Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #1 Skrevet 8. januar 2004 hjelp!!!!!!!!!! jeg gidder ikke legge inn innlegget for noen sympati osv. men jeg er 20 år gammel,mveier 56 kilo med klræ på og er ca 172cm høy.. små bryster og hofter har jeg nok av, synes jeg har magebilringer men hva er normalt??? er dette normalt? jeg driver meg selv til vandvidd ogikke overdevent jeg kan begynne å grine av mitt syn av meg selv i speilet.....
Såpebobla Skrevet 8. januar 2004 #2 Skrevet 8. januar 2004 Høres ikke ut som om du er for tykk, hvis det er det du spør om....Hadde sikkert ikke gjort noe om du veide noen kilo til....
Sandra Skrevet 8. januar 2004 #3 Skrevet 8. januar 2004 Det høres ut som du ser på deg selv på en feilaktig måte. En dame som er 172cm og veier 56 kilo høres jo ikke så mye ut da..? Skjønner at du kanskje kan bli opptatt av utseende når en ser på all kroppsfokusering i den vestilge verden. Du skal være høy, slank og pen, (og kanskje helst ha masse penger...) Det er derfor ikke alltid lett for mange damer å se på seg selv som "normal", for hva er egentlig et når en sammenlikner seg med andre, spesielt de som ofte er i mediafokus? Synes det er skummelt å tenke på hvor mange som har et problem med selvoppfatningen av seg selv, for det høres ikke ut som at du har et vektproblem, iallfall i retning overvektig, lubben, tjukk eller noe sånt. Hvordan ser du bilringene dine? Står du opp og ned med strak rygg, eller presser du deg sammen for å få de frem? Mennesker får bilringer på magen om de huker seg sammen, også de som er tynne.. Jeg har sett mange tynne jenter som har det.. Har ingenting med å være tynn å gjøre, men det kan ha noe med veltrenthet å gjøre..en slapp (tynn) mage vil altså lettere kunne ha bilringer enn en veltrent (tynn) mage. Hvis du blir lei deg og derinmert over dette med kroppen din, kanskje du til og med lar det gå utover resten av livet ditt, kan det hende du har et problem. Kanskje ikke lett å snakke om det til en lege, og sette ord på det, men det kan være lurt få en fagkyndig til å snakke med deg, så dette ikke evt. utvikler seg til et problem.. Du er iallfal IKKE tykk!
Gjest GreenSky Skrevet 8. januar 2004 #4 Skrevet 8. januar 2004 Du er IKKE for tjukk! Jeg er 1.78 og veier 60 kg. (tror jeg, har ikke vekt) -- Og jeg er langt i fra tjukk. Litt bilringer har vi alle, jeg har også det når jeg sitter. Det er helt vanlig for oss jenter, vi skal ha litt mage. Paddeflat mage er det ikke meningen at vi skal ha! Prøv å ikke fokusere på det negative med kroppen. Mye av det sitter nok i hodet på oss likevel, vi har veldig lett for å "forvrenge" ting og tro at det er mye verre enn det er. Prøv å fokusere på det positive ved kroppen din neste gang du ser deg i spilet, i stedet for det negative. :D
Gjest Anonymous Skrevet 8. januar 2004 #5 Skrevet 8. januar 2004 takk for svar.. når jeg konsentrerer meg for å stå helt rett så er magen min bra no,det som irriterer meg er hoftene da.. men hvem er det som til alle døgnets tider står helt rett alle har vi litt bøyd rygg! når jeg sitter er magen min fylt av bilringer.. hver gang jeg ser en mage til en jente fokuserer jeg rett på den og den er flat og man ser gjerne magemusklene.. dette vil jeg også ha! jeg rbuker small i klær osv men jeg vil ha den flate magen som ikke er løs og som ikke gir bilringer eller ser paddete ut...
Sandra Skrevet 8. januar 2004 #6 Skrevet 8. januar 2004 Om det er en ting en er opptatt av er det veldig lett å (over)fokusere på dette "problemet", sånn som dette med magen din. Kanskje du også lgger merke til de som også har litt bilringer også, men heller fokuserer på de som tilsynelatende ikke har det? Trener du noe? Sit-ups vil jo kanskje hjelpe å stramme magen din opp, men det er viktig for deg å ikke overfokusere på dette med kropp og trening så det ikke utarter seg til noe du ikke vil.. Når du bruker small i klær og er så høy som du er du nemlig ikke tjukk, og antakeligvis heller ikke magen din! Dette med bilringer er normalt, jenter har litt ekstra fett på kroppen i forhold til gutter, fordi det er mer å beskytte der..
Gjest Anonymous Skrevet 9. januar 2004 #7 Skrevet 9. januar 2004 Du har en bmi på 18,9 og det betegnes som undervektig. Etter bmi-prinsippet burde du veie minimum 59 kg.
*Shira* Skrevet 9. januar 2004 #8 Skrevet 9. januar 2004 hjelp!!!!!!!!!! jeg gidder ikke legge inn innlegget for noen sympati osv. men jeg er 20 år gammel' date='mveier 56 kilo med klræ på og er ca 172cm høy.. små bryster og hofter har jeg nok av, synes jeg har magebilringer men hva er normalt??? er dette normalt? jeg driver meg selv til vandvidd ogikke overdevent jeg kan begynne å grine av mitt syn av meg selv i speilet..... [/quote'] Nå har vi jo forskjellig beinbyggnad, men jeg er ca 170 og da jeg veide 58 kg var jeg altfor tynn. Synest det høres ut som du har en flott kropp. Så høy da... Med din lengde må det være flott å ha hofter. En av min venninne er høy og tynn, hun har ikke hofter, og kunne godt tenke seg det. Kanskje du kan begynne å trene litt. Gå litt turer evt treningsstudio, da kan du jo gjøre om bilringer osv til muskler. :D
Pusekatt Skrevet 9. januar 2004 #10 Skrevet 9. januar 2004 Trening høres ut som en god ide. I tillegg høres det ut som du kanskje bør jobbe litt med kroppsholdningen din. Man ser nemlig mye rakere, slankere og flottere ut med en god kroppsholdning. Forsøk å stå mest mulig rett - skuldre ned og litt tilbake, brystet lett frem, (noenlunde) rett rygg, hevet hode - det er ikke mye som skal til!
Malou Skrevet 9. januar 2004 #11 Skrevet 9. januar 2004 Med din vekt kontra høyde skal du i allefall ikke slanke deg. Hvis du ønsker en mer flat og veltrent mage er det kun en ting som gjelder, og det er trening trening og atter trening! Hvis du ser deg rundt vil du sikkert også oppdage at det er mange jenter på din egen alder som ikke har helt flat mage. Jennifer
Gjest sunshine-t Skrevet 9. januar 2004 #12 Skrevet 9. januar 2004 Du er langt i fra tykk! Du kunne heller trengt noen kilo. Det du sier om bilringer og sånn, da burde du heller trene. Ikke tren sånn kjempe masse som feks step eller noe liknendes sånn. Tren de partiene du føler. Viss du begynner å trene hardt, mister du bare flere kilo og det høres det ikke ut som du trenger. Håper du finner ut av det og slutter og se negativt på deg selv :blunke:
Livets datter Skrevet 9. januar 2004 #13 Skrevet 9. januar 2004 Et skremmende innlegg, med tanke på at jeg selv er 172 cm og veier 54 kg. Jeg er bevisst det faktum at jeg er tynn, og hadde faktisk ikke hatt vondt av noen kilo ekstra. Du må ikke finne på å begynne å slanke deg!!!
Andrine22 Skrevet 9. januar 2004 #14 Skrevet 9. januar 2004 Jeg er 168 høy, og det var en tid jeg var 57 kilo. Da var jeg faktisk for tynn! Jeg har breie hofter, og de stakk skikkelig ut! Ikke noe pent...Selvfølgelig så har det mye å si hva slagt beinbygning en har, selv har jeg ganske kraftig beinbygning med breie hofter og skuldre, så om jeg blir litt for tynn så er det rett og slett stygt. Du sier jo at du også har hofter, og da er det ikke pent (syns jeg) at de stikker altfor mye ut. Husk også at hvis du går ned i vekt, så blir som regel puppene mindre også...
Gjest karla Skrevet 9. januar 2004 #15 Skrevet 9. januar 2004 jeg er 15 år 1.63 og veier 75 kilo.....høres dette tjukkt ut...? er jeg overvektig?...hehe... ja jeg tror jeg er det... :oops: har jo så extreeemt liten forbrenning....
Diva Skrevet 9. januar 2004 #16 Skrevet 9. januar 2004 Til sistemann : Ut ifra det jeg leser om deg så er du 15 år. Da bør du faktisk ikke fokusere på vekt og slanking. Begynn å trene / ta gåturer og spis ordentlig! Til førstemann : Du er absolutt ikke tykk. Det skjærer meg i hjertet å se så mange unge jenter klage sin nød over vekta si, når de faktisk er undervektige eller normalvektige. ER det så viktig å være syltynn ? Synes heller det er viktigere å ha en god helse, et godt humør, en positiv innstilling, og spise sunt, men unne seg noe godt i blant. Og det er heller ikke anbefalt å slanke seg når man er under 18 / ferdig utvokst. Vekta kan gå veldig opp og ned i tenårene! Det trenger ikke være unormalt! Jeg beklager å si det, men SKJERP DERE OG TA VARE PÅ DERE SELV, I STEDET FOR Å HENGE DERE OPP I KG OG "SLANKING"! :: litt opprørt ::
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå