Gå til innhold

Hvor ofte skal jeg informere referanser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heisann! Sist jeg ga beskjed til mine to tidligere arbeidsgivere var vel et års tid siden. Sa at jeg hadde satt dem opp som referanser da jeg skulle søke jobb, og de ga beskjed om at det var okei. (Er fortsatt student, så gjelder bare sommerjobber osv - ikke noe store greier).

Nå skal jeg imidlertid søke ny jobb, og burde jeg da gi beskjed igjen? (har i hvert fall gitt dem beskjed to ganger tidligere) altså at jeg har satt dem opp som referanser enda ei gang - eller kan jeg bare la det være? De har jo sagt ja lissom. Måte på hvor mange ganger jeg skal si ifra føler jeg..:P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg gjør det sånn at jeg skriver "referanser oppgis på forespørsel" på CV'en min, og når jeg så blir spurt om referanser senere i prosessen kontakter jeg dem det gjelder og gir beskjed om at det kan komme noe. Da har man kontroll på tingene selv og slipper å si fra hele tiden når det kanskje ikke blir noe. Alternativt kan du bare sende en mail og si "hei, vil bare si fra om at jeg søker jobb igjen og vil oppgi deg som referanse. Si fra hvis det ikke er greit." Ett år er greit intervall, seks måneder synes jeg blir for mye.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...