AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #1 Skrevet 20. februar 2012 Jeg var nylig involvert i en ulykke som gjorde at jeg måtte tilbringe et par dager på sykehus. Når jeg ble utskrevet var det aldri noen krav om betaling, og selv om jeg spurte om det virkelig var greit at jeg bare dro da, så fikk jeg vel egentlig aldri klarhet i dette. Så det jeg lurer på, kommer det nå en regning til meg i posten? Og hvor mye snakker vi isåfall? Dette var offentlig sykehus og behandling for bruddskader. Kan jo nevne at jeg ikke har vært syk eller liknende tidligere i år så den egenandelgreia har ikke vært brukt hittil.
gullhjerte Skrevet 20. februar 2012 #2 Skrevet 20. februar 2012 Hvis du virkelig lurer, så kan det være smart å ta en telefon til sykehuset og høre. Ligger det inne et krav på deg, så får du nok vite det Ellers er vel sykehusbehandling gratis hvis man er medlem av folketrygden.. Men egenandel finnes jo flere steder, er vanskelig å vite om akkurat du må betale egenandel for den behandlingen du fikk. Forøvrig er det naturlig om slikt blir nevnt før man drar hjem da, synes jeg
Gjest Badabing Skrevet 20. februar 2012 #3 Skrevet 20. februar 2012 Jeg har også vært utsatt for en ulykke, og da var behandlingen gratis siden det var snakk om noe akutt. Jeg mener jeg måtte betale egenandel på 200-300 kroner for oppfølgingstimen noen uker senere (på poliklinikk), men ikke noe mer enn det.
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #5 Skrevet 20. februar 2012 Nei, du får ikke noen regning - vi har jo offentlig helsetjeneste i Norge. Dette går skatten din til. 1
AnonymBruker Skrevet 20. februar 2012 #6 Skrevet 20. februar 2012 Det er gratis. Det eneste du kan risikere å måtte betale for er utstyr, altså bandasjer etc. Det er neppe snakk om mer enn et par hundre kroner, og du får regning i posten.
Gjest Consensio Skrevet 20. februar 2012 #7 Skrevet 20. februar 2012 Eneste jeg mått betale for når jeg brakk beinet og ble fraktet til sykehus, ble operert og måtte bli der en uke, var leie/kjøp av krykker. Betalte ingenting når jeg skulle tilbake og ta av gipsen, ei heller for "operasjonen" de tok senere for å fjerne et par skruer i ankelen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå