1
Gjest Cuntzilla
Skrevet (endret)

Synes det er vanskelig å forklare hvordan man unngår "kjærestefella", for min del er det mest hvordan jeg oppfører meg rundt han. Summen av handlinger, kroppspråk og ord, uten at noe trenger å være og si direkte at man ikke er interessert (det gjør jeg bare når han er så direkte). Synes ikke det er spesielt problematisk å gjøre, men veldig vanskelig å forklare!

Men det som er er at man oppfører seg annerledes overfor de som er seksuelt interessante og de som ikke er det. Satt på spissen så blir det fort veldig platonisk om man klør seg i musa og klager på herpes foran en gutt :fnise: Man trenger nok ikke gå så langt (dog så kjenner jeg mange jenter som er såpass kompromissløst ærlige om alt, og de har alle en hel haug guttevenner), men du skjønner kanskje poenget? I stedet for å kokettere og fnise nervøst og vise seg fra sin beste side hele veien (slik både sjenerte, usikre mennesker gjør OG mennesker som er interesserte gjør), så behandler man ham som en bror eller bestevenn(inne).

Men i tillegg til å være obs på alle signaler man selv sender ut, så må man også være obs på de han sender. Merker jeg at han er interessert så innbiller jeg meg ikke at det kan bli et vennskap. Mange gutter tror de kan komme inn "venne-veien" selv om de merker at du ikke er interessert akkurat da, og vil være med deg i håp om at det endrer seg.

Har skjønt her på KG at mange har problemer med dette med å få guttevenner, men det er vel bare litt treningssak tror jeg. Etter man har vært i "gamet" mange år så klarer man å lese alle signalene og hoppe over alle hindrene.

Men pass på at du ikke gjør dette fordi du liker litt oppmerksomheten. Jeg synes det er spesielt at man spesifikt vil ha guttevenner. Det finnes mange kule damer også, gå etter personligheten til folk, ikke kjønnet.

Endret av Cuntzilla
Skrevet

Du er nødt til å drepe den seksuelle kontakten som oppstår mellom to forskjellige kjønn. Den er ofte der i starten av et vennskap. Den må drepes....

Hva kan man gjøre? Tips er gull verdt.

- Dropp "jeg er søt" holdningen. Den vil sjarmere venninner positivt, men den vil sjarmere kameraten din mer enn du ønsker. Jeg måtte gjøre dette etter at jeg hadde et brudd og bare ønsket vennskapskontakter. Var ikke helt sikker på hvordan jeg skulle gjøre det, så jeg prøvde rett og slett ikke å bli likt. Jeg kunne motsi han, være streng med han, ikke oppføre meg som en praktfull drømmedame som han ikke kan/kan få og slike ting som ikke er søtt. Han vil bli litt skuffet, men når den seksuelle spenningen er død for han, liker han deg som venninne.

Vi legger mye i det å få et vennskap med en venninne. Vi holder avtaler. Vi kontakter henne. Vi er snille og søte. Vi hjelper hverandre. Vi legger innsats og tid i vennskapet! I starten gjør vi ting for at det skal bli et vennskap som er godt.

Let etter oppskriften til å få et vennskap til å fungere mellom motsatt kjønn! Det er man altfor daffe på, og det gjelder begge kjønn!

• Liker 2
Skrevet (endret)

Du er nødt til å drepe den seksuelle kontakten som oppstår mellom to forskjellige kjønn. Den er ofte der i starten av et vennskap. Den må drepes....

Correct. Måten du får et virkelig vennskap med et motsatt kjønn på er når forholdet er uten seksuell tiltrekning.

Endret av AnneBonny
Skrevet

Ja som overskriften sier, hvordan kan man unngå å gå i kjærestefellen? Nylig singel og jeg ønsker meg guttevenner som jeg kan tøve med, henge med osv. Vil ikke ha et nytt forhold på leeenge, men det virker som at hver gang jeg prøver å være hyggelig å bli kjent med nye, så tolker de det som flørting. Det skjer ca 90% av gangene jeg prøver å få meg guttevenner, å har alltid vært sånn. De som faktisk skjønner at jeg bare vil være venner, de er i et forhold, så det er jo greit:)

"tøve", er det et annet ord for sexbuddies?

Skrevet

Correct. Måten du får et virkelig vennskap med et motsatt kjønn på er når forholdet er uten seksuell tiltrekning.

Da må jo dama være feit og fæl i så fall, noe annet er umulig.

Skrevet

Da må jo dama være feit og fæl i så fall, noe annet er umulig.

Neida. Jeg skal strekke meg til å si at det ofte oppstår en seksuell spenning i starten, men om det skulle være så voldsomt at den ikke kan forsvinne så må fyren være helt riv ruskende gal eller så er TS blind. Noe som ikke alltid er situasjonen.

Skrevet

Omtrent som hun som sleit så fælt når hu skulle ut på byen å alltid blei sjekka opp? Henge sammen, gå på kino, drikke kaffe sammen, gå ut og spise sammen, sånne greier? Er det det du mener med å henge sammen? I så tilfelle er du midt i markedet for ikke bare henge sammen med single gutter som singel jente greia, mulig noen gutter blir litt forvirra av det.

• Liker 1
Skrevet

Da kan man jo f. eks ha en nettprofil der man er ærlig fra første stund. De som er på partnerjakt gidder jo ikke nødvendigvis bruke tid på å "bare" få nye venner selv om det er hyggelig nok i seg selv, har man et presset tidsskjema er man interessert å bruke tiden der det kan bli noe mer.

Skrevet

Skjønner godt hva du mener jeg! Da jeg var singel sist fikk jeg til og med høre at jeg var kjip og luremus (!!) som dro på besøk til en kompis uten at jeg ville noe mer enn bare være venner - selv om vi hadde vært venner i et par år allerede (riktignok mens jeg var i et annet forhold). Det var altså snakk om typiske "stikke innom etter jobb for en kaffe-besøk", og vi hadde aldri hverken sagt eller gjort noe som tydet på at vi var noe annet enn venner. Det var ikke han som sa jeg var kjip heller, det var flere av våre felles venner. Jeg synes det var teit jeg, vi er ikke venner i dag, og jeg har heller ikke noen andre guttevenner lenger som jeg kan henge med alene.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...