stinegull Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 Noen som har vært mye i Tyrkia? Noen venner av oss fra England vil ha oss med til sommeren,til ett sted(?) som heter Hisaranò. Noen som veit hvor dette ligger , kanskje i nærheten av noen destinasjoner som man har hørt om. Skal spørre på reisebyråer og de som har bedt oss med,men tenkte kanskje at det kunne være atte en av dere der ute har hørt om det På forhånd takk
Pusekatt Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Tyrkia er helt ålreit, hvis du ser bort fra alle tyrkerne 8) OK, nå høres det kanskje veldig rasistisk ut, men spesielt i den muslimske delen av Tyrkia har man åpenbart et helt annerledes kvinnesyn enn vi har i den vestlige verden, og ganske så liten respekt for vanlig samliv. Min kjære og jeg var på ferie i Marmaris i to uker, og jeg ble forsøkt sjekket opp mens jeg sto og holdt ham i hånden (!). Det må jeg si var ganske ubehagelig. Jeg ville ALDRI reist til Tyrkia uten mannlig følge - vi så flere venninnegjenger (2-5 venninner) som var fritt vilt for den mannlige lokalbefolkningen. Og du kan ikke akkurat regne med at disse tar et nei for et nei (noe jeg dessverre fikk erfare). Tyrkia er et gunstig sted dersom du skal handle gull eller tepper. Krydder har de også mye av. Kjøp med tyrkisk eplete, det er veldig godt. Safran er også billig i forhold til hjemlige priser.
Gjest Madam Felle Skrevet 8. januar 2004 #3 Skrevet 8. januar 2004 Har vært i Tyrkia 6 ganger, men ikke dit du skal. Jeg storkoste meg der både sammen med min kjære og med min venninne. Jeg opplevde tyrkerne på to ulike måter, en når jeg var med min kjære og en med venninnen. Sammen med min kjære viste de oss begge stor respekt, og det var ingen tyrkere som prøvde seg på meg. Men sammen med en venninne flokket de rundt en, slik at det enkelte ganger kunne bli plagsomt. Men vi lærte å bare overse de, og det hjalp. Det er et fint land, og veldig god mat.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå